جواز تاسیس در کرج

اخذ جواز تاسیس در کرج به دلیل موقعیت استان البرز در زمینه صنعتی متقاضیان زیادی دارد. جواز تاسیس، مجوز راه اندازی است. بر این اساس نمی‌توان در زمینه بهره برداری، این مجوز را دریافت کرد. پیش نیاز دریافت مجوز بهره برداری در استان البرز، اخذ جواز تاسیس در کرج است. البته باید خاطر نشان شد که جواز تاسیس از دو ارگان قابل دریافت است؛ که بر اساس موضوعی که می‌خواهید در آن فعالیت داشته باشید، می‌توانید جواز تأسیس را دریافت کنید. جواز تاسیس در کرج را هم می‌توان برای اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی دریافت کرد. در این مطلب خواهید خواند چگونه می‌توانید جواز تاسیس اخذ کنید و اصلاً برای اخذ جواز تاسیس باید از کجا شروع کنید.

اخذ جواز تاسیس در کرج بسته به موضوع فعالیت شما دارد. بنابراین اگر موضوعی که می‌خواهید در آن فعالیت کنید جزء موضوعات صنعتی یا تجاری باشد. جواز تاسیس مربوط به این موضوعات را باید از اداره صنعت، معدن، تجارت دریافت کنید. در این مطلب از وبلاگ ثبت دنیز نیز قصد داریم به اخذ جواز تاسیس در کرج از اداره صنعت، معدن، تجارت بپردازیم. در بیشتر مواقع دریافت مجوز کار آسانی نیست و نیاز است شما به افرادی که در این زمینه تجربه دارند مراجعه کنید. یکی از اصلی‌ترین خدمات ثبت دنیز اخذ مجوز از اداره صنعت معدن تجارت است. شما می‌توانید برای دریافت مجوز از این سازمان با کارشناسان ما در دنیز صحبت کنید.

اخذ جواز تاسیس در کرج

چگونگی اخذ جواز تاسیس در کرج

دریافت جواز تاسیس کرج برای اشخاص حقیقی و حقوقی امکان پذیر است. اصلی‌ترین موضوع که سبب ارائه درخواست اخذ این جواز می‌شود. اقدام برای راه اندازی واحد تولیدی است. راه اندازی واحد تولیدی بدون دریافت مجوز تاسیس ممکن نخواهد بود. در زمان دریافت تقاضانامه جهت تکمیل درخواست در سامانۀ صنعت، معدن و تجارت باید قید شود مجوز قرار است برای شخص حقیقی یا حقوقی دریافت شود. مالک جواز تاسیس این امکان را دارد، در یکی از مکان‌هایی که به عنوان شهرک صنعتی تعیین شده‌ است و مورد تأیید سازمان صنعت معدن تجارت قرار گرفته است. محل کارخانه را مشخص کند.

دریافت جواز تاسیس در کرج با توجه به موضوع کاری که متقاضی قرار است داشته باشد از ارگان‌ها ذی ربط دریافت می‌شود. مثلاً با توجه به جنس کالا و فعالیت شخص این مجوز یا باید از سایت بهین یاب درخواست داده شود. یا اینکه از جهاد کشاورزی اقدام برای دریافت آن انجام گیرد.

اخذ جواز تاسیس کرج

مدت زمان فرآبند دریافت جواز تاسیس در کرج

مدت زمان دریافت جواز تاسیس در کرج با توجه به اینکه از چه سازمانی اقدام می‌کنید متفاوت است. این مجوز از وزارت صنعتی مدن تجارت حداکثر دو هفته زمان خواهد برد و از جهاد کشاورزی نیز حدوداً 15 روز ممکن است طول بکشد.

مدت اعتبار جواز تاسیس در کرج

جواز تاسیس به موجب قانون دارای اعتبار موقت است. بنابراین مدت استفاده از جواز تاسیس از زمان دریافت تا یک سال است. در این یک سال متقاضی دریافت کننده جواز باید اقدامات لازم برای تاسیس و راه اندازی یک واحد تجاری را انجام دهد. چنانچه در مدت زمان مذکور تجهیزات و کارخانه آماده راه اندازی نشود. اقدامات لازم جهت تمدید اعتبار به مدت یک سال دیگر را می‌توانید داشته باشید.

بعد از اینکه اعتبار جواز اتمام یافت در صورتی که تمایل به دریافت مجدد این مجوز دارید و هنوز کارخانه شما آماده بهره برداری نشده است. باید مجدد روند همانند اخذ جواز تاسیس انجام شود و مجدد جواز تاسیس با یک سال اعتبار صادر شود. از مواردی که موجب اتمام اعتبار جواز تاسیس در کرج می‌شود. ثبت درخواست ابطال جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن، تجارت است. در این صورت خود متقاضی با مراجعه به سامانۀ بهین یاب می‌تواند درخواست ابطال جواز تاسیس را تکمیل کند.

شرایط دریافت جواز تاسیس کرج

از شرایط دریافت جواز تاسیس در کرج ارائه درخواست بر مبنای اصول و قواعد از پیش تعریف شده است. سازمان صنعت معدن تجارت، اصلی‌ترین شرایط دریافت جواز تاسیس را برای متقاضیان، داشتن حداقل سن 20 سال دانسته‌اند. همچنین داشتن تابعیت ایرانی نیز برای دریافت این جواز الزامی تلقی شده است. از شرایط دیگر اخذ جواز تاسیس در کرج برای آقایان داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت است. این موارد از اصلی ترین شرایط دریافت جواز تاسیس برای اشخاص حقیقی و حقوقی است.

اخذ جواز تاسیس کرج

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس در کرج

ممکن است متقاضی دریافت جواز تاسیس شخص حقیقی یا حقوقی باشد. هر کدام از این اشخاص به تفکیک باید مدارک زیر را جهت ثبت شرکت های مختلف تجاری از جمله ثبت شرکت مواد غذایی و غیره ارائه دهند.

مدارک اشخاص حقیقی جهت دریافت جواز تاسیس کرج

  • کپی شناسنامه و کارت ملی شخص حقیقی
  • ارائه رونوشت کارت پایان خدمت شخص حقیقی
  • لیست محصولات و کالاهای مورد درخواست
  •  آدرس محل سکونت، شماره تماس منزل و همراه متقاضی
  •  لیست کالا‌ها و محصولات مورد درخواست

مدارک اشخاص حقوقی جهت دریافت جواز تاسیس کرج

  • کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل
  • کپی کارت پایان خدمت یا معاف از خدمت مدیر عامل
  • رونوشت آگهی تاسیس شرکت یا شخصیت حقوقی به همراه آگهی آخرین تغییرات شرکت
  • آدرس محل سکونت به همراه تلفن منزل و شماره موبایل مدیر عامل
  • رونوشت فرم درخواست
  • نسخه از فرم اظهارنامه شرکت
  • مهر شرکت
  • در صورت داشتن فعالیت تولید باید عنوان تولید در تقاضانامه درج شود.
  • لیست کامل محصولات و کالاها
  • لیست شهرک‌های صنعتی

اخذ جواز تاسیس کرج

نکات مهم در اخذ جواز تاسیس کرج

در ادامۀ این مطلب از مجموعه ثبت دنیز به بررسی نکات مهمی که باید هنگام اخذ جواز تاسیس در نظر بگیرید؛ نکاتی بیان خواهد شد.

  • احداث واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی

یکی از اصلی‌ترین نکات در دریافت جواز تاسیس کرج احداث واحد صنعتی، تجاری یا تولیدی در شهرک‌های صنعتی است. متقاضی دریافت جواز تاسیس و ثبت شرکت در کرج باید شهرک صنعتی را در محدوده شهر کرج مشخص کنند. تا بر اساس آن بعد از دریافت جواز تاسیس بتوانند در منطقۀ مورد نظر زمین صنعتی جهت احداث کارخانه یا کارگاه تولیدی را خریداری کنند.

  • وجود محدودیت‌های جغرافیایی

مالکین جواز تاسیس اگر بخواهند فعالیت خود را جهت احداث و راه اندازی کارخانه یا کارگاه شروع کنند، باید کلیۀ محدودیت‌های واحد‌های صنعتی را رعایت کنند. مثل احداث واحد صنعتی جهت جلوگیری از آلودگی از شهر باید حدود 120 کیلومتر فاصله وجود داشته باشد.

  • قابلیت انتقال جواز

یکی از نکات جالب در خصوص دریافت جواز تاسیس در کرج غیر قابل انتقال بودن آن است. البته انتقال مجوز با ابطال مجوز قبلی و دریافت مجوز جدید به نام شخص دیگری امکان پذیر است.

  • لزوم کد آیسیک محصول

در زمان دریافت جواز تاسیس کرج باید دقت داشت که تمامی محصولات دارای کد آیسیک باشند. در جواز تاسیس فقط شما می‌توانید محصولاتی را مشخص کنید که کد آنها در یک راستا باشد.

  • مجوز بهره برداری

پیش نیاز دریافت پروانه بهره برداری داشتن جواز تاسیس است. مجوز تاسیس برای احداث و راه اندازی واحد تولیدی است. بنابراین برای تولید باید پروانه بهره برداری دریافت شود. بدون داشتن جواز تاسیس امکان ایجاد واحد صنعتی در شهرک صنعتی وجود نخواهد داشت.

اخذ جواز تاسیس کرج

مراحل اخذ جواز تاسیس در کرج

ایجاد حساب کاربری در سایت سازمان صنعت معدن تجارت اولین اقدامی است که برای شروع روند دریافت جواز تاسیس در کرج باید طی کنید. بنابراین در ایجاد حساب کاربری نام کاربری و رمز عبور دریافت خواهید کرد. در زمان ساخت حساب کاربری چهار فرم دریافت می‌کنید که باید این فرم‌ها را بر اساس اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید.

فرم اول: فرم اول در خصوص اطلاعات بنگاه یا شرکت است. بنابراین در این فرم ویژگی و مشخصات شرکت را وارد خواهید کرد.
فرم دوم: مشخصات متقاضی باید به صورت کامل وارد شود. البته منظور اطلاعات هویتی مدیر عامل یا متقاضی دریافت جواز تاسیس است.
فرم سوم: این فرم مربوط به اطلاعات برند شما است. در این فرم باید اسم برند و تصویر تصدیق نامه آن درج شود.
فرم چهارم: فرم چهارم درج مشخصات شرکت است. همچنین اگر شرکت دارای شعبه یا شعباتی باشد باید اطلاعات مربوط به هر یک از شعبات نیز وارد شود.

اخذ جواز تاسیس کرج

هزینه اخذ جواز تاسیس

هزینه اخذ جواز تاسیس در کرج بستگی به چند عامل دارد. عامل اول این است که آیا خود شما می‌خواهید اقدام به دریافت جواز تاسیس کنید یا می‌خواهید این امر را به متخصصان دنیز محول کنید. در حالت اول اگر با سامانۀ سازمان صنعت معدن تجارت آشنایی نداشته باشید. ممکن است مدت زمان دریافت مجوز طولانی شود و چندین ماه درگیر روند ثبت نام سامانه باشید. در این صورت هزینۀ اخذ جواز تاسیس در کرج کمی طولانی خواهد شد. اما اگر با سامانه آشنایی داشته باشید با حداقل هزینه، جواز تاسیس را دریافت خواهید کرد.

در حالت دوم این امر را به وکلاء اداری ثبت دنیز محول کنید که در این صورت هزینۀ وکیل نیز به میزان هزینۀ پرداختی‌های دولتی اضافه خواهد شد.

عامل دیگر حقیقی یا حقوقی بودن متقاقضی است. اشخاص حقوقی تعرفه‌هایی که در دریافت خدمات مختلف دولتی پرداخت می‌کنند به علت تجاری بودن آنها بیشتر است. لذا حق تمبر اشخاص حقوقی برای اخذ جواز تاسیس کرج بالاتر از اشخاص حقیقی خواهد بود.

اخذ جواز تاسیس کرج

نحوه استعلام جواز تاسیس از وزارت صنعت معدن تجارت

دریافت استعلام جواز تاسیس بستگی به ارگانی دارد که از طریق آن اقدام به اخذ جواز تاسیس در کرج کرده‌اید. اگر مجوز مربوطه را از سازمان صنعت، معدن، تجارت دریافت کرده باشید برای دریافت جواز تاسیس نیز باید به سامانۀ صنعت، معدن، تجارت مراجعه کنید. بعد از ورود به این سامانه در قسمت استعلام جواز تاسیس بارکد روی جواز تاسیس را باید وارد کنید. با جستجو در بایگانی این سامانه استعلام جواز تأسیس شما نمایش داده می‌شود.

سخن آخر

ثبت دنیز برای اخذ جواز تاسیس در کرج در حداقل زمان ممکن با وکلاء و کارشناسان مجربی همکاری دارد. این مجموعه جهت ارائه اطلاعات صحیح و مفید و کاربردی تمامی مشاوره‌های خود را رایگان ارائه می‌دهد، تا شما عزیزان با آگهی دقیق‌تری اقدامات لازم را برای امور مورد نظر انجام دهید. در هر صورت اگر بخواهید کارخانه یا کارگاهی را راه اندازی کنید و برای تولید و بهره برداری و دریافت وام و مزایای مربوط به تولید کننده گان استفاده کنید اخذ جواز تاسیس در کرج لازم است.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *