شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی


امروزه تمامی شاخه های پزشکی و شغل های مربوط به این حوزه دارای درآمد بالایی هستند؛ به همین علت طرفداران زیادی قصد دارند در این شاخه فعالیت نمایند. ثبت شرکت تجهیزات پزشکی نیز یکی از شاخه هایی است که دارای درآمد بالا بوده؛ به همین دلیل این حوزه هم پرطرفدار است. اما باید به این نکته توجه کنید که اگر شما هم مایل هستید تا در این زمینه و شغل فعالیت داشته باشید، حتما باید یک شرکت تأسیس کنید تا افراد شما را به رسمیت بشناسند.
اولین قدم برای شروع کار، ثبت شرکت، آشنایی با تجهیزات و وسایل پزشکی است. یعنی اگر شما می خواهید فردی باشید که تمایل دارد در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت داشته باشد و همچنین درآمد بالایی نیز در ماه بدست آورد، ابتدایی ترین کار این است که یک شرکت ثبت کنید. پس از آن می توانید در این زمینه قدم بگذارید و شروع به فعالیت نمایید. اما شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی چیست؟ در ادامه به این مقوله بیش تر خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت پزشکی چه اهمیتی دارد؟

فعالیت هایی که همواره با سلامتی انسان ها در ارتباط بوده، نیازمند نظارت دقیق است. به همین دلیل، افرادی که تمایل دارند در این زمینه فعالیت داشته باشند، حتما باید به اداره کل مراجعه کرده و مراحلی را که در جهت گرفتن مجوز باید طی کنند را انجام دهند.
برای ثبت شرکت های تجهیزات پزشکی باید ابتدا مدارکی را آماده کرده و همراه با خود به اداره کل تجهیزات پزشکی ببرید تا بتوانید مجوز این کار را بگیرید. اولین مدارکی که لازم است شامل کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی افرادی که در تأسیس شرکت دخیلند، می شود. مدرک تحصیلی دومین موردی بوده که باید به همراه داشته باشید و حداقل تحصیلات قابل قبول برای این کار لیسانس است. آن هم نه هر لیسانسی، بلکه باید حتما مدرک لیسانس مهندسی پزشکی یا پیراپزشکی داشته باشید. و آخرین مدرک مورد نیاز یک معرفی نامه از طرف اصناف است. پس از آماده کردن این مدارک شما می توانید برای مجوز اقدام کنید.

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی چیست؟

 

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی
شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

همانطور که گفتیم امروزه به علت وجود درآمد بالا در این شغل، خیلی از افراد به فکر راه اندازی و وارد شدن به این حرفه هستند. اما قبل از شروع به این کار شما باید یک فرد که شخصیت حقوقی شرکت را شکل می دهد انتخاب کنید و سپس به ثبت شرکت بپردازید. برای ثبت کردن شرکت، شما دو راه پیش رو دارید و می توانید از هریک از این دو راه برای ثبت شرکت خود استفاده کنید.

  • اولین راه: انجام کارهای اداری بوده که کار ساده ای نیست و مشکلات خودش را به همراه دارد. اگر شما هم فردی هستید که تمایل دارد تا کار ثبت شرکت را خودش به تنهایی انجام دهد باید به شما گوش زد کنیم که حتما در این کار دانش خودتان را بالا ببرید و سعی کنید تمامی قوانین این راه را بلد باشید. چرا که آگاه نبودن در این راه شما را به خطر می اندازد و حتی گاهی ممکن است مجبور به پرداخت پول اضافی شوید.
  • دومین راه: اما راه دومی که وجود دارد و ساده تر از راه اول هم است این بوده که شما کارتان را در این زمینه به شرکت های معتبر مانند شرکت ثبت دنیز می سپارید. کارشناسان ما در این زمینه مهارت های کافی را دارند و به تمامی قوانین در جهت ثبت شرکت تجهیزات پزشکی وارد هستند و تمامی مواردی که باید برای ثبت شرکت رعایت شود را می دانند و به شما کمک می کنند تا سریع تر به مقصودتان برسید.

 

اقدامات لازم بعد از گرفتن مجوز تأسیس شرکت تجهیزات پزشکی

هنگامی که شما مدارک مورد نیاز جهت گرفتن مجوز را آماده کردید و قادر به دریافت مجوز برای راه اندازی یک شرکت تجهیزات پزشکی شدید، حالا زمان آن رسیده است که شرکت خود را ثبت کنید و آن را راه اندازی نمایید. برای این کار افراد به دو صورت مایل هستند تا شرکت را ثبت کنند:

  1. اولین حالت به صورت سهامی خاص است. سهامی خاص به این صورت است که افراد سرمایه گذار بر اساس مبلغی که در شرکت سرمایه گذای کرده اند، سهام دریافت می کنند. هم چنین مسئولیت فردی سهام زیادتری در شرکت دارد، بیشتر خواهد بود. برای مثال کسی که بیشتر سهام را در بین سهامداران دارد به سمت مدیریت می رسد و مدیریت شرکت برای اوست.
  2. نوع دومی که افراد تمایل به اقدام در آن را دارند، مسئولیت محدود است؛ در واقع این شرکت ها در جهت کارهای تجاری ایجاد می شوند و مسئولیت هر فرد بسته به مقدار سرمایه ای است که در آن شرکت سرمایه گذاری می کند.

آیین نامه ثبت شرکت های تجهیزات پزشکی

برای اینکه بخواهید یک شرکت تجهیزات پزشکی را به ثبت برسانید، باید براساس بعضی از قوانین و آیین نامه ها که به همین منظور طراحی شده و ثبت شده اند عمل کنید. توجه داشته باشید که اگر در انجام و رعایت آیین نامه کوتاهی رخ دهد، یعنی شما تخلفی انجام داده اید و در قبال آن باید جریمه ای را پرداخت نمایید. آیین نامه شرکت های تجهیزات پزشکی شامل چند قانون اصلی است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • تمامی تجهیزات باید دارای مجوز ساخت باشند.
  • در صورت نداشتن مجوز تمامی مرسولات قاچاق محسوب می شوند.
  • تمامی قیمت های تجهیزات دقیقا باید مطابق دستورالعمل قیمت گذاری گردند.

هزینه های ثبت شرکت های تجهیزات پزشکی

 

هزینه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی
هزینه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

برای اینکه یک شرکت تجهیزات پزشکی راه بیاندازید حتما نیاز به یک سرمایه اولیه دارید. البته توجه کنید که با 100 هزار تومان هم می توانید شرکت خود را راه اندازی نمایید. سرمایه هر شرکت نشانه اعتبار آن است، پس بهتر است برای شروع از مبلغی که گفتیم فراتر برای اینکار کنار بگذارید. برای اینکه یک شرکت مطمئن راه بیاندازید و از آن بتوانید کسب درآمد کنید، بهتر است تنها دست به اینکار نزنید.
بهتر است اگر تمایل به تأسیس و راه اندازی چنین شرکتی دارید حتما چند نفر را برای سرمایه گذاری در اینکار با خود همراه کنید؛ چرا که هزینه های ثبت شرکت ابتدا ممکن است کم باشد و شما بتوانید با مبلغ کمی اینکار را انجام دهید. اما پس از مدتی با رونق گرفتن کارتان حتما نیاز به سرمایه بیشتر خواهید داشت. البته از موضوع حق ثبت شرکت نیز نمی توان غافل شد. حق ثبت شرکت اینطور محاسبه می شود: 35 درصد از مقدار سرمایه اولیه ای که قصد دارید با آن شرکت را تأسیس کنید باید در حساب بانکی شما باشد.

سخن پایانی

شما برای اینکه بتوانید یک شرکت تجهیزات پزشکی را به ثبت برسانید، ابتدا باید مدارکی را آماده کرده تا بتوانید مجوز مورد نظر این کار را دریافت کنید؛ چرا که این شغل کاملا وابسته به سلامت انسان است و حتما باید زیر نظر اداره کل تجهیزات پزشکی باشد. همچنین پس از دریافت مجوز شما باید یک شرکت ثبت کنید تا افراد شما را به رسمیت بشناسند و یک شخصیت حقوقی در جامعه داشته باشید.
برای انجام این کار و ثبت شرکت خود می توانید به دو روش عمل کنید یا خودتان این کار را انجام دهید که نیاز به مهارت و اشراف کلی به تمامی قوانین ثبت شرکت ها دارد یا اینکه این کار را به شرکت های ثبت مانند شرکت ثبت دنیز بسپارید تا کارشناسانی که در ثبت شرکت تجهیزات پزشکی مهارت دارند به کار شما بپردازند.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *