قوانین ثبت لوگو

قوانین ثبت لوگو

قوانین ثبت لوگو به صورت کاملاً تخصصی بوده و برای پشت سر گذاشتن ثبت علامت تجاری نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید. زیرا دانستن برخی از این قوانین کمک می‌کند تا از هزینه‌های اضافی برای طراحی لوگو و طی کردن مراحل ثبت جلوگیری شود. مجموعه دنیز ثبت یکی از بزرگترین مراکز خدمات ثبت لوگو شرکت است که می‌تواند به شما در زمینه قوانین ثبت علامت تجاری و طی کردن مسیر به آسانی کمک کند. کافیست با کارشناسان مجموعه برای دریافت مشاوره‌های تخصصی در ارتباط باشید.

 

 

لوگو یا علامت تجاری چیست؟

لوگو یا علامت تجاری یک نشانه گرافیکی کوچک است که با زبانی ساده، اهداف یک کسب و کار را مشخص می‌کند. معمولاً برای طراحی لوگو نیاز است که استانداردهای خاصی در نظر گرفته شود، تا نتیجه آن شناساندن بیشتر محصولات و خدمات به مخاطب باشد.
لوگو به عنوان چهره یک برند شناخته می‌شود، به همین جهت لازم است که از یک طراحی منحصر به فرد و زیبا برخوردار باشد. همچنین طرح آن باید خاص باشد، تا در ذهن مخاطب ماندگار شود. مسئله مهم این است که قبل از انتخاب لوگو باید به قوانین ثبت لوگو هم تسلط کافی داشته باشید، تا مطابق قانون بتوانید فعالیت خود را ادامه دهید.

لوگو یا علامت تجاری چیست؟

مهمترین قوانین ثبت لوگو

لوگو یا علامت تجاری شامل تصویر نوشته یا ترکیبی از هر دو است و به صورت خاص و منحصر به فرد برای یک سازمان یا کسب و کار شخصی طراحی می‌شود. در صورتی که افراد لوگوی خود را ثبت کنند، به راحتی می‌توانند از آن در بازاریابی و تبلیغات استفاده نمایند. به همین سبب آشنایی با قوانین ثبت علامت تجاری مسئله بسیار مهمی است. برای دریافت اطلاعات کامل می‌توانید از افراد متخصص مانند کارشناسان دنیز ثبت کمک بگیرید.
آشنایی با قوانین ثبت لوگو و علامت تجاری کمک می‌کند تا از بروز هرگونه مشکلی در ادامه فرایند جلوگیری شود. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین قوانین ثبت لوگو می‌پردازیم:

  • مطابق ماده ۳۱ قانون اساسی حق استفاده انحصاری از یک علامت را کسی به دست می‌آورد که آن را به ثبت رسانده است.
  • بر اساس ماده ۳۸ قانون اساسی پس از انتشار آگهی اظهارنامه تا زمان ثبت علامت متقاضی از امتیازات و حقوق خاصی برخوردار می‌شود. اگر در طی این مدت زمان کسی دعوایی را برای این لوگو مطرح کند، این پرونده نیاز به رسیدگی داشته تا تصمیم به ثبت یا عدم آن گرفته شود.
  • طبق ماده ۴۶ قانون اساسی اسم یا لوگویی که در نظر گرفته‌اید، نباید برخلاف موازین شرعی یا نظم عمومی باشد، همچنین نباید لوگو موجب فریب مراکز تجاری یا عمومی گردد.

 

نکات مهم در ثبت برند و لوگو

زمانی که قرار است قوانین ثبت لوگو را بشناسید، با نکات زیادی مواجه می‌شوید که آشنایی قبلی با آنها به شما کمک می‌کند تا پروسه طراحی لوگو و ثبت آن را آسان‌تر طی کنید. در ادامه به بررسی برخی از این نکات مهم می‌پردازیم:
• انتخاب اسم‌های خلاقانه و بدون تکرار شانس بیشتری برای تایید در اداره ثبت را دارند.
• به هیچ عنوان به تنهایی نمی‌توانید از اعداد و علائم برای ثبت استفاده کنید.
• می‌توانید از ترکیب نام‌های خانوادگی و نام کوچک، نام تجاری، لوگوی قابل قبول بسازید.
• در صورتی که اسامی چند سیلابی را در نظر بگیرید، شانس بیشتری برای ثبت و تایید دارید.
• به هیچ عنوان از تصاویر پرچم‌های پیشین ایران یا هر نمادی که نشان دهنده یک کشور خاص باشد را نمی‌توانید استفاده کنید.
• از لوگوها و تصاویری که متعلق به شرکت‌های دولتی هستند، اجازه استفاده ندارید.

 

برای ثبت لوگو کجا باید رفت؟

تمام کسب و کارهای موفق و افرادی که قصد دارند ایده‌های خلاقانه را برای شروع بیزینس خود پیاده‌سازی کنند، نیاز به ثبت لوگو و برند تجاری دارند. بدین وسیله می‌توانند از سوء استفاده‌ها یا سرقت‌های مختلفی که در ادامه کار به وجود می‌آید جلوگیری نمایند.
ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که برای ثبت لوگو کجا باید رفت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ثبت نام تجاری کار پیچیده‌ای نبوده و با کمی تحقیق و بررسی به راحتی امکان‌پذیر است. برای ثبت لوگو متقاضی پس از آماده کردن اظهارنامه ثبت برند شرکت آن را باید به اداره مالکیت معنوی ارائه دهد.
به طور کلی پس از آشنایی با قوانین ثبت لوگو نیاز است که چند مرحله برای ثبت آن طی شود که به شرح ذیل است:

• مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی و ثبت درخواست برای ثبت برند
• ثبت نام اولیه و پر کردن فرم‌های درخواست شده مربوط به برند و شرکت
• بارگذاری علامت تجاری به صورت مشخص و با رنگ‌های واضح با طرح سه بعدی
• کارگزاری تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در سامانه اینترنتی برای تسریع روال کار
• دریافت کد رهگیری برای پیگیری روند پیشرفت کار به صورت مرحله به مرحله

تمامی این کارها را می‌توانید با مراجعه به اداره مالکیت صنعتی انجام بدهید و در صورت تمایل به دریافت مشاوره و گرفتن خدمات ثبت لوگو شرکت می‌توانید با کارشناسان مجموعه دنیز ثبت در تماس باشید.

برای ثبت لوگو کجا باید رفت؟
ویژگی یک لوگوی مناسب

لوگو نقش بسیار مهمی در معرفی کسب و کار داشته و به عنوان یک نشان معرفی می‌شود که در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. به همین جهت باید با مشخص کردن یک لوگو بتوانید تمام احساسات، مفاهیم و ویژگی‌های شرکت را به نمایش بگذارید، تا مشتریان بتوانند با برند ارتباط گرفته و حس مالکیتی نسبت به تهیه محصولات آن به دست آورند.
به طور کلی به غیر از آشنایی با قوانین ثبت علامت تجاری، نیاز است که با برخی از ویژگی‌های یک لوگوی خوب هم آشنا باشید، تا در نهایت بهترین طرح را ایجاد کنید. در ادامه به آنها می‌پردازیم:

• ثابت بودن لوگو با کسب و کار برای انتقال پیام محصول به مخاطب
• منحصر به فرد بودن لوگو نسبت به سایر لوگو کسب و کارهای مشابه
• انعطاف پذیر بودن لوگو از لحاظ ابعاد و اندازه و قابلیت استفاده در رسانه‌های مختلف
• سادگی لوگو برای تشخیص نوع محصول توسط مخاطب عادی
• ماندگاری لوگو در طول زمان و معرفی آن به عنوان برند

 

بهترین خدمات ثبت لوگو شرکت توسط دنیز ثبت

برای اینکه یک لوگوی مناسب با نوع کسب و کار خود داشته باشید، باید از طرح‌های خاص اما ساده انتخاب کنید، تا در ذهن مخاطب باقی بماند. به همین جهت نیاز است که خدمات ثبت لوگو شرکت را از مراکز معتبری دریافت کنید که تمام نکات مهم را به شما بگویند.
در حال حاضر مجموعه دنیز ثبت یکی از مراکز معتبر در حوزه ثبت شرکت و برند و لوگو است. سابقه درخشان و بالای این مجموعه خیال شما را از لحاظ کیفیت خدمات و سرعت انجام کار راحت می‌کند. نکته مهم دیگر قیمت خدمات ثبت لوگو شرکت است که با توجه به خدمات منحصر به فرد این مجموعه مناسب است.
در صورتی که برای آشنایی با قوانین ثبت لوگو در هر مرحله از کار نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید، کافیست که با کارشناسان مجموعه دنیز ثبت از طریق راه‌های ارتباطی مختلف در تماس باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *