آیا ثبت برند بدون جواز کسب امکان پذیر است؟!

ثبت برند بدون جواز کسب

ثبت برند بدون جواز کسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که تمایز خاصی بین محصولات و خدمات برند ثبت شده با دیگران به وجود آورده و قابلیت پیگیری دارد. همچنین قرار گرفتن برند در یاد و خاطر مشتری موجب می‌شود تا در صورت داشتن کیفیت بالا در میان محصولات دیگر، به راحتی شناسایی شده و حجم فروش افزایش پیدا کند. برای اینکه بتوانید با قوانین ثبت برند آشنا شوید، نیاز است که از نیروهای متخصص و کار بلد مانند کارشناسان دنیز ثبت مشاوره دریافت کنید؛ چرا که یک مجموعه معتبر در زمینه ثبت برند در کرج می‌باشند. این مجموعه به کسب و کارها کمک می‌کند تا جواز تاسیس برای ثبت برند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

قوانین ثبت برند چیست؟

ثبت برند و لوگو به دلیل یکتا بودن موجب تفاوت بین محصولات موجود در بازار می‌شود، به همین سبب مشتری با شناخت برند می‌تواند محصولات با کیفیت بالاتری را انتخاب کند. ثبت برند برای کسب و کارها هم از لحاظ برندینگ و هم از لحاظ افزایش فروش بسیار سودمند می‌باشد. به همین جهت تمام کسب و کارها به دنبال ثبت برند بدون جواز کسب یا با جواز هستند.
زمانی که قصد ثبت برند در داخل ایران را دارید لازم است که قوانین ثبت برند را به درستی بدانید، به همین جهت در ادامه به برخی از این قوانین مهم می‌پردازیم:

  • برند باید قابل ثبت و غیر قابل تحریف و اشتباه باشد.
  • جدید بودن برند به این معنا است که قبلاً از آن برای معرفی کالا یا خدمات دیگر استفاده نشده باشد.
  • نباید برند انتخابی با علائم تجاری دیگر اشتباه گرفته شود.
  • برای محصولات تولیدی باید مجوز صنف یا سازمان صنعت و معدن و تجارت دریافت شود.
  • برای برخی از برندها نیاز است که کارت بازرگانی ارائه گردد.

جواز کسب چیست؟

جواز کسب چیست؟

برای شروع هر نوع فعالیتی به صورت قانونی باید مجوزهای لازم را دریافت کنند و بدون دریافت این مجوزها هرگونه فعالیتی غیرقانونی مشخص می‌شود. بسته به نوع هر کسب و کار و فعالیت مجوزهای آنها نیز متفاوت است.
یکی از این مجوزهای ضروری جواز کسب می‌باشد که در واقع یک مجوز برای انجام فعالیت قانونی در حوزه مشخص شده است.
در اغلب کسب و کارها برای ثبت برند یا نام تجاری جواز تأسیس برای ثبت برند لازم است؛ اما برای برخی از کسب و کارها ثبت برند بدون جواز کسب هم انجام می‌شود.

شرایط و مدارک ثبت برند بدون جواز کسب

در سال‌های گذشته افرادی که قصد ثبت برند و گسترش کسب و کار خود را داشتند، باید جواز تأسیس برای ثبت برند دریافت می‌کردند. اما رفته رفته دولت مردان برای کم کردن چالش‌های ثبت برند سعی کرده‌اند تا اصلاحاتی در قانون به وجود بیاورند.
بر اساس مصوبه‌ای که در اواخر سال ۹۹ اعلام شد، اصلاحاتی برای آسان‌تر شدن فرایند ثبت برندها و علامت‌های تجاری صورت گرفته است.
بر اساس این قانون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شرایطی را فراهم می‌کند که ثبت برند بدون جواز کسب برای برخی از افراد میسر می‌گردد. البته هر فرد فقط می‌تواند یک علامت تجاری در یک طبقه یا چند طبقه مرتبط از کالاها ثبت کند.
برای ثبت برند بدون جواز کسب می توانید به صورت مستقیم به مرکز مالکیت معنوی مراجعه کرده و مراحل ثبت برند را طی کنید. همچنین می‌توانید از برخی شرکت‌های فعال در این حوزه مانند مجموعه دنیز ثبت برای انجام کارها با سرعت بیشتر کمک بگیرید.
مهمترین مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بدون جواز برای اشخاص حقیقی به شرح ذیل است:

  • ارائه یک نسخه از مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • داشتن نشانی و کد پستی محل سکونت
  • ارائه تصویر برند مورد نظر

بررسی جواز تأسیس برای ثبت برند

بررسی جواز تأسیس برای ثبت برند

افرادی که جواز کسب و کار ندارند می توانند با دریافت جواز تأسیس برای ثبت برند از طرف سازمان صنایع و معادن کشور اقدام به ثبت برند خود کنند. همه افراد حقوقی که به دنبال ثبت کردن برند خود هستند، باید جواز تأسیس دریافت کنند، تا بدون مشکل بتوانند اقدامات لازم برای ثبت برند خود را انجام بدهند.
پس در مرحله اول باید مدارک مورد نیاز برای گرفتن جواز تأسیس برای ثبت برند را آماده کرده و در اختیار اداره مربوطه قرار بدهند، تا پس از بررسی‌های کامل در نهایت جواز برای آنها صادر شود. از مهم‌ترین این مدارک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ارائه کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل
  • ارائه کارت پایان خدمت مدیر عامل
  • ارائه اطلاعات شناسایی مانند شماره‌های تماس، کد پستی و آدر
  • ارائه مدارک تأسیس شرکت و اوراق ثبتی آن
  • ارائه یک وکالت‌نامه محضری
  • ارائه مدارک آخرین تغییرات صورت گرفته در هیئت مدیره
  • ارائه اساسنامه، شرکتنامه و مهر شرکت

ثبت برند چقدر زمان می برد؟

با ثبت قانونی برند می‌توان جلوی هر نوع سو استفاده‌ای از محصول و خدمات را گرفت، پس اگر دارای کسب و کار خاصی هستید، بهتر است قبل از هرگونه فعالیتی برند خود را ثبت کنید. به خصوص در حال حاضر که امکان ثبت برند بدون جواز کسب هم امکان‌پذیر است.
ممکن است در طی انجام کارهای قانونی این سوال که ثبت برند چقدر زمان می‌برد؟ برای شما هم به وجود بیاید. به طور کلی می‌توان گفت در یک بازه سه ماهه در ایران می‌توانید در صورت نبود هیچگونه مشکل در نوع لوگو و مراحل کاری برند خود را ثبت کنید.
اولین گام برای ثبت برند به صورت قانونی استعلام آن از مرکز مالکیت معنوی است. در صورت نبود هیچگونه مشکل برند را باید برای ۳۰ الی ۴۵ روز کاری در روزنامه رسمی کشور منتشر کنید. پس از گذشت بازه یک ماهه اگر معترضی برای برند وجود نداشت، گواهی ثبت برند صادر می‌شود. سپس آگهی دوم در روزنامه رسمی چاپ می‌شود که به طور کلی باید یک پروسه حدوداً سه ماهه طی شود.

دنیز ثبت تخصصی‌ترین مرکز ثبت برند در کرج

دنیز ثبت تخصصی‌ترین مرکز ثبت برند در کرج

در صورتی که برای انجام کارهای ثبت برند خود از مراکز تخصصی کمک بگیرید، روال اداری کار شما بدون مشکل طی می‌شود و در بازه بسیار کوتاه‌تری به هدف نهایی خود یعنی ثبت برند می‌رسید. در حال حاضر مجموعه دنیز ثبت یکی از مراکز تخصصی ثبت برند در کرج است که با خیال راحت می‌توانید به کارشناسان این مجموعه اعتماد کنید.
فرقی نمی‌کند که به دنبال ثبت برند بدون جواز کسب هستید، یا با جواز کسب و کارت بازرگانی و موارد دیگر قصد ثبت برند خود را دارید؛ کافیست با کارشناسان این مجموعه با تجربه در ارتباط باشید. زیرا این افراد به دلیل داشتن اطلاعات و دانش بالا با صرف هزینه کم و سرعت بیشتر روال قانونی را طی می‌کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *