هزینه ثبت لوگو سال 1402

اشخاصی که به دنبال ثبت نمادی برای محصول یا مشاغل خود هستند. حتماً لازم است لوگو تجاری خود را طراحی کنند. بعد از طراحی لوگو لازم است اقدام به ثبت لوگو کنید. از مهمترین موارد برای اشخاص، هزینه ثبت لوگو است. هزینه ثبت لوگو در سال 1401 برابر با میزان افزایش خدمات دولتی افزایش اندکی پیدا کرده است. که به طور کامل تمام این هزینه‌ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهیم. هیچ هزینۀ ثابتی برای ثبت لوگو وجود ندارد. بلکه به موجب مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد، این هزینه‌ها تعیین خواهد شد. هزینه‌هایی که در ادامۀ این مطلب از مجموعه ثبت دنیز اعلام می‌کنیم تعرفه سال است و برای متقاضیانی است که خود می‌خواهند اقدام به ثبت لوگو کنند. بنابراین امکان دارد از هزینه ثبت لوگو سال 1401 بی اطلاع هستند.

هزینه ثبت لوگو در سال 1402

هزینه ثبت لوگو در سال 1402 در خصوص اظهارنامه الکترونیکی ثبت لوگو، هزینه روزنامه رسمی لوگو در نوبت اول، هزینه ثبت لوگو در خصوص حق ثبت آن و در نهایت هزینه روزنامه نوبت دوم است. در ادامه به بررسی هزینه هر یک از موارد گفته شده برای اشخاص حقیقی و حقوقی خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید هر یک از این هزینه‌ها بر اساس معیار‌هایی محاسبه خواهند شد. میزان مبلغ هزینه‌ها در خصوص هر کدام از موارد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. هزینۀ روزنامه‌ها نیز بر اساس تعرفه‌های اعلامی ادارۀ قوه قضاییه نسبت به آگهی‌های قانونی تعیین می‌شود.

هزینه ثبت اظهارنامه لوگو

هزینه ثبت اظهارنامه لوگو

اولین پرداختی شما برای ثبت لوگو پرداخت هزینه اظهارنامه است. پس از ایجاد حساب کاربری در سامانۀ ثبت شرکت‌ ها ، نوبت به تنظیم اظهارنامه ثبت لوگو می‌رسد. مرحله نهایی برای ثبت اظهارنامه لوگو پرداخت هزینه آن است. موارد که تعیین کنندۀ هزینه ثبت لوگو است. شامل تعداد طبقات لوگو و حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت لوگو است. ممکن است متقاضی بخواهد لوگو خود را در یک طبقه به ثبت برساند یا تقاضای ثبت لوگو در چندین طبقه را داشته باشد. بدون شک هزینه‌ها به میزان طبقاتی که انتخاب خواهد شد بالاتر می‌رود.

اشخاص حقوقی نیز به دلیل ماهیت تجاری که دارند باید دو برابر اشخاص حقیقی جهت ثبت اظهارنامه پرداختی داشته باشند. نرخ ثبت اظهارنامه لوگو برای شخص حقیقی 24000 هزار تومان است و برای اشخاص حقوقی 48000 هزار تومان تعریف شده است. میزان مبلغ طبقات و راهنمای ثبت لوگو نیز برای اشخاص حقوقی دو برابر اشخاص حقیقی محاسبه خواهد شد. هزینه ثبت لوگو در سال 1400 برای اظهارنامه مجموعاً برای ثبت اظهارنامه لوگو در یک طبقه برای اشخاص حقیقی 26000 هزار تومان خواهد بود و براسی اشخاص حقوقی نیز 52000 هزار تومان است.

هزینه آگهی تقاضای نوبت اول لوگو

بعد از اینکه آگهی تقاضا اظهارنامه مورد پذیرش ثبت قرار می‌گیرد. نوبت به پرداخت هزینه روزنامه نوبت اول لوگو می‌شود. روزنامه ثبت لوگوو بر اساس نوع آگهی ثبتی تعیین می‌شود.در این روزنامه اعلام می‌شود این درخواست مورد پذیرش ثبت قرار گرفته است. بنابراین اشخاصی که برای ثبت آن اعتراض دارند ظرف 30 روز از انتشار آگهی درخواست اعتراض خود را به ثبت برسانند.

هزینۀ اعتراض آگهی روزنامه نوبت اول لوگو با هزینه ثبت آگهی روزنامه نوبت اول لوگو متفاوت است. حداقل هزینۀ پرداختی برای ثبت لوگوو 238000 هزار تو.مان تعیین شده است. البته باید توجه داشته باشید، رنگ، فونت، تعداد طبقات و کالا ها تمامی در تعیین هزینه روزنامه نوبت اول نقش دارند. هزینه دقیق روزنامه نوبت اول ثبت لوگو را در زمان تایید ثبت با لینک پرداختی که در سامانه قرار می‌گیرد، قابل مشاهده است.

هزینه ثبت لوگو سال 1400

تعرفه حق ثبت لوگو سال 1402

حق ثبت لوگو هزینۀ بعدی است که مالک لوگو باید پرداخت نماید حق ثبت لوگو اس که مالک لوگو این هزینه را به اداره مالکیت صنعتی جهت ثبت ده ساله لوگو پرداخت می‌کند. این هزینه نیز با توجه به تعداد طبقات کالا و حقیقی یا حقوقی بودن مالک لوگو تعیین می‌شود. حق ثبت در به ازای یک طبقه برای اشخاص حقوقی 240000 هزار تومان است و اشخاص حقیقی نصف این مبلغ را پرداخت خواهند کرد. تعداد کالا یا طبقات ثبت لوگو اگر افزایش پیدا کند هزینه هر طبقه یا کالا برای شخص حقیقی 10000 تومان و برای شخص حقوقی دو برابر این مبلغ خواهد بود.

هزینه آگهی دعوت نوبت دوم لوگو

بعد از صدور شماره ثبت لوگو، لازم است که آگهی ده ساله ثبت آن در روزنامه رسمی کشور پرداخت شود. که به آن روزنامه نوبت دوم لوگو نیز می‌گویند. این روزنامه برای اطلاعیۀ عمومی است. که همانند روزنامه نوبت اول از 238000 هزار تومن شروع می‌شود. اصولاً هر چقدر مبلغ روزنامه نوبت اول آگهی ثبت لوگو شود. هزینه روزنامه نوبت دوم نیز به همان صورت تعیین می‌شود.
جدا از هزینه‌هایی که تا کنون اعلام کردیم. اگر برای ثبت لوگو وکیل دادگستری داشته باشید. باید تمبر وکیل و هزینه‌های مربوط به تشکیل پروندۀ ثبت لوگو را نیز پرداخت کنید. همچنین جهت ثبت لوگو مادرید هزینه های پرداختی به فرانک سوئیس محاسبه خواهد شد. از این رو اگر تقاضای ثبت لوگو بین المللی را دارید حتماً این مورد را در نظر داشته باشید.

هزینه انتقال لوگو سال 1402

گاهی ممکن است متقاضی لوگو تمایل داشته باشد لوگوی خود را به شخص یا اشخاص دیگری واگذار نماید در این صورت باید انتقال مالکیت لوگو را در سامانۀ مالکیت صنعتی درخواست دهد. جدا از هزینه‌های ثبتی که همانند هزینه ثبت یک لوگو است. هزینه‌های انتقال مالکیت نیز اضافه خواهد شد. این هزینه‌ها شامل هزینۀ مربوط به استعلام جهت انتقال لوگو، به ازای کالا و خدمات پرداخت هزینه حق ثبت انتقال آن است.

هزینه مربوط به اضافه شدن هر طبقه اضافه، تمامی هزینه‌های مربوطه برای اشخاص حقوقی دو برابر اشخاص حقیقی است. هزینۀ مربوط به لوگو تا حدودی بالاتر از برند است. علت بالا بودن هزینۀ لوگو نسبت به برند به دلیل خطوط و اشکال و رنگ لوگو است. زیرا این موضوع در چاپ روزنامه هزینۀ بیشتری برای متقاضیان ثبت آن خواهد داشت.

هزینه تمدید ثبت لوگو سال 1400

هزینه تمدید ثبت لوگو سال 1402

هر نوع نقل و انتقال لوگو باید در سامانه ادارۀ مالکیت صنعتی به ثبت برسد. هزینه‌های مربوط به انتقال لوگو دارای چند بخش است.

  1. هزینه استعلام جهت بهره برداری یا استعلام لوگو برای مالکان حقیقی و حقوقی متغییر است. مالکان حقیقی مبلغ 50000 هزار ریال و مالکان حقوقی 100000 هزار ریال است.
  2.  به میزان انتقال امتیاز لوگو برای هر کالا یا خدماتی به موجب انتقال قراردادی اشخاص حقیقی 100000 هزار ریال و اشخاص حقوقی 200000 هزار ریال پرداختی خواهند داشت.
  3.  در حق ثبت انتقالی در خصوص درخواست اضافه طبقه اشخاص حقیقی معادل 50000 هزار ریال و اشخاص حقوقی معادل 200000 هزار ریال هزینۀ حق ثبت انتقال لوگو می‌شود.

هزینه های کلی برای ثبت لوگو در سال 1402

  •  هزینه حق ثبت لوگو که برای اشخاص حقوقی دو برابر اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است.
  • قیمت اجازه فعالیت، فسخ، خاتمه که معادل 5000 هزار تومن برای اشخاص حقیقی و دو برابر مبلغ براس اشخاص حقوقی در نظر گرفته شده است.
  •  حق ثبت تغییرات لوگو نیز به مانند مورد فوق باید پرداخت شود.
  • هزینۀ اظهارنامه نیز بر اساس درخواست متفاوت است، اما برای اشخاص حقیقی نصف مبلغ اشخاص حقوقی است.
  •  گواهی المثنی ثبت لوگو را می‌توانید با هزینۀ 10000هزار تومان برای اشخاص حقیقی و 20000 هزار تومان برای شخص حقوقی دریافت کنید.
  •  تعرفه دریافت تأییدیه مصدق ثبت لوگو برای اشخاص حقیقی 5000 هزار تومان و برای اشخاص حقیقی 10000 هزار تومان است.
  •  میزان هزینه‌های مربوط به اعتراض رد لوگو برای اشخاص حقوقی 75000 هزار تومان و برای اشخاص حقیقی 50000 هزار تومان در سال 1400 تعیین شده است.
  •  کلیه هزینه‌ها برای اعتراض یا شکایت ثبت لوگو 150000 هزار تومان برای اشخاص حقیقی و 300000 هزار تومان است.
  •  هزینۀ دادخواست ابطال لوگو به دادگاه برای اشخاص حقیقی150000 هزار تومان و اشخاص حقوقی باید 300000 هزار تومان پرداختی داشته باشند.
  •  هزینۀ بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی لوگو برای اشخاص حقیقی 20000 هزار تومان و برای اشخاص حقوقی 40000 هزار تومان است.

استعلام قیمت لوگو

استعلام قیمت لوگو

بعد از ثبت لوگو این امکان وجود دارد که بخواهید به شخص یا اشخاص دیگر لوگو خود را انتقال دهید. برای انتقال مالکیت لوگو بیشتر دغدغه افراد در زمان فروش لوگو، عدم اطلاع از مواردی است که ارزش و اعتبار یک لوگو را تعیین می‌کند. مواردی که تعیین کننده قیمت لوگو هستند شامل؛ 1) زیبایی طرح لوگو و سادگی و خاص بودن آن؛ هر چقدر طرح لوگو خاص و زیبا باشد احتمال ثبت آن نیز بیشتر خواهد شد. 2) کارکرد لوگو؛ با توجه به اینکه هزینه ثبت لوگو بسیار پایین‌تر از خرید آن است. یکی از مهمترین فاکتور‌هایی که اشخاص را مجاب به خرید لوگو آمده می‌کند، میزان اعتبار و شناخته بودن لوگو است. 3)مدت سابقه ثبت لوگو؛ میزان سابقه ثبتی نیز در قیمت لوگو تاثیر گذار خواهد بود.

سخن پایانی

استعلام از هزینه ثبت لوگو از مواردی است که باید پیش از ثبت لوگو بدانید تا با بودجه‌ای که در نظر دارید برابر باشد. گاهی ممکن است هزینه ثبت لوگو افزایش پیدا کند. یعنی چندین بار مجبور به ارائه اظهارنامه لوگو شوید. در این صورت هزینۀ اظهارنامه شما افزایش پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید در حداقل زمان و کمترین هزینه با برترین اشخاص ثبت لوگو تجاری خود را داشته باشید. پیشنهاد ما به شما کارشناسان و وکلاء مجتمع ثبت دنیز است. در این مجموعه به دلیل همکاری بهترین کارشناسان و متخصصان حوزۀ ثبت روند کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود. اگر انتخاب شما هم مجموعۀ حقوقی دنیز است با حرفه‌ای‌ها لوگو خود را ثبت می‌کنید. بهترین تعرفه و هزینه ثبت لوگو سال 1402 را از مجموعه ما استعلام نمایید.

سوالات متداول شما

هزینه ثبت لوگو شامل چه مواردی است؟

هزینه ثبت لوگو شامل ثبت اظهارنامه و اضافه طبقات،‌ هزینه اخذ کارت بازرگانی و هزینه چاپ آگهی است.

تفاوتی بین هزینه ثبت لوگو شخص حقیقی و حقوقی وجود دارد؟

بله تعرفه و هزینه های ثبت لوگو برای شخص حقیقی و شخص حقوقی با یکدیگر تفاوت دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *