ثبت تغییرات شرکت صفا دشت

شهرستان صفا دشت از توابع استان تهران است. این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی با موقعیت عالی است که سرمایه گذاران زیادی را جهت راه اندازی شرکت‌های مختلف به خود جذب کرده است. شرکت‌های ثبت شده در صفا دشت باید برای ثبت تغییرات شرکت در صفا دشت اقدام نمایند. ثبت تغییرات شرکت صفا دشت به چند موضوع مختلف بستگی دارد. اینکه اولاً آدرس مرکز امور شرکت نیز در صفا دشت وجود باشد.

دوماً موضوع تغییرات در یکی از مجامع عمومی شرکت تصویب شود. در ادامه توضیح بیشتری در زمینۀ ثبت تغییرات شرکت صفا دشت بیان خواهیم کرد. پیشنهاد ما برای کسانی که می‌خواهند تغییراتی در شرکت اعمال نمایند؛ اما با قوانین و مقررات مربوطه در این زمینه آشنا نیستند، مطالعۀ این مطلب است. حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید و در صورت نیاز با کارشناساسان ثبت دنیز در تماس باشید.

نقش مجامع عمومی در ثبت تغییرات شرکت صفا دشت

ثبت تغییرات شرکت صفا دشت نیز همانند سایر شرکت‌های تجاری باید ابتدا در مجمع عمومی تصمیم گیری شود و سپس در ادارۀ ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد. به طور کلی سه مجمع وجود دارد که هر یک از مجامع صلاحیت رسیدگی در برخی موضوعات را دارند.

  • مجمع عمومی فوق العاده

مجمع عمومی فوق العاده از جمله مجامعی است که در خصوص ثبت تغییرات شرکت در ملارد و صفا دشت تشکیل می‌شود. موضوعاتی که در این مجمع به آن رسیدگی می‌شود به شرح زیر است.

    •  ثبت تغییر آدرس
    •  ثبت تغییر اسم
    •  تغییر سهام
    •  ورود و خروج شریک
    •  نقل و انتقال سهام
    •  انجام روند ثبت تغییرات مربوط به افزایش یا کاهش سرمایه
    •  ایجاد شعبه
    • انحلال شرکت
    •  انتخاب اعضاء شرکت
  • مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی از مجامع عمومی است که در زمان ثبت شرکت حداقل سالی یک مرتبه تشکیل می‌شود و باید در امور زیر تصمیم گیری نماید.

    • انتخاب اعضاء هیئت مدیره
    • انتخاب اعضاء بازرس
    • تعیین سمت
    •  تعیین دارندۀ حق امضاء
    •  تصویب ترازنامه سود و زیان شرکت
  • جلسه هیئت مدیره

در برخی از موضوعات، اعضاء هیئت مدیره می‌توانند نسبت به ثبت برخی تغییرات در شرکت تصمیم گیری نمایند، این موضوعات به شرح زیر است.

    •  انتخاب اعضاء هیئت مدیره و تعیین سمت
    • تعیین دارندۀ حق امضاء در شرکت
    • موضوعات تفیض شده اساسنامه

نکات مربوط به تنظیم صورت جلسه تغییرات

  1.  حتماً باید صورت جلسه به امضاء اعضاء حاضر در جلسه برسد.
  2.  نوع مجمع مورد نظر باید در صورت جلسه عنوان شود.
  3.  اسم شرکت و شماره ثبت و شماره ملی آن در صورت جلسه حتماً باید ذکر شود.
  4.  نوع شرکت مثلاً شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص باید در صورت جلسسه ذکر شود.
  5.  آدرسی که جلسه مجمع در آن تشکیل شده است باید در صورت جلسه ذکر شود.
  6.  موضوع جلسه که مربوط به تغییرات مد نظر است باید در صورت جلسه عنوان بندی شود.
  7. اعضاء حاضر در جلسه به همراه سمت هر یک در صورت جلسه مطروحه عنوان خواهد شد.
  8.  میزان سهام اعضاء به همراه نام و نام خانوادگی و شمارۀ ملی در صورت جلسه ذکر می‌شود.
  9. نام و نام خانوادگی و شمارۀ ملی رئیس جلسه نیز در صورت جلسه ذکر خواهد شد.
  10. در برخی شرکت‌ها مانند شرکت‌ها سهامی حضور منشی جلسه در شرکت الزامی است. از این رو باید اطلاعات منشی جلسه نیز در صورت جلسه ذکر شود.
  11. اعضاء حاضر در جلسه در ذیل برگه صورت جلسه را باید امضاء نمایند. نام و نام خانوادگی هر عضو در پای برگه صورت جلسه باید آورده شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت در صفا دشت

جهت ثبت هر تغییراتی ارائۀ مدارک معینی، الزامی است تا کارشناسان سازمان ثبت شرکت‌ها صحت ارائۀ درخواست را بررسی نمایند. نقص مدارک موجب رد درخواست ثبت تغییرات خواهد شد. بر این اساس مدارک مورد نیاز باید مدارک زیر را باید به ادارۀ ثبت شرکت‌ها پست کنید.

  • صورت جلسه‌ای با موضوع تغییرات مورد نظر و امضاء اعضاء شرکت که در دو نسخه تهیه شده است را ارائه دهید.
    • تمامی تغییرات زمانی که در سایت ادارۀ ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود در مرحلۀ نهایی برگه پذیرش نهایی نسبت به ثبت تغییرات صادر می‌شود که دو نسخه از آن دریافت می‌کنید. یک نسخه را در داخل پاکت مخصوص پستی قرار می‌دهید و نسخۀ دیگر را بر روی پاکت پستی می‌چسبانید.
    • لیست سهامدارن شرکت در صورتی که تغییرات مربوط به سهامداران است را ارائه دهید.
    • مدارک اعضاء جدید در صورتی که ثبت تغییرات مربوط به اعضاء است را نیز ارائه دهید.
    • آگهی ثبت شرکت یا روزنامه رسمی ثبت شرکت نیز باید یک نسخه از آن در پاکت پست قرار گیرد.
    • در صورتی که شرکت تغییراتی را قبلاً اعمال کرده باشد. لازم است آگهی آخرین تغییرات خود را نیز ارائه دهد.
    • در صورت داشتن وکیل، اصل وکالت نامه باید ارائه شود.
    • در صورت دعوت از طریق آگهی، ارائه روزنامه مربوط به دعوت الزامی است.

مراحل ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت صفا دشت

مهمترین قسمت برای ثبت تغییرات شرکت انجام مراحل قانونی است که در طی این مراحل درخواست ثبت انجام می‌شود. بعد از بررسی‌های کارشناسان ادارۀ ثبت شرکت‌ها آگهی ثبت تغییرات صادر می‌شود. بنابراین رعایت اصول و موارد زیر در ثبت صورت جلسه تغییرات الزامی است.

  • نحوه دعوت مجمع و تصمیم گیری در خصوص ثبت تغییرات شرکت صفا دشت

ابتدا باید برای ثبت تغییرات شرکت مجمعی برای بررسی موضوع تغییرات تشکیل شود. پیش از این، مجامع عمومی شرکت‌ها را شرح داده‌ایم. دعوت مجامع عمومی توسط هیئت مدیره یا مدیر عامل شرکت یا در مواردی که موضوع تصویب ترازنامه سالانه باشد و از مدت تشکیل آن گذشته باشد. بازرسان شرکت نیز این وظیفه را دارند تا مجمع عمومی را برای ثبت تغییرات شرکت در صفا دشت دعوت نمایند.

در شرکت‌هایی که اعضاء تعداد کمی هستند و شرکت‌های خانوادگی این مهم به صورت شفاهی قابل انجام است؛ اما در شرکت‌هایی که دسترسی به برخی از اعضاء شرکت ممکن نیست دعوت مجمع از طریق درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار انجام می‌شود. در زمان و مکان تعیین شده اگر جلسه به حد نصاب قانونی برسد، تصمیم گیری‌ها نسبت به تغییرات مد نظر انجام خواهد شد. در این جلسه تمام ریز گفت و گو ها و مکالمات بین اعضاء شرکت باید در صورت جلسه ذکر شود. در نهایت اعضاء متن صورت جلسه را باید مطالعه و سپس امضاء نمایند.

  • مراحل ثبت تغییرات شرکت صفا دشت در سایت ثبت شرکت‌ ها

سایت ثبت شرکت‌ها سایتی است که زیر نظر اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور است. در این سایت تمامی خدمات ثبت و تغییرات و دفاتر قانونی و غیره برای اشخاص حقوقی ارائه می‌شود. برای ثبت تغییرات شرکت نیز به همین سامانه در قسمت ثبت تغییرات وارد خواهید شد. توجه داشته باشید دو نکته در خصوص ثبت تغییرات باید بدانید. گام‌های انجام هر صورت جلسه نسبت به موضوعی که دارد با صورت جلسه دیگر با موشوع دیگر متفاوت است. بنابراین بعد از وارد کردن اطلاعات شرکت باید موضوع تغییرات را انتخاب کنید تا با توجه به متن صورت جلسه سایر گام‌ها را نیز تکمیل نمایید. تمامی گزینه‌های ستاره دار در هر گام باید حتماً تکمیل شود و  متن صورت جلسه نیز در نهایت به صورتی که منتشر شده وارد شود. اتمام عملایت ثبت در سامانه با انجام ثبت نهایی درخواست است.

  • پست مدارک و پیگیری درخواست

با اتمام مرحله ثبت سامانه‌ای مدارک مورد نظر تغییرات در پاکت پستی مد نظر و با مراجعه به ادارۀ پست به ادارۀ ثبت شرکت‌ها صفا دشت پست می‌شود. بعد از پست مدارک به ادارۀ باید منتظر نتیجه ثبت درخواست خود باشید. روند پیگیری درخواست را در سامانۀ ثبت شرکت‌ها می‌توانید دنبال کنید. بنابراین بعد از ورود به سایت به سربرگ پیگیری درخواست وارد شوید. در این قسمت سه مورد باید وارد شود.

1) نوع درخوسات که تغییرات شرکت بوده است.

2) شمارۀ پیگیری که در زمان ثبت تغییرات دریافت کرده‌اید.

3) رمز سامانه، با ورود این سه مورد می‌توانید پیگیری درخواست ثبت تغییرات شرکت فردیس و صفا دشت را مشاهده کنید.

  • انتشار آگهی ثبت تغییرات

در صورتی که ددرخواست شما دچار نقص یا ایراد نباشد، کارشناسان ثبت آگهی ثبت تغییرات را صادر خواهند کرد و پیش نویس آن در سایت قرار می‌گیرد. در قسمت پیگیری درخواست ثبت تغییرات شرکت صفا دشت این امکان وجود دارد تا پیش نویس آگهی را دریافت کنید و سپس برای دریافت مدارک و اوراق به ادارۀ ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید. شماره مکانیزه‌ای بر روی برگه آگهی ثبت تغییرات وجود دارد که برای پرداخت هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار شرکت تعریف شده است. برای انتشار روزنامه رسمی باید به سایت روزنامه رسمی و به قسمت آگهی‌های قانونی مراجعه کنید. انتشار روزنامه کثیرالنتشار نیز در سایت روزنامه کثیرالانتشار امکان پذیر است.

هزینه ثبت تغییرات شرکت در صفا دشت

به دلیل متغییر بودن تعرفه‌های ثبتی نمی‌توان قیمتی را به عنوان ثبت تغییرات شرکت اعلام کرد. برای ثبت هر تغییری هزینه‌هایی را برای هر صورت جلسه باید متقبل شوید. از این رو هزینه ثبت تغییرات شرکت صفا دشت شامل هزینه حق ثبت، هزینه پست مدارک، هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار است. در صورتی که وکیلی برای انجام امور خود اخذ کرده باشید باید هزینه وکیل را نیز پرداخت کنید. برای اینکه بدانید برای اعمال تغییرات شرکت به چه میزان باید هزینه پرداخت کنید. هم اکنون با کارشناسان ما در ثبت دنیز تماس بگیرید. ما در ثبت دنیز با حداقل میزان حق الوکاله امور ثبت تغییرات شما را توسط تیم حرفه‌ای این مجموعه انجام خواهیم داد.

سخن پایانی

 مجتمع ثبت دنیز یکی از برترین موسسات حقوقی در زمینه ارائه خدمات به اشخاص حقوقی است. خیلی از افراد با سیستم ثبت آشنایی ندارند. از این رو ممکن به دنبال اشخاص خبره و با تجربه در این زمینه باشند تا در کوتاه‌ترین زمان روند ثبت تغییرات شرکت را برای آنها انجام دهد. موسسه ثبت دنیز هر آنچه که انتظار دارید را برای شما ارئه خواهد داد. هم اکنون کافی است با متخصصان ما در این حوزه تماس بگیرید. ما سعی می‌کنیم تا با توجه به رعایت اصول قانونی با حداقل هزینه تغییرات شما را به ثبت برسانیم.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *