تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود با در نظر گرفتن برخی از ضوابط و به تایید رسیدن نام انتخابی توسط مجمع عمومی به راحتی امکان‌پذیر است. در صورت آشنایی با مدارک لازم برای تغییرات شرکت با مسئولیت محدود می ‌توانید با آماده‌سازی آنها از قبل روال اداری را سریع‌تر طی کنید. اگر برای ثبت تغییرات شرکت کرج نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید، می‌توانید از کارشناسان مجموعه دنیز ثبت کمک بگیرید. زیرا با داشتن نیروهای متخصص و کاربلد که اشراف کامل به تمام قوانین در زمینه ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود دارند، می توانند پروسه انجام کارها را سریعتر کنند.

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود که جزء شرکت‌های تجاری قرار می‌گیرد، پس از ثبت نام خود در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها می تواند، فعالیت تجاری را آغاز کند. اما اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود باشد، فرقی نمی ‌کند که این دلایل جنبه حقوقی یا جنبه اقتصادی دارد، در هر صورت ثبت تغییرات شرکت مسئولیت محدود متناسب با مواردی که در اساسنامه ذکر شده امکان‌پذیر است.
نکته مهم این است که در هنگام تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود شماره ثبت شرکت، تاریخ ثبت آن بدون تغییر باقی می ‌ماند و فقط نام قبلی با نام فعلی تعویض می‌ شود. پس اگر جزء شرکت‌های مسئولیت محدود هستید و بنا بر دلایلی نیاز به تغییر نام دارید، بدون نگرانی از روال اداری می ‌توانید اقدام به تغییر نام کنید.
برای اینکه بتوانید نام شرکت را تغییر بدهید، کافیست یک مجمع عمومی فوق العاده با حضور تمام اعضای شرکت تشکیل داده و صورت جلسه تنظیم شده در این مجمع را تمام اعضا امضا کنند. این صورت جلسه به همراه تمام مدارک شناسایی مدیرعامل و مدارک شرکت باید به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده شود، تا پس از بررسی و طی کردن روال اداری نام جدید تأیید گردد.

بررسی انواع ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

بررسی انواع ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

یک شرکت با مسئولیت محدود مانند تمام شرکت‌های تجاری دیگر قابلیت تغییرات مختلف را دارد؛ اما برای ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود باید برخی از نکات مد نظر قرار بگیرد، تا روال اداره آن بدون مشکل طی شود. تمام تغییرات شرکت با مسئولیت محدود باید از طریق مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده انجام شود، تا به تأیید همه اعضا و شرکا برسد.
در این بخش به معرفی انواع ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود می ‌پردازیم:

• تغییر موضوع فعالیت شرکت یا اضافه کردن برخی از موضوعات دیگر
• افزایش سرمایه شرکت با ورود شریک یا شرکای جدید
• افزایش سرمایه شرکت بدون ورود شریک یا شرکای جدید
• نقل و انتقال سهم الشرکه شرکا
• تغییر عنوان شرکت
• تغییر آدرس شرکت مسئولیت محدود
• تغییرات در اصطلاحات و مفاد اساسنامه
• کاهش سرمایه شرکت با خروج شریک یا بدون خروج شریک

انتخاب نام جدید برای شرکت با مسئولیت محدود

نکته بسیار مهم برای شرکت‌های با مسئولیت محدود قید کردن عبارت مسئولیت محدود بلافاصله پس از نام شرکت است. چرا که اگر این عبارت قید نشود، ممکن است در برابر اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب شده و تمام وظایف شرکت‌های تضامنی بر عهده شرکا قرار می ‌گیرد. پس از توجه به این مسئله در هنگام انتخاب نام جدید برای شرکت با مسئولیت محدود لازم است که برخی از نکات را مدنظر قرار بدهید، تا تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود مورد تأیید اداره ثبت واقع شود.
از مهم‌ترین نکات عبارتند از:

• استفاده از نام‌های ایرانی
• اجتناب از نام‌های خارجی
• داشتن معنا و مفهوم مناسب
• ثبت نشدن نام برای شرکت دیگر
• مطابق بودن با فرهنگ انقلابی اسلامی
• انتخاب اسامی سه سیلابی و خاص

مدارک لازم برای تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

مدارک لازم برای تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

در صورتی که تصمیم به تغییر در هر بخش از شرکت با مسئولیت محدود دارید، لازم است که مدارک مورد نیاز آن را تهیه کرده و با ارائه به شرکت ثبت این تغییرات را تأیید کنید. در ادامه به مهم‌ترین مدارک لازم برای تغییرات شرکت با مسئولیت محدود می‌پردازیم:

• آماده کردن صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده با امضاء همه شرکا
• آماده کردن فهرست شرکا و مشخص کردن اندازه سهم آنها قبل و بعد از افزایش سرمایه در شرکت
• ارائه فتوکپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شریک یا شرکای جدید
• ارائه برگه نمایندگی اشخاص حقوقی برای شرکا اشخاص حقوقی
• ارائه اصل آگهی دعوت بر اساس نام شرکت
• امضا تقویم ارائه سرمایه غیر نقدی توسط همه اعضای شرکت
• دریافت مجوزهای قانونی در صورت نیاز به افزایش سرمایه از مراکز ذی صلاح

این مدارک به طور کلی برای ثبت هرگونه تغییرات شرکت با مسئولیت محدود لازم است؛ اما برای تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود به مدارک کمتری نیاز است و فقط با آماده کردن صورت جلسه مجمع عمومی و انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار کفایت می ‌کند.

نکات مهم در تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود در صورت بروز هرگونه مشکل یا تغییر در نحوه کاربری یا تغییر محل شرکت به راحتی می ‌توانید این تغییرات را ثبت کنید. در صورتی که نیاز به تغییر آدرس شرکت باشد، بدون نگرانی می ‌توانید با تنظیم صورت جلسه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود و ارائه آن به اداره ثبت آن را به انجام برسانید.
آدرس شرکت در واقع همان نشانی اصلی و معتبر است که در اداره ثبت مشخص شده و تمام نامه‌های اداری و قانونی به این آدرس ارسال می ‌شود. در تمام شرکت‌ها باید تغییر آدرس به وسیله سهامداران یا شرکا تحت عنوان صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده انجام شود.
در این بخش به برخی از نکات مهم در هنگام تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود می ‌پردازیم:
• جلسه مجمع عمومی باید با اکثریت شرکا تشکیل شود.
• اگر شرکا شرکت بیشتر از ۱۲ نفر هستند، باید یک هیئت نظارت نیز انتخاب شود.
• تمام صفحه‌های صورت جلسه باید به امضا همه شرکا برسد.
• صورت جلسه آماده شده باید تا یک ماه بعد از تاریخ جلسه به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال گردد.
• اگر اختیار تغییر محل شرکت از وظایف هیئت مدیره است، باید صورت جلسه آن تنظیم و تحویل اداره ثبت شرکت‌ها گردد.

 

ثبت تغییرات شرکت کرج با مجموعه دنیز ثبت

ثبت تغییرات شرکت کرج با مجموعه دنیز ثبت

اگر یک شرکت با مسئولیت محدود یا هر نوع شرکت تجاری دیگری را ثبت کرده‌اید، اما در میانه راه تصمیم به تغییرات مختلف در شرکت دارید، لازم است که حتماً تغییرات ایجاد شده را ثبت کنید تا از لحاظ قانونی بدون مشکل فعالیت نمایید. اغلب افراد طی کردن روال اداری را بسیار سخت می ‌دانند، به همین جهت کمک گرفتن از شرکت‌های فعال در این حوزه می تواند موجب سریعتر شدن انجام کارها شود.
مجموعه دنیز ثبت یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه ثبت تغییرات شرکت کرج است که در بخش‌های مختلف ثبت شرکت‌ها خدمات خود را به صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند که شرکت مد نظر مسئولیت محدود بوده یا جزء شرکت‌های سهامی است، در هر صورت برای تغییر نام شرکت یا آدرس و شرکا و هر بخش دیگر نیازمند ثبت کردن آن در اداره ثبت می ‌باشید. در تمامی حوزه‌ها می ‌توانید از مجموعه دنیز ثبت مشاوره بگیرید.
کارشناسان این مجموعه در زمینه تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود نیز خدمات خود را به شکل حرفه‌ای ارائه می ‌کنند و می ‌توانید ضمن دریافت مشاوره روال کار را سریعتر انجام بدهید. همچنین با سپردن کارهای قانونی به کارشناسان این مجموعه می‌ توانید با خیال راحت طی شدن روال اداری کار را بدون مشکل مشاهده کنید. ثبت تغییرات شرکت به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در مجموعه ثبت دنیز به انجام می رسد.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *