اخذ جواز تاسیس در هشتگرد

اخذ جواز تاسیس در هشتگرد

هشتگرد به دلیل وسعت و موقعیت جغرافیایی که دارد، امروزه توانسته تا با تبدیل شدن به یک شهرک صنعتی، امکان اشتغال را برای افراد زیادی فراهم نماید. در حال حاضر نیز بسیاری از سرمایه‎‌گذاران تمایل دارند تا با اخذ جواز تاسیس در هشتگرد قادر به تاسیس واحدهای صنعتی در این شهرک بزرگ باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه همراه دنیز ثبت باشید.

دانستنی‌های اخذ جواز تاسیس در هشتگرد

 

چرا جواز تاسیس در هشتگرد
چرا جواز تاسیس در هشتگرد

 

شهر هشتگرد شهری است که از لحاظ جغرافیایی، در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. از شمال، جنوب، شرق و غرب این شهرک وسیع به مناطق مختلفی از جمله نظرآباد، ملارد و قزلباش، استان البزر و بوئین زهرا دسترسی دارد. همچنین فاصله این شهرک تا شهر تهران چیزی در حدود 120 کیلومتر است. این موقعیت جغرافیایی سبب شده تا افراد زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در این شهر داشته باشند.
واحدهایی که در این شهرک مستقر شده‌اند معمولا در دو دسته واحدهای کشوری و واحدهای ماشینی قرار می‌گیرند که عمده محصولات تولید شده توسط آنها، انواع قطعات لاستیکی، محصولات شیمیایی، محصولات فلزی و غیر فلزی، تجهیزات الکترونیکی و برقی، صنایع و محصولات غذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی، تولید محصولات سلولزی، پارچه، قالب‌سازی و قالب تزریقی، گیت‌های بازرسی و… هستند. چنانچه بتوانید مدارک ارائه شده به منظور اخذ جواز در این شهر را دریافت کنید قادر هستید تا طبق موردی که در جواز تاسیس درج شده است، در یکی از شهرک‌های صنعتی شهر هشتگرد، امکانات لازم را تهیه کرده و فعالیت تولیدی خود را آغاز نمایید.

جواز تاسیس چیست و چه اهمیتی دارد؟

شهرک‌های صنعتی نظیر پیشوا، هشتگرد، فیروزکوه، پرند، اشتهارد، ایوانکی، پاکدشت و ده‌ها مورد دیگر که عمدتا نزدیک به شهر تهران قرار دارند محل مناسبی برای تاسیس یک کارخانه تولیدی و سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند. برای شروع این فعالیت سرمایه‌گذاری در ابتدا لازم است تا جواز تاسیس را دریافت کنید. بر اساس این جواز، اشخاص حقوقی و یا حقیقی قادر هستند تا با توجه به زمینه مربوطه که در جواز تاسیس درج شده است، فعالیت تولیدی و یا سرمایه‌گذاری خود را در این شهرک‌ها آغاز کنند. فردی که پس از طی مراحل قانونی، موفق به دریافت این جواز می‌شود می‌تواند بر اسا طرح‌هایی که توسط وزارت صنایع و معاون تصویب شده باشد، در این شهرک‌های صنعتی، یک واحد تولیدی معتبر را تاسیس نماید.
بر اساس این جواز تاسیس، افراد قادر هستند تا یک زمین صنعتی را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرده و از مزایایی نظیر وام‌ها و تسهیلات دولتی برخوردار شوند. همچنین قادر هستند تا در اداره ثبت علائم تجاری، برند فارسی خود را به ثبت برسانند و به طور قانونی فعالیت تولیدی خود را آغاز کنند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران قادر هستند تا در نمایشگاه‌های تجاری حضور پیدا کنند.

اخذ جواز تاسیس در شهر هشتگرد چه مزایایی دارد؟

 

مزایای اخذ جواز تاسیس در هشتگرد
مزایای اخذ جواز تاسیس در هشتگرد

 

چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در یک شهرک صنعتی را دارید قطعا توصیه ما به شما انتخاب هشتگرد است. این شهر وسیع، فاصله کمی با شهر تهران دارد و با اخذ جواز در یکی از شهرک‌های آن، قادر هستید تا فعالیت تولیدی خود را در یکی از زمینه‌ها آغاز کنید. این فرصت خوبی است تا سرمایه‌گذاری در این منطقه بتوانید سرمایه خود را چندین برابر کنید. علاوه بر این، اخذ جواز تاسیس دارای مزایای دیگری نیز هست.
همانطور که اشاره کردیم، این شهر، علاوه بر فاصله کمی که با تهران دارد، امکان دسترسی به بسیاری از راه‌های اصلی کشور را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. بنابراین به راحتی می‌توانید با شهرهای دیگر کشور نیز در زمینه تولید همکاری کنید. همچنین به علت موقعیت جغرافیایی می‌توانید از متخصصینی که در سایر شهرها سکونت دارند نیز دعوت به همکاری کنید. با اخذ جواز تاسیس می‌توانید از مزایای بسیاری نظیر معافیت مالیاتی نیز بهره‌مند شوید. در کنار این مزایا، باید گفت برای خرید زمین در بسیاری از مناطق ایران، شما به یک سرمایه کلان و هنگفت نیاز دارید تا بتوانید یک کارخانه تاسیس کنید. این در حالی است که قیمت زمین در شهر هشتگرد، ارزان‌تر از سایر شهرهاست. در نهایت به عنوان آخرین مزیت باید گفت شما به تمامی امکانات از جمله آب، گاز، برق و… نیز دسترسی خواهید داشت.
این موارد تنها بخشی از مزایایی هستند که با اخذ جواز تاسیس در این شهر نصیب شما خواهد شد. شما با دریافت یک مجوز تاسیس قادر هستید در بسیاری از زمینه‌ها از جمله شیمیایی، غذایی، پلاستیک، آرایشی و بهداشتی و… فعالیت تولیدی خود را شروع کنید و محصولات مورد نظر خود را بر اساس آنچه در این مجوز مرقوم شده، تولید و به بازار عرضه نمایید.
چنانچه در این مورد نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتری داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ما در دنیز ثبت تماس حاصل نموده و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. حال که با این مزایا آشنا شدید در مورد مدارکی که برای اخذ جواز نیاز خواهید داشت صحبت خواهیم کرد.

اقدامات لازم برای اخذ جواز تاسیس در شهر هشتگرد

اگر در مورد فعالیت تولیدی کارخانه و نحوه سرمایه‌گذاری در هشتگرد به نتیجه مطلوب خود رسیدید اکنون زمان آن است که اقدام به دریافت مجوز تاسیس کنید. برای این منظور در ابتدا به یکی از سازمان‌های مربوطه نظیر جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و… مراجعه کنید. سپس می‌بایست در سایت جهاد کشاورزی یا بهین‌یاب ثبت نام نموده و فرم‌های مربوط را تکمیل کنید. سپس لازم است تا اطلاعاتی نظیر طرح توجیهی، پرسشنامه صنایع و… را تهیه کرده و پس از تکمیل آنها، آن را بارگذاری نمایید.
در مرحله بعدی، تمامی این اطلاعات توسط کارشناسان مربوط تحت بررسی قرار خواهند گرفت. در گام بعدی نیاز است تا استعلامات مربوط به بخش‌های مختلف از جمله اداره دارایی، برق، آب، محیط زیست، اراضی و … را جمع‌آوری کنید و تمامی پاسخ‌های مربوطه را از این سازمان‌ها اخذ نمایید.

پس از این مرحله و انجام اقدامات لازم نوبت به پرداخت هزینه‌های مربوط می‌رسد. در گام بعدی می‌بایست با مراجعه به دبیرخانه، پرینت جواز خود را به همراه شماره و تاریخ و امضا دریافت کرده و پس از دریافت اخذ جواز، امضا و مهر لازم را نیز دریافت کنید.
چنانچه در مورد اخذ جواز تاسیس در هشتگرد نیاز به اطلاعات تکمیلی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ما در دنیز ثبت تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *