مزایای رتبه بندی شرکتها + دریافت مشاوره تخصصی

مزایای رتبه بندی شرکتها

مزایای رتبه بندی شرکتها


مزایای رتبه‌ بندی شرکتها بسیار زیاد بوده و یکی از معیارهای اصلی برای نشان دادن اعتبار و سنجش مهارت شرکت ‌ها است. رتبه‌ها اجازه می ‌دهند، تا شرکت‌ ها در مناقصه‌ های دولتی و پروژه‌ های بزرگ حضور پیدا کنند. برای اینکه به تمام بخش‌های رتبه ‌بندی تسلط کافی پیدا کنید و بتوانید رتبه ‌بندی شرکت با مسئولیت محدود را به راحتی انجام بدهید، می توانید از کارشناسان مجموعه دنیز ثبت کمک بگیرید. چرا که این افراد با نحوه فعالیت در سامانه جامع رتبه ‌بندی شرکت‌ ها آشنایی کامل دارند و موجب می ‌شوند تا با صرف هزینه کمتر، این مراحل را طی کنید.

رتبه ‌بندی شرکت‌ها چیست؟

هر شرکت پس از تأسیس برای گسترش فعالیت‌های خود باید کارهای مختلفی انجام بدهد که یکی از مهم‌ترین آنها پیگیری جهت رتبه‌ بندی می‌ باشد. رتبه یا گرید که به مفهوم گرفتن امتیاز متناسب با استانداردهای از قبل مشخص شده است، به شرکت اجازه فعالیت‌ های بزرگتر و بیشتر را می‌دهد.
مزایای رتبه ‌بندی شرکتها به قدری زیاد است که برخی از افراد تصور می‌کنند به یکباره می‌توانند چندین رتبه را دریافت کنند. اما برای گرفتن رتبه‌های بالا نیاز به صبر و طی کردن زمان است و البته باید هر پروژه را به بهترین نحو انجام بدهید، تا پس از کسب اعتبار بتوانید برای رتبه‌های بعدی اقدام کنید.

گرید بندی شرکت ها
گرید بندی شرکت ها

رتبه ‌بندی شرکت با مسئولیت محدود

افراد برای اینکه بتوانند فعالیت‌های خود را به شکل قانونی انجام بدهند، نیاز به ثبت شرکت دارند که ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای مشاغل مختلف صورت می ‌گیرد. مسئله مهمتر پس از ثبت، رتبه ‌بندی شرکت با مسئولیت محدود است که به افراد اجازه شرکت در پروژه‌ های اجرایی بزرگ را می‌ دهد.
به طور کلی شرکت با مسئولیت محدود به دو دسته ‌بندی شرکت‌ های مشاوره و شرکت ‌های پیمانکاری تقسیم می ‌شوند. در ادامه به نحوه رتبه ‌بندی شرکت با مسئولیت محدود در این دو حوزه فعالیتی می ‌پردازیم:

رتبه ‌بندی شرکت پیمانکاری

شرکت‌های پیمانکاری هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی ثبت می ‌شوند که در حوزه ‌های مختلف از جمله طراحی، فعالیت ‌های عمرانی، حمل و نقل و بسیاری از موارد دیگر فعالیت می ‌کنند. رتبه شرکت‌های پیمانکاری در ۵ سطح مختلف و ۱۱ شاخه فرعی قرار می‌گیرد. نحوه دریافت رتبه برای این شرکت‌ ها بسته به توانایی ‌ها، سوابق، نیروها و ویژگی‌ های شرکت مشخص می ‌گردد. برای رسیدن به رتبه 1 امتیازات بالاتری نسبت به رتبه 5 لازم است.

رتبه ‌بندی شرکت مشاور

شرکت ‌های مشاور معمولاً به عنوان واسطه بین شرکت پیمانکار و کارفرما عمل می ‌کنند و مسئولیت خاصی برای آنها وجود دارد. زمینه فعالیت شرکت‌ های مشاور بسیار گسترده است و در تمام پروژه ‌های اجرایی و تجاری نقش دارند. دریافت رتبه برای شرکت مشاور در سه پایه مختلف امکان‌پذیر می ‌باشد. معمولاً پایه یک ارزش بالاتری داشته و پایه 3 به عنوان پایین‌ترین سطح قرار دارد. فاکتورهای زیادی برای تعیین صلاحیت شرکت ‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به قدرت مالی، توانایی‌های فنی و سطح کیفیت خدمات شرکت‌ها اشاره کرد.
وجود رتبه ‌بندی برای شرکت ‌های مشاور موجب می ‌شود تا رقابت سالمی بین شرکت‌ ها ایجاد شود و البته سرمایه‌گذاران متناسب با نیاز پروژه‌های خود، با این شرکت‌ ها قرارداد ببندند. در صورتی که جهت دریافت رتبه برای شرکت مشاور از مجموعه دنیز ثبت کمک بگیرید، سریع‌تر می ‌توانید مراحل اداری را طی کنید.

مزایای رتبه ‌بندی شرکتها چیست؟

رتبه ‌بندی یا همان (Grade) برای ادامه پیدا کردن فعالیت شرکت ‌ها و موفقیت بیشتر آنها ضروری است. زیرا تمام شرکت ‌هایی که رتبه بالاتری دارند، امکان جذب مشتری بیشتری داشته و همچنین شرکت‌های بین‌المللی هم تمایل همکاری با این شرکت‌ها را دارند.
به طور کلی مزایای رتبه ‌بندی شرکت‌ها بسیار زیاد است که در ادامه به چند مورد آن می‌پردازیم:

امکان عقد قرارداد با شرکت‌های بزرگ و دولتی

یکی از شرایط مهم برای عقد قرارداد با سازمان ‌ها و شرکت ‌های دولتی، رتبه‌ بندی است زیرا با شرکت‌ های فاقد رتبه امکان بستن قرارداد وجود ندارد.

مشخص کردن نمای کلی وضعیت شرکت

زمانی که برای اخذ رتبه‌ بندی اقدام می ‌کنید امکان بررسی شرایط شرکت و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف فراهم می‌ گردد، تا اقدامات اصلاحی به موقع انجام شود.

روبرویی با فرصت‌ها و تهدیدها

با رتبه ‌بندی شرکت می ‌توانید با تمام فرصت‌ها و تهدیدهایی که برای صنعت شما وجود دارد، مواجه شده و تصمیمات به موقع برای دریافت نتایج بهتر بگیرید.

شانس همکاری با شرکت‌های خارجی

بسیاری از شرکت ‌های خارجی و بین‌المللی ترجیح می‌ دهند تا با شرکت‌ های دارای رتبه بالا همکاری یا شراکت داشته باشند.

جذب سرمایه‌گذاران بزرگ

با رتبه ‌بندی شرکت امکان جلب توجه سرمایه‌گذاران بزرگ را به دست می ‌آورید، تا با کمک آنها بتوانید تحولات عظیمی در شرکت به وجود آورید.

مقایسه با شرکت‌های رقیب

شرک ت‌هایی که از طریق سامانه ساجات برای اخذ رتبه اقدام کرده‌اند، این امکان را به دست می‌آورند تا شرایط خود را با شرایط شرکت رقیب مقایسه کنند.

نحوه ثبت نام در سامانه جامع رتبه بندی شرکتها

شرکت‌های پیمانکاری و شرکت‌های مشاور با بررسی برخی از معیارهای کمی و کیفی، توسط سامانه جامع رتبه ‌بندی شرکت‌ها دسته‌بندی شده و به آنها اعتبار و صلاحیت لازم اعطا می‌شود. زیرا مراکز دولتی و شرکت‌های بزرگ که قصد دارند با شرکت‌های معتبر همکاری داشته باشند، بر اساس رتبه بهترین تصمیم را می گیرند.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای آسان‌تر شدن رتبه‌ بندی شرکت ‌ها سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی را تأسیس کرده و به اختصار آن را سامانه ساجات نامیده است. تمام شرکت‌های مشاوره، پیمانکاری، انفورماتیک و موارد دیگر می ‌توانند با مطالعه آیین نامه ‌های این سامانه برای دریافت پایه و گرید مد نظر خود ثبت نام کنند.
برای اینکه همه کسب و کارها از مزایای رتبه ‌بندی شرکت‌ها بهره‌مند شوند، در ادامه به مراحل ثبت نام در سامانه جامع رتبه ‌بندی شرکت‌ها می ‌پردازیم:

  • وارد شدن به سایت ساجات با نشانی sajat.mporg.ir و عضویت در آن با وارد کردن آدرس ایمیل اختصاصی
  • وارد کردن شناسه ملی شرکت
  • وارد کردن کد اختصاصی شرکت
  • پر کردن اولین گواهینامه بر اساس فعالیت شرکت در اساسنامه
  • بارگذاری صفحه اول اساسنامه یا اظهارنامه در قسمت بارگذاری فایل
  • وارد کردن کد امنیتی با زبان انگلیسی
  • امضا اطلاعات نمایش داده شده مربوط به شرکت توسط صاحبان آن
  • امضا فرم ارسال شده از طرف دفتر نظام فنی و اجرایی و ارسال آن در کمتر از یک ماه به آدرس مشخص شده

 

خدمات رتبه بندی شرکت ها
خدمات رتبه بندی شرکت ها

دریافت مشاوره تخصصی رتبه شرکت از دنیز ثبت

تیم تخصصی دنیز ثبت به تمام شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای و شرکت‌ های دیگر در زمینه دریافت رتبه شرکت، خدمات بی‌نظیری ارائه می ‌دهد. این شرکت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می ‌توانند بهترین رتبه ‌ها را با صرف هزینه‌ های مناسب دریافت کنند.
اگر به طور کامل با مزایای رتبه‌ بندی شرکتها آشنایی ندارید، یا برای دریافت هرگونه رتبه سوالات متعدد زیادی برای شما به وجود آمده، کافیست با کارشناسان متخصص این مجموعه ارتباط بگیرید. زیرا این شرکت می ‌تواند در تمام مراحل کار رتبه‌ بندی شرکت‌ از اولین مرحله ورود به سامانه ساجات، تا آخرین مرحله به شما مشاوره تخصصی بدهند.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *