راهنمای تمدید و استعلام نماد الکترونیکی

یکی از مراحل لازم برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی است. این نماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت معدن و تجارت صادر می‌شود. اخذ این نماد باعث می‌شود تا شما بتوانید به صورت قانونی و مجاز نسبت به راه‌اندازی سایت فروش خود اقدام کنند؛ اما متأسفانه به دلیل نبود آگاهی کامل در زمینه نحوه اخذ و تمدید نماد اعتماد الکترونیکی و هزینه دریافت اینماد، برخی افراد در اخذ و تمدید آن با مشکلاتی مواجه می‌شوند. این در حالی است که با استفاده از راهنمای تمدید و استعلام نماد الکترونیکی تمامی این مشکلات برطرف خواهد شد.

با توجه به پیچیدگی‌هایی که دریافت اینماد دارد می‌توانید این کار را به شرکت ثبت دنیز بسپارید. کادر مجرب این مجموعه با تمامی پیچ‌وخم‌های دریافت اینماد آشنایی داشته و در کمترین زمان ممکن، امور مربوط به دریافت این نماد را انجام می‌دهد.

اهداف ارائه نماد الکترونیکی

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی با هدف قانونی کردن سایت‌ها به مدیران آنها ارائه می‌شود. در واقع با اخذ این نماد، مدیران سایت‌ها قادر خواهند بود تا فعالیت‌های سایت را در چارچوب خاصی ادامه داده و با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، رضایت آنها را جلب کنند. در واقع وجود این نماد در سایت مورد نظر، این اطمینان را در مشتریان به وجود می‌آورد که در صورت بروز هر گونه مشکلی، می‌توانند برای رفع این مشکل اقدام کرده و سایت مد نظر موظف به رفع مشکل به وجود آمده است.
فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌توانند اعتماد بسیاری از شرکت‌ها، بانک‌ها و دیگر مراکز و کسب‌وکارها را جلب کرده و در نتیجه، فعالیت‌های خود را گسترش داده و درآمد خود را به صورت چشمگیری افزایش دهند.

نحوه دریافت نماد الکترونیکی

با توجه به گسترش چشمگیر تعداد سایت‌های اینترنتی در زمینه‌های مختلفی چون ارائه خدمات اجتماعی، خرید و فروش انواع و اقسام کالاها و غیره، کاربران تنها به سایت‌هایی اعتماد می‌کنند که نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند. به همین جهت نیز سایت‌هایی که درصدد پیروزی در رقابت با دیگر سایت‌ها هستند به دنبال اخذ اینماد می‌باشند؛ اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که این سایت‌ها برای دریافت این نماد باید دارای یک سری شرایط دریافت نماد الکترونیکی بوده و هزینه‌های تعیین شده‌ای را بپردازند.
بر اساس راهنمای تمدید و استعلام نماد الکترونیکی می‌توان مراحل اخذ این نماد و هزینه‌های مربوط به آن را به شرح زیر توضیح داد:

آشنایی با مراحل دریافت اینماد

برای دریافت اینماد باید به صورت اینترنتی عمل کرده و وارد سایت نماد اعتماد الکترونیکی شوید. پس از ورود به این بخش باید مراحل مختلفی که شامل موارد زیر هستند را با دقت طی کنید:

  • ایجاد حساب کاربری
  • بارگذاری اطلاعات و مدارک
  • تأیید صحت اطلاعات و مدارک
  • وارد کردن اطلاعات کسب‌وکار
  • دریافت تأیید فنی
  • تعیین خدمات و محصولات سایت
  • شرکت در نظرسنجی سایت توسعه تجارت الکترونیکی
  • دریافت تأییدیه اطلاعات کسب‌وکار
  • ارائه پرونده به کارشناس
  • تکمیل تعهدنامه
  • دریافت اینماد

با توجه به اطلاعات کسب‌وکار، اینماد ممکن است در دو نوع تک ستاره و دوستاره به شما ارائه شود.

هزینه نماد اعتماد الکترونیکی چقدر است؟

هزینه نماد اعتماد الکترونیکی از جمله مواردی است که بسیاری از کاربران در مورد آن سؤالات مختلفی دارند. برای پاسخ به این سؤالات باید گفت هزینه اخذ اینماد با توجه به شرایط دریافت آن، متغیر است؛ اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات شرکت ثبت دنیز و با صرف کمترین هزینه، نماد اعتماد الکترونیکی را برای سایت مورد نظر دریافت کنید.

نحوه استعلام نماد اعتماد الکترونیکی

استعلام نماد اعتماد الکترونیکی معمولاً از سوی کاربران سایت‌ها و به منظور اطمینان از قانونی بودن فعالیت‌های سایت انجام می‌شود. بر اساس راهنمای تمدید و استعلام نماد الکترونیکی برای استعلام این نماد باید بر روی لوگوی سایت کلیک کرد. به این ترتیب می‌توان اطلاعات تکمیلی در مورد صاحب‌امتیاز این سایت را در اختیار داشت. در صورت نیاز نیز می‌توان به سایت نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه کرده و برای اطمینان از اصالت نماد اعتماد مورد نظر، دامنه آن را در بخش اطمینان از اصالت وارد کرد. با طی کردن مراحل دریافت نماد الکترونیکی ، اطلاعات کاملی در مورد سایت و صاحبان آن به شما ارائه خواهد شد.

چرا باید نماد الکترونیکی را تمدید کرد؟

مسئله دیگر در مورد اینماد، تمدید آن است. از آنجایی که این نماد بعد از تأیید و ارائه به صاحب سایت دارای دو سال اعتبار است باید در موعد مقرر نسبت به تمدید آن اقدام کرد. در این حالت اقدامات لازم برای تمدید به صورت خودکار انجام شده و به منظور اطلاع رسانی به صاحب سایت، ایمیلی با مضمون تمدید اینماد به وی ارسال می‌گردد. به جز این مورد، در صورتی که شکایتی از سوی کاربران در زمینه نوع خدمات‌رسانی و یا محصولات ارائه شده در سایت، ثبت شده باشد و یا نیاز باشد تا تغییراتی در سایت اعمال شود نیز باید نسبت به تمدید نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کرد. لازم به ذکر است که در این حالت باید صاحب‌امتیاز سایت اقدامات لازم را برای این کار انجام دهد.

مراحل تمدید نماد الکترونیکی

بر اساس راهنمای تمدید و استعلام نماد الکترونیکی باید برای تمدید این نماد، دو هفته مانده از اعتبار آن، اقدام شود. همان‌گونه که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد برای تمدید این نماد باید وارد سایت نماد اعتماد الکترونیکی شوید. بعد از آن باید مراحل تمدید نماد اعتماد الکترونیکی را طی کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

  •  در مرحله اول این کار، اطلاعات سایت و مجوزهای مربوط به کسب‌وکار مورد بررسی قرار می‌گیرند، زیرا امکان دارد اعتبار این مجوزها به پایان رسیده باشد و یا در طول این مدت، قوانین و مقررات دچار تغییر شده و مجوز شما اعتبار خود را از دست بدهد. از این رو این اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم تأیید این مجوزها، پیامی حاوی «نامعتبر» به شما ارسال می‌شود.
    در این حالت، مجوزها برای بررسی بیشتر و اعمال تغییرات به کارشناسان مربوطه ارسال شده و آنها راهنمایی‌های لازم برای کسب مجوز جدید را ارائه خواهند داد.
  •  در مرحله بعد باید مجوزها را آپلود کرده و دوباره برای تمدید نماد اعتماد، اقدام کنید. در این مرحله در سریع‌ترین زمان ممکن نماد اعتماد الکترونیک تمدید خواهد شد.

سخن پایانی

استعلام و تمدید نماد الکترونیکی برای فعالیت کسب‌وکارها از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو باید در موعد مقرر برای تمدید این نماد و رفع نواقص آن اقدام کنید. در غیر این صورت با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد. بر اساس راهنمای تمدید و استعلام نماد الکترونیکی و پیچیدگی‌هایی که این کار دارد توصیه ما به شما این است که در این امور از خدمات شرکت ثبت دنیز استفاده کنید. در این حالت بدون هیچ سردرگمی و با صرف هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای می‌توانید نماد اعتبار الکترونیکی سایت را اخذ و در صورت نیاز تمدید کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *