مزایای گرفتن کارت بازرگانی

مزایای کارت بازرگانی

مزایای کارت بازرگانی


مزایای گرفتن کارت بازرگانی برای افراد حقیقی و حقوقی که در زمینه تجارت و بازرگانی مشغول به فعالیت هستند بسیار زیاد است. اگر بخواهیم به طور مخصر به این مزایا اشاره کنیم باید گفت در وهله اول، اخذ این کارت می‌‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند و اعتبار اجتماعی بیشتری به شما ببخشد. برای آشنایی بیشتر با مزایای اخذ کارت بازرگانی در ادامه این مقاله همراه دنیز ثبت باشید.

آشنایی با مزایای گرفتن کارت بازرگانی

تمامی افرادی که در زمینه تجارت و بازرگانی مشغول به فعالیت هستند قطعا با مزایای گرفتن کارت بازرگانی آشنایی دارند. دریافت این کارت می‌تواند نقطه عطفی را در زمینه واردات و صادرات کالا برای تاجران رقم بزند به طوری که کسب و کار خود را به بهترین شکل و در خارج از مرزهای کشور نیز توسعه دهند. دریافت این کارت مزایای بسیار زیادی دارد و به تاجران و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه بازرگانی مشغول فعالیت هستند کمک‌های شایانی خواهند کرد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به مزایای دریافت کارت بازرگانی بیندازیم.

 

دریافت کارت بازرگانی
دریافت کارت بازرگانی

منظور از کارت بازرگانی چیست؟

پیش از پاسخ به این این پرسش باید توضیح اندکی در مورد کارت‌های بازرگانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کارت‌های بازرگانی در حال حاضر در 2 نوع حقیقی و حقوقی صادر می‎‌گردند اما این دو کارت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ کارت بازرگانی حقیقی برای اشخاص و کارت بازرگانی حقوقی برای شرکت یا موسسه صادر می‌شود. در ظاهر باید گفت این دو کارت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند اما به لحاظ مزایایی که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد باید گفت کارت بازرگانی حقوقی اعتبار و امتیازات بیشتری را در زمینه تجارت در اختیار موسسه و شرکت قرار می‌دهد.
در مورد این که این کارت برای چه افرادی صادر می‌شود باید گفت صدور این کارت برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می‌گیرد و افراد محدودیتی در دریافت آن ندارند. تنها نکته مهمی که وجود دارد شرایط دریافت این کار است که افراد می‌بایست آن را رعایت نموده و مدارک کارت بازرگانی خود را ارائه نمایند. همانطور که گفته شد افرادی که تمایل دارند در زمینه تجارت و بازرگانی فعالیت نمایند می‌بایست نسبت به ثبت نام به منظور اخذ این کارت اقدام نمایند. پس از اخذ کارت بازرگانی، اشخاص می‌توانند در زمینه‌های زیر فعالیت نمایند:

  • کارت بازرگانی تجاری: به منظور فعالیت در زمینه صادرات و واردات کالا، ترخیص کالا، ثبت سفارش و…
  • کارت بازرگانی خدماتی: به منظور فعالیت در زمینه‌های خدماتی
  • کارت بازرگانی موردی: به منظور انجام فعالیت تجاری تنها برای یکبار
  • کارت بازرگانی تولیدی یا صنعتی: به منظور انجام فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، سرمایه‌گذاری، خرید تجهیزات و… تنها برای اشخاص حقوقی

لازم است در خصوص دریافت کارت بازرگانی به چند نکته مهم توجه کنید. این کارت قابل واگذاری به افراد دیگر نیست و تنها خود شخص می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود. به علاوه اینکه تنها یک کارت بازرگانی برای هر شخص صادر می‌گردد و شخص می‌بایست پس از مدت زمان اعتبار کارت، اقدام به تمدید آن نماید. نکته قابل توجه آن است که در صورت عدم تمدید کارت، اشخاص می‌بایست کلیه مراحل ثبت نام و اخذ کارت را مجددا طی نمایند.
حال که با کارت بازرگانی و انواع آن آشنا شدید در بخش بعد نگاهی به مزایای اخذ این کارت خواهیم انداخت.

مزایای اخذ کارت بازرگانی چیست؟

بسیاری از تاجران و بازرگانان از اخذ یک کارت بازرگانی و مزایایی که این کارت می‌تواند برای آنها فراهم کند آگاه نیستند از این رو تصور می‌کنند که دریافت آن می‌تواند کار بیهوده‌ای باشد. باید گفت این تصور کاملا اشتباه است چرا که شما به عنوان یک تاجر و بازرگان می‌توانید از تمامی امتیازات و اعتباری که این کارت برای شما فراهم می‌سازد بهره‌مند شوید. اولین و مهم‌ترین مزیتی که دریافت این کارت می‌تواند برای شما داشته باشد برخورداری از ارزش و اعتبار اجتماعی بالاتر است. بسیاری از افراد جامعه، برای اشخاصی که موفق به دریافت این کارت شده‌اند احترام و ارزش اجتماعی زیادی قائل هستند. از این رو در صورتی که کارت بازرگانی خود را دریافت کنید می‌توانید به جایگاه خود در شرکت یا موسسه، ارزش بیشتری ببخشید.
از دیگر مزایایی که با اخذ کارت بازرگانی می‌توانید از آن بهره‌مند شوید اعتبار تجاری است. همانطور که می‌دانید در اصل تجارت، اعتماد و اعتبار حرف اول را می‌زند. از این رو برای آنکه بتوانید در تجارت‌های بزرگ شرکت کنید باید بتوانید اعتبار خود را اثبات کنید. آن دسته از افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند به راحتی می‌توانند اعتبار لازم را برای شرکت در معامله‌های بزرگ به دست آورند. بنابراین اگر تمایل دارید وارد دنیای جذاب و بزرگ تجارت باشید در گام اول بهتر است اعتبار تجاری خود را با کسب کارت بازرگانی افزایش دهید.
مزایای دریافت کارت بازرگانی بیشمار است اما برای آنکه بدانید با کارت بازرگانی چکار می توان کرد می‌توانیم موارد زیر را به شما بگوییم:

  • امکان ثبت سفارش و ترخیص کالا
  • امکان وارد نمودن کالا از مناطق آزاد
  • امکان صادر نمودن کالا به سایر کشورها
  • امکان دریافت ویزای تجاری
  • صدور گواهی مبدا
  • امکان شرکت در نمایشگاه‌های خارجی
  • امکان عضویت در اتاق بازرگانی کشور
  • امکان برقراری ارتباط بین‌المللی با تاجرین خارجی

 

اخذ کارت بازرگانی

مواردی که در این بخش عنوان شد تنها بخشی از مزایایی هستند که شما با دریافت کارت بازرگانی خود می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید. در کنار تمامی این موارد باید خاطر نشان کرد اشخاص حقیقی و حقوقی که موفق به دریافت کارت بازرگانی می‌شوند در مقایسه با سایر افراد، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. این امر به افراد اجازه می‌دهد تا به راحتی با تجار خارجی ارتباط برقرار نموده و فعالیت تجاری خود را به سطوح بالاتری از ارزش و اعتبار تجاری هدایت کنند. این افراد همچنین با در اختیار داشتن کارت بازرگانی به راحتی و بدون احساس کمبود و نگرانی می‌توانند در مذاکرات تجاری شرکت نموده و فعالیت خود را به بهترین شکل به افراد معرفی نمایند.

کلام آخر

در این مقاله از دنیز ثبت در مورد کارت بازرگانی، انواع آنها و مزایای گرفتن کارت بازرگانی صحبت کردیم. شما عزیزان در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *