جواز کسب پخش مواد غذایی

جواز کسب پخش مواد غذایی

جواز کسب پخش مواد غذایی


بدون شک در حال حاضر، کسب و کارهایی که مرتبط با مواد غذایی نظیر تولید و پخش هستند یکی از کسب و کارهای پر سود در دنیا به شمار می‌روند. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از اشخاص تمایل به ثبت شرکت توزیع مواد غذایی دارند. در صورتی که شما نیز از این دسته افراد هستید توصیه می‌کنیم به منظور اطلاع از شیوه دریافت جواز کسب پخش مواد غذایی و ثبت یک شرکت پخش مواد غذایی در ادامه همراه دنیز ثبت باشید.

ثبت شرکت و دریافت جواز کسب پخش مواد غذایی

مواد غذایی از هر نوعی که باشند یکی از پر مصرف‌ترین کالاها در زندگی روزمره انسان‌ها به شمار می‌روند. همین امر سبب شده تا بسیاری از افراد تمایل زیادی به ورود به این دنیای پر سود را داشته باشند. فعالیت‌های بسیار زیادی وجود دارند که به نوعی وابسته به صنایع غذایی می‌باشند که یکی از آنها، توزیع و پخش مواد غذایی است. در صورتی که تمایل دارید در این زمینه فعالیت کنید در ابتدا به جواز کسب پخش مواد غذایی نیاز خواهید داشت. از آنجایی که محصولات غذایی به طور مستقیم با سلامت افراد در ارتباط هستند بنابراین سازمان بهداشت حساسیت بسیار زیادی در این زمینه به خرج می‌دهد. لازم به ذکر است سرپیچی از قانون و عدم دریافت مجوزهای مربوطه به منظور تاسیس شرکت توزیع مواد غذایی می‌توان مجازات سنگینی را برای اشخاص رقم بزند. در صورتی که تمایل دارید با روال این امر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

جواز تاسیس شرکت پخش
جواز تاسیس شرکت پخش

شرکت پخش مواد غذایی چه فعالیتی انجام می‌دهد؟

همانطور که از اسامی این شرکت‌ها مشخص است، اصلی‌ترین زمینه فعالیت این شرکت‌ها توزیع مواد غذایی مختلف است. شرکت‌هایی که عمدتا در زمینه توزیع و پخش مواد غذایی در حال فعالیت هستند می‌توانند به منظور انبار کردن مواد غذایی پیش از آغاز نمودن پروسه توزیع و یا حمل و نقل آن این فعالیت را انجام دهند. نکته بسیار مهمی که در هنگام فعالیت‌ چنین شرکت‌هایی حائز اهمیت است توجه به نوع و ماهیت مواد غذایی است. به عنوان مثال، برخی اقلام به سرعت دچار فساد می‌شوند و برخی دیگر از جمله مواد کنسروی، جزو موادی محسوب می‌شوند که دیرتر دچار فساد می‌گردند. بنابراین باید توجه داشت بر این اساس، شیوه پخش و یا نگهداری این محصولات نیز می‌تواند متفاوت باشد.
باید گفت پخش مواد غذایی پر سود است و از این رو نه تنها در ایران، بلکه در جهان به یکی از کسب و کارهای بسیار پرطرفدار تبدیل شده است. به همین دلیل است که روزانه شاهد ثبت چندین شرکت هستیم که فعالیت خود را در این زمینه آغاز می‌کنند. در کنار سودآوری این فعالیت می‌توان به دیگر مزایای ثبت این شرکت‌ها اشاره نمود که عبارتند از:

  • امکان رشد و توسعه شرکت در زمان کوتاه
  • امکان فعالیت بین‌المللی از طریق یافتن مخاطبین خارجی
  • جلب اعتماد سرمایه‌گذار و جذب سرمایه از این طریق
  • امکان برخورداری از حمایت دولت
  • امکان استفاده از مزایای مالیاتی از جمله معافیت

شما با دریافت مجوز پخش کالا، به راحتی می‌توانید شرکت و برند خود را ثبت کرده و از مزایای بیشمار آن بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است از آنجایی که فعالیت چنین شرکت‌هایی به طور مستقیم با بهداشت و سلامت افراد جامعه است بنابراین کسب مجوز لازم برای تاسیس چنین شرکت‌هایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

چگونه شرکت پخش مواد غذایی بزنیم؟

اگر با مطالعه مزایای ثبت یک شرکت توزیع مواد غذایی، تصمیم گرفتید که فعالیت خود را آغاز کنید باید این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید. در گام اول می‌بایست با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، فرم درخواست ثبت شرکت را که می‌تواند از نوع شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص باشد، تکمیل کنید. در مرحله بعد می‌بایست اطلاعات شخصی خود مانند آدرس، اطلاعات هویتی و … را در فرم مربوطه وارد کنید.
پس از این مرحله، نوبت به انتخاب نام شرکت می‌رسد. لازم است نام پیشنهادی شما از قوانین خاصی پیروی کند تا مورد تائید کارشناسان قرار گیرد. در این مرحله می‌بایست 5 نام پیشنهادی را ارائه نمایید. سپس نیاز است تا موضوع فعالیت شرکت را به طور کامل تشریح کنید. در این مورد شما می‌بایست به فعالیت خود در زمینه پخش و توزیع مواد غذایی اشاره کنید.
در گام بعدی می‌بایست با توجه به نوع شرکت انتخابی کنید، سرمایه‌ای که برای ثبت شرکت در نظر گرفتید را اعلام کنید. سپس مشخصات موسسین و شرکای شرکت از جمله مشخصات هویتی، آدرس و… را نیز در این سامانه درج کنید. از آنجایی که شرکت شما قرار است به تازگی فعالیت خود را آغاز کند بنابراین نیاز به ذکر نام شعب نخواهید داشت.
در آخر می‌بایست اقدام به چاپ آگهی شرکت در روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور نمایید. سپس نسبت به درج اظهارنامه اقدام کنید. در مرحله بعدی نیاز است تا شرکتنامه و اساسنامه شرکت خود را در این سامانه ثبت کنید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا مدارک خواسته شده را روی سامانه بارگزاری کنید. لازم به ذکر است باید از طریق اداره پست، این مدارک را به صورت فیزیکی نیز به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.
پس از طی کردن این مراحل باید تائیدیه نهایی را از اداره ثبت شرکت‌ها دریافت کرده و آگهی ثبت را در روزنامه رسمی منتشر کنید. پس از طی نمودن این مراحل و دریافت پروانه کسب پخش مواد غذایی، اکنون می‌توانید فعالیت شرکت خود را به طور رسمی آغاز کنید. در زمینه اخذ جواز تأسیس مشاورین دنیز ثبت مشاور و راهنمای شما خواهند بود.

 

جواز تأسیس پخش مواد غذایی
جواز تأسیس پخش مواد غذایی

کلام آخر

در این مقاله از دنیز ثبت شما را با اهمیت جواز کسب پخش مواد غذایی و نحوه ثبت شرکت پخش و توزیع مواد غذایی و مزایای آن اشنا ساختیم. باید گفت از آنجایی که تجارت در زمینه مواد غذایی یک فعالیت بسیار پر سود به شمار می‌رود بنابراین چنانچه سرمایه لازم را در اختیار دارید توصیه ما راه‌اندازی یک سامانه پخش مواد غذایی است. مجموعه دنیز ثبت با برخورداری از پرسنل مجرب و سابقه درخشان در زمینه ثبت شرکت در کنار شماست. در صورتی که تمایل به ثبت شرکت پخش، توزیع و نگهداری مواد غذایی دارید می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر از جمله هزینه ثبت شرکت، دریافت مشاوره و راهنمایی و یا درخواست ثبت شرکت با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *