ثبت برند در کرج | فوری | راهنمای صفر تا 100

ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج


کرج به عنوان یکی از قطب‌های مهاجر پذیر است و به دلیل داشتن پتانسیل ایجاد کسب و کار‌های مختلف روزانه مشاغل زیادی در این شهر ایجاد می‌شوند که وجه مشترک همۀ این کسب و کار‌ها انتخاب اسم انحصاری است. بر اساس قوانین ایران زمانی می‌توانید از اسم برند یا نماد تجاری به صورت انحصاری استفاده کنید که بر اساس قوانین کشور روند ثبت برند در کرج را طی کرده باشید. ثبت برند در کرج دارای مراحلی است و مدارک الزامی باید ارائه دهید. همچنین شرایط ثبت برند نیز یکی دیگر از موارد‌ی است که حتماً متقاضی ثبت برند باید از آن آگاه باشد تا بتواند اقدام به ثبت برند کند. برند، هویت محصول یا شغل شماست که با ثبت آن به مدت ده سال انحصار استفاده از آن را خواهید داشت. صفر تا صد ثبت برند در کرج را در این مطلب از وب‌سایت ثبت دنیز یاد بگیرید.

نحوه ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج در اداره مالکیت صنعتی که تنها اداره در استان تهران است انجام می‌شود. درخواست ثبت برند به صورت اظهار نامه الکترونیکی است و تمام روند ثبت طی کارتابلی که در ابتدا در سامانه مالکیت صنعتی ایجاد کرده‌اید پیش خواهد رفت که در صورت تأیید برای ثبت، تصدیق نامه برند بعد از طی مراحلی صادر می‌شود. تصدیق نامه برند سندی است که نشان می‌دهد مثلاً شما مالک این برند هستید. در این تصدیق نامه تاریخ ثبت اظهار نامه و نیز مدت اعتبار برند و همچنین طبقاتی که برند در آن ثبت شده است درج گردیده است. در صورت هر نوع نقل و انتقالی در خصوص برند باید مجدد درخواست انتقال برند داده شود تا پس از بررسی کارشناسان اداره در پشت برگه تصدیق نامه اسم مالک جدید برند ظهر نویسی شود.

قواعد و مقررات ثبت برند

 

قواعد-و-مقررات-ثبت-برند
قواعد-و-مقررات-ثبت-برند

عدم رعایت قوانین و مقررات ثبت برند در کرج نتیجه‌ای جز رد درخواست ثبت برند شما ندارد. از این رو یکی از مهمترین موارد برای انتخاب نام برند، مغایر نبودن اسم برند با قوانین و مقررات ثبت برند است. بنابراین رعایت قواعد زیر بسیار در انتخاب نام برند دارای اهمیت است.

  •  ثبت اسامی عام به تنهایی ممنوع است.
  • ثبت صفت به تنهایی برای برند ممنوع است.
  •  ثبت اسم محصول در طبقه محصول به صورت انحصاری ممنوع است.
  • اسم برند نباید خلاف نظم عمومی، اخلاق حسنه و شرع مقدس باشد.
  •  ثبت اسم کشور‌ها و اماکن بدون اسم خاص ممکن نخواهد بود.
  •  استفاده از اسم ارگان‌ها یا اسم دولت‌ها یا استفاده از نماد‌‌های خاص برای ثبت برند در کرج بدون اجاره رسمی از سازمان مربوطه امکان پذیر نیست.
  • استفاده از اسامی مشاهیر در برند موجب رد درخواست می‌شود.
  •  استفاده از اسامی مذهبی به طوری که قبح شخصیت مذهبی را از بین ببرد ممنوع است.
  • ثبت برند باید حتماً در اداره مالکیت صنعتی در اظهار نامۀ الکترونیکی درخواست شود.
  •  ثبت اسامی و برند‌هایی که قبلاً به نام اشخاص دیگری به ثبت رسیده اند ممنوع است.

مزایای ثبت برند در کرج

در ادامۀ این متن از وبلاگ موسسه ثبت دنیز به بررسی مزایای ثبت برند در کرج خواهیم پرداخت. بعد از ثبت برند در کرج و صدور تصدیق نامه برند، از یک سری امتیاز‌های قانونی برخوردار می‌شوید. مثل حمایت‌های قانونی از برند یا انحصاری بودن برند، بعد از ثبت هیچ کس حق استفاده از برندی که ثبت شده را ندارد و در صورت مشاهده چنین موضوعی می‌توانید درخواست ضرر و زیان از دادگاه‌های ایران را خواستار شوید. یکی از مزایای جذاب ثبت برند در کرج نقل و انتقال برند است.

بدین معنا که شما بعد از اینکه برندی را ثبت کردید حق مالکیت در خصوص آن دارد که این حق قابل واگذاری یا انتقال به غیر است. بنابراین اگر برندی را ثبت کردید اما به هر دلیلی نمی‌خواهید از آن استفاده کنید می‌توانید آن را به فروش برسانید. گاهی ارزش و اعتبار برند از تمام دارایی‌های مالی یک شرکت بیشتر می‌شود و تنها دلیل آن نیز اعتباری است که در بازار دارد. ایجاد این اعتبار بدون ثبت برند در کرج غیر ممکن است.

پس ثبت علامت تجاری را یک انتخاب ندانید یک اجبار تصور کنید. هر چند که بر اساس قوانین ثبت برند در کرج برای ثبت علامت تجاری هیچ اجباری وجود ندارد. مزایای دیگر ثبت برند اعتبار به محصول است. کم پیش می‌آید مردم به سراغ خریدن محصولات بی نام و نشان بروند مخصوصاً در زمینه مواد غذایی، اما در مقابل محصولات دارای برند همیشه به اعتبار وجود برند سریع‌تر اعتماد مشتریان را برای خرید جذب می‌کنند.

مدارک مربوطه برای ثبت برند در کرج

 

مدارک-ثبت-برند-در-کرج
مدارک-ثبت-برند-در-کرج

متقاضی ثبت برند در کرج به نسبت حقیقی یا حقوقی بودن مدارک لازم را باید برای ثبت برند یا ثبت برند مشابه ارائه دهد. از این رو مدارک مربوطه برای ثبت برند به نام شخص حقیقی یا شخص حقوقی قابل تفکیک است.

مدارک ثبت برند حقیقی، این مدارک عبارت اند از:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • ارائه رونوشت مجوز فعالیت
  • ارائه کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی در صورتی که برند لاتین یا ثبت برند در طبقه بازرگانی باشد.
  •  لیست محصولات مربوطه برای ثبت برند
  • نمونه علامت مورد نظر برای ثبت یا برند تجاری

مدارک ثبت برند حقوقی: مدارک لازم برای ثبت برند در کرج برای شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری در حوزه ثبتی کرج عبارت است از:

  •  ارائه آگهی ثبت 
  •  ارائه آگهی تغییرات
  •  کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل
  •  لیست محصولات برند
  •  ارائه مجوز یا پروانه بهره برداری یا جواز تأسیس
  •  کارت بازرگانی برای ثبت برند‌های غیر فارسی یا ثبت برند در طبقات مربوط به بازرگان
  •  نمونه اسم برند یا علامت تجاری مورد نظر برای ثبت

مراحل ثبت علامت تجاری در کرج

برای ثبت برند دو حالت وجود دارد یا خود شما مستقلاً می‌خواهید برای ثبت برند اقدام کنید یا می‌خواهید روند ثبت برند در کرج را به مجموعۀ ثبت برند در کرج واگذار نمایید. در اینجا جا دارد مجموعه ثبت دنیز را به شما معرفی کنیم. اگر مستقلاً اقدام می‌کنید که باید در سامانه مالکیت صنعتی کارتابل خود را ایجاد نمایید و سپس بعد از تکمیل اظهار نامه و پرداخت هزینه اظهار نامه درخواست شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت تأیید هزینه روزنامه اول را پرداخت و پس از سی روز هزینه حق ثبت برند را پرداخت می‌کنید و مرحله آخر نیز پرداخت هزینه روزنامه دوم و دریافت تصدیق از اداره مالکیت صنعتی است. اما ساده‌ترین حالت برای ثبت علامت تجاری در کرج أخذ قرارداد با مجموعه‌های ثبتی است. این مجموعه‌ها به دلیل داشتن نیرو‌های متخصص در حداقل‌ترین زمان ممکن ثبت برند شما در کرج را انجام خواهند داد.

نکات مربوط برای ثبت برند

حتماً نکات زیر را برای ثبت برند در کرج در نظر داشته باشید تا در حداقل زمان پرونده ثبت برند شما به نتیجه مورد نظر برسید.

  •  حتماً سعی کنید برند خود را بر اساس موارد قانونی انتخاب نمایید. می‌توانید در این زمینه از مشاوره انتخاب نام نیز در مجموعه ثبت دنیز استفاده کنید. 
  • استعلام قبل از ثبت برند را از یاد نبرید. زیرا تا حدود زیادی می‌تواند تکلیف ثبت برند شما در کرج را روشن کند.
  •  حتماً از مشاوره‌های ثبت برند در کرج استفاده کنید و یا به موسسات معتبر ثبت برند جهت همکاری برای ثبت مراجعه کنید.
  • قبل از هر اقدامی از تکمیل مدارک خود اطمینان حاصل کنید.
  •  اگر استعلام ثبت آن برند را نشان دهد. اصرار به تقاضا برای ثبت همان نام نداشته باشید.
  • مهلت‌های قانونی مانند مهلت 30 روزه برای پرداخت آگهی روزنامه اول را رعایت کنید. تا برند شما بعد از تأیید به دلیل سهل انگاری ابطال نشود.
  •  ثبت برند هیچ گونه مالیاتی برای کسب و کار شما به دنبال ندارد پس به شایعات و اطلاعات بی پایه و اساس توجه نکنید.
  •  حتماً به مشاور خود اعتماد کنید و در صورت رد برند می‌توانید از اطلاعات وی برای انتخاب اسمی بهتر کمک بگیرید. مجوز ارائه شده باید به نام متقاضی و
  • موضوع آن مرتبط با برند باشد.

هزینه و تعرفه ثبت برند

 

تعرفه ثبت برند
تعرفه ثبت برند

دولت برای خدمات ثبتی که در خصوص برند انجام می‌دهد هزینه‌هایی را در نظر گرفته است. که این هزینه‌ها نسبت به تعداد طبقات، حقیقی یا حقوقی بودن برند، ثبت برند به تنهایی یا همراه با علامت تجاری متفاوت است. این تفاوت قیمت را کارشناسان ثبتی ما در ثبت دنیز می‌توانند با توجه به موارد مربوطه برای ثبت برند به صورت تلفنی محاسبه نمایند و به شما اعلام کنند. اگر می‌خواهید روند ثبت برند در کرج را توسط مجموعۀ ثبت دنیز انجام دهید هزینۀ حق الوکاله نیز باید محاسبه شود. ضمن اینکه روند صفر تا صد ثبت برند در کرج نیز توسط مجموعه ثبت دنیز انجام خواهد شد.

استعلام ثبت برند در سامانه مالکیت صنعتی

یکی از مهمترین مراحل برای ثبت برند در کرج مرحله اولیه یعنی بررسی کارشناس است که ممکن است منجر به تأیید یا رد برند شود. در صورت تأیید نام تجاری، ثبت برند روند قانونی را پیش می‌‌گیرد. اما اگر به هر دلیلی برند رد شود عملاً ثبت برند غیر ممکن خواهد شد. از این رو ممکن است نتیجۀ ارسال اظهار نامۀ متعدد متقاضی منجر به رد در خواست ثبت شود. در این صورت علاوه برهزینه، وقت شما نیز برای ثبت برند تلف شده است.

اما راهی وجود دارد که تا حدودی می‌توان با استناد به آن از ثبت برند در کرج اطمینان حاصل کرد. حتماً قبل از ثبت برند، استعلام برند را دریافت کنید. برای استعلام برند باید به سامانه مالکیت صنعتی به قسمت جستجو در بانک اطلاعاتی ثبت برند وارد شوید و به راحتی استعلام برند انتخابی خود را دریافت کنید. راه دوم برای استعلام ثبت برند در کرج سایت قوه قضاییه است. استعلام ثبت برند تجاری از سایت قوه قضاییه به این صورت است که پس از وارد شدن به این سایت در قسمت آگهی‌های قانونی اسم برند را وارد کنید و گزینۀ علامت تجاری را انتخاب نمایید. بعد از جستجو اگر برندی بدین نام ثبت شده باشد، می‌توانید ببینید.

چرا ثبت برند در کرج (ثبت علامت تجاری) با ثبت دنیز

همانطور که در متن فوق از وبلاگ ثبت دنیز ملاحظه کردید، نحوه ثبت برند در کرج بیان شد. در بیشتر موارد لازم است زمان کافی بگذارید و تمام موارد گفته شده جهت ثبت برند در کرج را بررسی نمایید. ثبت برند را می‌توانید به کمک وکیل مجرب و حرفه‌ای در ثبت دنیز انجام دهید. از این رو بدون نگرانی و معطلی برای ثبت برند در کرج اقدام نمایید. کافیست از راه ارتباط با ما با کارشناسان ثبت دنیز دربارۀ اهداف خود مانند ثبت برند در کرج مشورت نمایید. آن‌ها مراحل را به صورت دقیق برای شما شرح خواهند داد.

بررسی نهایی

 برای ثبت برند در کرج شما مجبور به همکاری با شرکت‌های ثبتی هستید. زیرا برای ثبت اظهار نامه علامت تجاری باید به سامانه اداره مالکیت صنعتی تسلط کامل داشته باشید. اکثر متقاضیان ثبت برند نیز به این سامانه آشنایی ندارند. بنابراین اگر به دنبال بهترین مجموعه ثبت برند در کرج هستید هم اکنون می‌توانید مشاوره رایگان ثبت برند را از مجموعه ثبت دنیز دریافت نموده و از مشاوره کارشناسان ماهر مجموعه از طریق تماس با مجموعه دریافت کنید.

سوالات متداول شما

مدارک لازم برای ثبت برند در کرج کدام اند؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند فارسی و لاتین شخص حقوقی و شخص حیقیقی، متفاوت است. در این مقاله از دنیز ثبت به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.

هزینه ثبت برند در کرج چقدر است؟

هزینه و تعرفه ثبت برند با توجه به حق الواکاله وکیل، پیگیری و مشاوره برای ثبت علامت تجاری، تعیین می شود. ثبت دنیز بی شک بهترین تعرفه را برای انجام فوری ثبت برند در نظر می گیرد.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *