راهنمای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقیقی در ایران

راهنمای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقیقی

راهنمای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقیقی


برای این که بتوانید به راحتی مراحل پلمپ دفاتر قانونی خود را انجام دهید، لازم است تا از راهنمای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقیقی در ایران استفاده نمایید تا بتوانید به خوبی، تمامی مراحل را پشت سر بگذارید. از آن جایی که تمامی اشخاص حقیقی که دارای کسب و کاری هستند، بایستی در پایان سال مالی، دفاتر قانونی خود را که پلمپ شده اند، تحویل اداره مالیات دهند، لازم است در رابطه با مراحل این کار اطلاعاتی داشته باشید.

راهنمای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقیقی

تمامی متقاضیان برای پلمپ این دفاتر باید به سامانه مخصوص ثبت شرکت ها مراجعه کنند. در این سامانه باید وارد قسمت پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی شوید. توجه کنید که در سامانه آسان ثبت هم می توانید تمامی مراحل پلمپ دفاتر را به راحتی انجام دهید. تمامی مراحل زیر را به درستی انجام دهید:

  • اطلاعات متقاضی کامل و درست وارد شود.
  • اظهارنامه مرتبط با پلمپ دفاتر قانونی تکمیل گردد.
  • دفتر قانونی مورد تقاضای خود را ثبت نمایید.
  • صحت اطلاعاتی که وارد کرده اید را تایید کنید.

در پایان لازم است تا تصویر مدارک لازم که برای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقیقی نیاز است هم به صورت آنلاین ضمیمه نمایید.

هزینه پلمپ دفاتر قانونی

همانند تمامی اموری که در ادارات صورت می گیرد، پلمپ دفاتر قانونی هم هزینه هایی در بر دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند و عبارتند از:

  • تنظیم تمامی اوراق مرتبط با اخذ پلمپ دفاتر قانونی
  • کلیه اوراق تنظیم شده باید به صورت سیستمی وارد شوند.
  • هزینه پلمپ دفاتر باید پرداخت گردند.

در این رابطه باید بدانید که در شهرستان ها و یا به طور کلی شهرهایی به جز پایتخت کشور، یعنی تهران، پلمپ دفاتر قانونی را با هزینه ای کمتر انجام می دهند و شما می توانید در صورت نیاز اگر در سایر شهرها فعالیت دارید، این امر را با هزینه پایین تری انجام دهید.
این هزینه ها سالیانه نیز تغییر پیدا می کنند و می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه، در هنگام ثبت توجه داشته باشید تا تمامی امور اصلی ثبت را به درستی انجام دهید. در صورتی که دقتر روزنامه و دفتر کل را با تعداد صفحات زیاد انتخاب کنید، هزینه پلمپ دفاتر شما مناسب تر خواهد بود.
اگر در زمان مشخص شده برای انجام پلمپ دفاتر قانونی خود اقدام نکنید، حوزه دارایی، شما را جریمه خواهد کرد و همین مورد موجب می شود تا هزینه های شما بیشتر از آن چه که تصور داشته اید، بشود.

 

راهنمایی و مدارک لازم برای پلمپ دفاتر قانونی
راهنمایی و مدارک لازم برای پلمپ دفاتر قانونی

مدارک لازم برای پلمپ دفاتر قانونی افراد حقیقی

راهنمای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقیقی در ایران به شما این کمک را می کند تا بتوانید مدارک لازم برای پلمپ دفاتر قانونی افراد حقیقی را آماده در اختیار داشته باشید و به این ترتیب، اقدامات لازمه در این رابطه را انجام دهید. در اختیار داشتن مدارک زیر می تواند روند انجام امور اداری مورد نظر شما را تسریع ببخشد و دغدغه ای از این بابت نداشته باشید.
این مدارک عبارتند از:

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • اصل اظهارنامه ای که از سامانه دریافت کردید.
  • فرم اظهارنامه که آن را تکمیل نموده اید.

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید از خدمات ثبت دنیز استفاده کنید و به این ترتیب دیگر هیچ گونه نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت و می توانید با خیال راحت، تنها با ارائه مدارم مربوطه، مابقی امور ثبت و پلمپ دفاتر مد نظر خود را به این مجموعه بسپارید تا به خوبی تمامی امورات را انجام دهند. در این زمینه متخصصین ثبت دنیز می توانند کمک زیادی برای شما محسوب شوند.

مدت زمان اخذ پلمپ دفاتر سال جدید

مدت زمان اخذ پلمپ دفاتر سال جدید، از زمانی که مدارک خود را تکمیل می کنید و به موسسه ثبت دنیز تحویل می دهید، حدود 20 روز است. زمانی که شما مدارک خود را تکمیل می کنید، لازم است تا یک سری استعلامات از اداره ثبت شرکت ها گرفته شود. این استعلامات بابت آدرس شرکت و همچنین کدپستی می باشد تا این دفاتر که اهمیت فوق العاده زیادی دارند، به محل دیگری ارسال نشوند.
استعلامات نامبرده یک روز زمان می برد. بعد از تایید موارد فوق، ورود سیستمی اطلاعات و درخواست از اداره ثبت صورت می گیرد که در صورتی که شرکت در سامانه مذکور به روز و همینطور مدارک ارسالی کامل باشند، کار مذکور هم یک روز زمان می برد. اداره ثبت ظرف دو روز پاسخ استعلام را می دهد. سپس بایستی اوراق تایید شده به امضای فرد صاحب امضا و مهر شرکت برسد که ظرف سه روز باید تکمیل شود.
در نهایت آن را باید به موسسه ثبت دنیز و یا اداره ثبت تحویل دهید اگر بیشتر طول بکشد، پلمپ باطل است. بعد از ارسال باید هزینه ها را پرداخت نمایید و در آخر، دفاتر ظرف مدت 10 روز به آدرس مورد نظر درخواست کننده ارسال خواهد شد.

تفاوت دفاتر تجاری و قانونی با یکدیگر

راهنمای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقیقی در ایران به شما کمک می کند تا بتوانید تمامی امور مرتبط با پلمپ دفاتر قانونی را متوجه شوید و این کار را به راحتی انجام دهید و در صورتی که مشغله کاری شما زیاد است، می توانید این کارها را به موسسات مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند، بسپارید که از آن جمله می توانیم به موسسه ثبت دنیز اشاره کنیم.
گاها مشاهده شده است که تفاوت هایی میان دفاتر قانونی و تجاری قرار داده اند و این دو را از یکدیگر تفکیک نموده اند. اما باید بدانید که هردوی این ها یک چیز هستند و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. دفاتر قانونی که به دفاتر تجاری هم معروف هستند به منظور کاربردهای مالی و مالیاتی مورد استفاده قرار می گیرند و برای انجام تمامی اموری که مرتبط به این دفاتر هستند، می توانید از موسسات ثبتی کمک بگیرید.
دفاتر قانونی به دو گروه رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند که دانستن این موارد اهمیت زیادی دارد و باید اطلاعات خود را تکمیل نمایید. دفاتر رسمی به چهار دسته، دفتر روزنامه، کل، کپیه و دارایی تقسیم می گردد که هریک کاربردهای مخصوص خود را دارد و می توان وجود هر 4 مورد را الزامی دانست.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *