نحوه ثبت تغییر آدرس شرکت

نحوه تغییر آدرس شرکت ها

نحوه تغییر آدرس شرکت ها


روند تغییر آدرس شرکت یا کد پستی، یکی از مراحلی است که شرکت‌ها و موسسات قطعا آن را تجربه کرده‌اند. گاهی اوقات، به دلیل جابجایی محل شرکت، یا رخ دادن شرایط اضطراری، صاحبین شرکت‌ها ناچار هستند تا از طریق ثبت تغییرات شرکت، تغییرات مرتبط با آدرس یا کد پستی را به ثبت برسانند. این مقاله از دنیز ثبت به نحوه ثبت تغییر آدرس شرکت اختصاص دارد پس در ادامه همراه ما باشید.

نحوه ثبت تغییر آدرس شرکت چگونه است؟

از جمله اطلاعات مرتبط با شرکت که می‌بایست به طور دقیق و با جزئیات در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد، آدرس و نشانی پستی آن شرکت است. این اطلاعات شامل کد پستی، شماره تلفن و فکس، موقعیت دقیق جغرافیایی و مکانی هستند. در برخی موارد، شرکت‌های تجاری یا غیر تجاری، ناچار هستند تا آدرس محل شرکت خود را تغییر دهند. در چنین وضعیتی، سازمان‌های مربوطه می‌بایست در جریان این تغییرات قرار گیرند. نحوه ثبت تغییر آدرس شرکت بسیار ساده است و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. در صورتی که تمایل به دریافت مشاوره در این زمینه داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ما در دنیز ثبت تماس حاصل نمایید.

 

نحوه ثبت تغییر آدرس شرکت
نحوه ثبت تغییر آدرس شرکت

آشنایی مراحل تغییر آدرس شرکت

روند تغییر آدرس شرکت، شاید برای آن دسته از افرادی که این کار را انجام نداده‌اند امری بسیار ساده به نظر برسد. اما باید گفت این تصور اشتباه است. برای آنکه بتوانید تغییرات آدرس شرکت خود را ثبت کنید نیاز است تا مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • در ابتدا، با حضور هئیت مدیران و تمام سهامداران، جلسه مجمع را برگزار کنید.
  • تمام شرکت کنندگان در جلسه، می‌بایست صورت جلسه تنظیم شده را امضا نمایند.
  • با مراجعه به سایت تغییر آدرس شرکت، صورت‌جلسه را بارگذاری نموده و تائیدیه را دریافت کنید.
  • مدارکی را که از پیش آماده و اسکن کرده‌اید را بارگذاری کنید.
  • پیش آگهی را دریافت کنید.
  • هزینه های مربوط به انتشار پیش اگهی در روزنامه را بپردازید.

پس از آنکه این مراحل را دنبال کرده و پرونده خود را تکمیل نمودید بین 3 تا 9 روز فرصت دارید تا اصل مدارک را به صورت حضوری تحویل دهید.

برای ثبت تغییر آدرس شرکت به چه مدارکی نیاز دارید؟

برای آنکه بتوانید تغییر آدرس شرکت برای بیمه را انجام دهید نیاز است تا برخی نکات را رعایت نموده و مدارک لازم را تهیه کنید. برای مثال، می‌بایست دو نسخه از صورت جلسه‌ای که به امضای مدیران و شرکا رسیده در اختیار داشته باشید. همچنین سهامداران شرکت می‌بایست میزان سهام خود را در سربرگ‌های جدا ذکر کنند. علاوه بر این، صورت‌ جلسه می‌بایست در سربرگ شرکت نوشته و امضا شود و حتما دارای مهر نیز باشد. پس از رعایت این نکات، اکنون لازم است تا به منظور ثبت تغییرات شرکت خود، مدارک لازم را تهیه کنید. برخی از این مدارک عبارتند از:

  • کپی و اصل مدارک شناسایی مدیران و شرکا
  • کپی برابر اصل آگهی و روزنامه تاسیس شرکت
  • اصل آگهی مربوط به آخرین تغییرات در روزنامه رسمی

لازم به ذکر، تمامی این مدارک را باید به صورت اسکن شده، در سامانه مربوط به تغییرات شرکت بارگذاری نمایید. در صورتی که در مورد ثبت تغییرات شرکت، نیاز به کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره دارید، کافیست تا با کارشناسان مجرب ما در مجموعه دنیز ثبت تماس حاصل نمایید.
نمونه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت سهامی خاص
نام شرکت : ………………………………………
شماره ثبت شرکت : …………………………
سرمایه ثبت شده : …………….……………
شناسه ملی : ………………………………..
صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ………………. سهامی خاص ثبت شده به شماره ……… در تاریخ …………. ساعت………………..با حضور کلیه / اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت ( درصورتی که مجمع در غیر محل شرکت تشکیل شده آدرس آن محل در قسمت محل قانونی شرکت نوشته شود) تشکیل گردید.
الف: در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:
1ـ خانم/ آقای ………………………………… به سمت رئیس جلسه
2ـ خانم/ آقای ………………………………… به سمت ناظر رئیس
3ـ خانم/ آقای ………………………………… به سمت ناظر جلسه
4ـ خانم / آقای………………………………… به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.
ب: دستور جلسه، تغییر محل شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت در نتیجه محل شرکت از آدرس …………………………………………………………………. خیابان ………………….کوچه…………………. پلاک………………… کدپستی …………….. به آدرس ………………………………………………… خیابان………………. کوچه……………… پلاک ……………. کدپستی………………. تغییر یافت و ماده ……………. اساسنامه به شرح فوق اصلاح می گردد.
ج: به خانم/ آقای……………………….. (احدی از سهامداران یا احدی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت) وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبث صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.
امضاء هیات رئیسه جلسه:
رئیس جلسه: ……………………… ناظر جلسه : ……………………… ناظر جلسه : ……………………… منشی جلسه : ………………………
همانطور که مشاهده کردید، این یک نمونه از صورتجلسه‌ای است که به منظور ثبت تغییرات شرکت‌های سهامی خاص تنظیم شده است. تفاوتی ندارد که قصد جابجایی از یک واحد ثبتی به واحد ثبتی دیگر را دارید و یا جابجایی تنها در یک واحد ثبتی انجام می‌گیرد. در هر صورت نیاز است تا تمامی مدارک را تهیه نموده و آن را به سازمان مربوطه ارائه نمایید.

هزینه تغییر آدرس شرکت ها

هزینه ثبت تغییر آدرس شرکت چقدر است؟

طبیعتا اجرای این روند نیز همانند هر فعالیت دیگری، مستلزم پرداخت هزینه‌های مرتبط است. از جمله هزینه‌هایی که باید در این فرایند بپردازید می‌توان به هزینه تنظیم صورتجلسه، هزینه‌های مرتبط با درج آگهی در روزنامه رسمی و… اشاره کرد. بنابراین به طور دقیق امکان اعلام هزینه‌ها وجود ندارد. در صورتی که تمایل دارید از کلیه هزینه‌های مربوط به ثبت تغییر آدرس شرکت‌ها اطلاع کنید کافیست تا با مجموعه دنیز ثبت تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما در این مجموعه کلیه هزینه‌ها را به شما اعلام خواهند نمود.

کلام آخر

در این مقاله از دنیز ثبت در مورد نحوه ثبت تغییر آدرس شرکت صحبت کردیم. از آنجایی که ثبت تغییرات، آماده‌سازی مراحل و اجرای این روند، نیاز به دقت، حساسیت و دانش کافی در این زمینه دارد، توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد ثبت تغییرات شرکت خود را دارید این کار را به کارشناسان مجرب ما در مجموعه دنیز ثبت بسپارید. کلیه مراحل ثبت تغییرات، در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین هزینه برای شما انجام خواهد گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *