دریافت کارت بازرگانی حقوقی

دریافت کارت بازرگانی حقوقی

دریافت کارت بازرگانی حقوقی


برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند کسب و کار خود را به خارج از مرزهای کشور گسترش دهند اخذ کارت بازرگانی می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. اخذ کارت بازرگانی هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی امکان‌پذیر می‌باشد. در صورتی که تمایل دارید با شرایط و مدارک لازم برای دریافت کارت بازرگانی حقوقی آشنا شوید در ادامه این مقاله همراه دنیز ثبت باشید.

دریافت کارت بازرگانی حقوقی، مزایا، شرایط و مدارک مورد نیاز

دریافت کارت بازرگانی حقوقی برای کسانی که می‌خواهند در سطح بین‌المللی و خارج از کشور، کسب و کار و فعالیت تجاری خود را ادامه دهند یکی از موارد لازم و ضروری است. این کارت که به عنوان مجوز فعالیت خارجی نیز شناخته می‌شود، توسط اتاق بازرگانی صادر می‌گردد که اخذ آن برای افراد متقاضی می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. در صورتی که تمایل دارید این کارت را دریافت کنید توصیه می‌کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

دریافت کارت بازرگانی حقوقی
دریافت کارت بازرگانی حقوقی

کارت بازرگانی چیست و چه مزایایی دارد؟

دریافت کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی به افراد این مجوز را می‌دهد که در زمینه واردات و صادرات انواع کالا فعالیت کنند. از این رو، افرادی که تمایل دارند در سطح بین‌المللی به داد و ستد کالا، ترخیص کالا از گمرک و غیره بپردازند نیاز است تا با گذراندن کلاس آموزشی اتاق بازرگانی، نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایند. لازم به ذکر است افرادی که فاقد این مجوز باشند قطعا اجازه ورود کالا به کشور یا خروج کالاهای صادراتی خود را نخواهند داشت.
همانطور که گفته شد، وظیفه صدور کارت بازرگانی بر عهده اتاق بازرگانی ایران است و سازمان صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارد این کارت را تائید نماید. از این رو، افراد متقاضی اخذ کارت بازرگانی نیاز است تا به منظور پیگیری مراحل لازم، با در اختیار داشتن مدارک مربوطه به این دو سازمان مراجعه نمایند. در حال حاضر برای این کار، سامانه اینترنتی در نظر گرفته شده است و کلیه مراحل آن به شکل آنلاین انجام می‌گیرد.
پس از آنکه وارد سامانه شدید و مراحل ثبت نام را انجام دادید، باید مدارک لازم را بارگذاری کرده و منتظر تائید و صدور کارت باشید.
همانطور که گفته شد دریافت این کارت، برای آن دسته از افرادی که تمایل به تجارت بین‌الملل دارند بسیار حائز اهمیت است و در کنار این امر می‌توانند از مزایای آن نیز بهره‌مند شوند. مزایای اخذ کارت بازرگانی شامل موارد زیر است:

  • امکان ثبت نمودن برند تجاری به صورت لاتین
  • امکان فعالیت تجاری در سطح بین‌المللی
  • امکان ترخیص انواع کالا از گمرک کشور
  • دریافت ویزای تجاری
  • امکان حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی
  • امکان عضو شدن در اتاق بازرگانی کشور
  • ارتباط تجاری با سایر کشورها
  • وارد کردن کالا از مناطق آزاد کشور

شرایط و مدارک لازم برای کارت بازرگانی حقوقی چیست؟

کارت بازرگانی در حال حاضر در انواع کارت بازرگانی تجاری، خدماتی، موردی، تولیدی و صنعتی قابل اخذ می‌باشد. کلیه اتباع ایران که دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و 24 سال سن باشند می‌توانند اقدام به ثبت درخواست خود در اتاق بازرگانی نموده و پس از طی نمودن مراحل مشخص، کارت خود را دریافت نمایند. نکته قابل توجه آن است که اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند نسبت به دریافت کارت اقدام کنند اما نیاز است تا برخی شرایط در مورد آنها صدق نماید. در این بخش نگاهی به مدارک و شرایط جدید اخذ کارت بازرگانی حقوقی خواهیم انداخت.
برای آنکه بتوانید کارت بازرگانی حقوقی را دریافت نمایید نیاز است تا شرکت شما به صورت رسمی ثبت شده و دارای پرونده مالیاتی باشید. همچنین زمینه فعالیت این شرکت، که آگهی آن در روزنامه‌های رسمی کشور منتشر شده، با امور و فعالیت تجاری شما مرتبط باشد. در کنار این موارد شما نیاز است تا با ارائه مدارک لازم، عدم ورشکستگی خود را ثابت نمایید. به علاوه لازم است تا با ارائه سند مالکیت یا اجاره‌نامه رسمی، محل فعالیت خود را مشخص کنید. در نهایت به منظور آنکه بتوانید کارت بازرگانی حقوقی دریافت کنید می‌بایست سابقه فعالیت تجاری و اقتصادی لازم در زمینه فعالیت خود داشته باشید. چنانچه این شرایط در مورد شما به عنوان شخص متقاضی صدق می‌نماید باید مدارک لازم را ارائه نمایید. این مدارک عبارتند از:

  • تصویر شخص متقاضی به صورت 4*3
  • فرم درخواست
  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • کارت پایان خدمت یا معافیت
  • سند مالکیت یا اجاره‌نامه
  • کد اقتصادی
  • مدارک شناسایی اعضای شرکت
  • آخرین آگهی تغییرات شرکت
  • آخرین آگهی روزنامه
کارت بازرگانی حقوقی
کارت بازرگانی حقوقی

مدت زمان و هزینه اخذ کارت بازرگانی چقدر است؟

تا به این بخش از مقاله، با شرایط و مدارکی که به منظور اخذ کارت بازرگانی نیاز دارید آشنا شدید. در این بخش، به 2 سوال مهم و متداول متقاضیان دریافت این کارت پاسخ می‌دهیم. اولین مورد مربوط به مدت زمانی است که طول می‌کشد تا کارت شما صادر گردد. به طور معمول، پس از آنکه فرایند ثبت نام خود را آغاز کردید تا زمانی که کارت شما صادر و تائید گردد چیزی در حدود 1 تا 2 ماه طول خواهد کشید. این کارت به صورت 1 تا 5 ساله برای تمامی اتباع ایرانی صادر می‌گردد. نکته قابل توجه آن است که 2 ماه پیش از زمان ابطال کارت، باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.
نکته دوم مرتبط با هزینه‌های اخذ کارت است. به طور معمول هزینه دریافت کارت بازرگانی چیزی در حدود 3 میلیون تومان است. در صورتی که تمایل دارید کلیه پروسه دریافت این کارت در سریع‌ترین زمان ممکن انجام گیرد می‌توانید این کار را بر عهده شرکت‌های ثبتی بسپارید. لازم به ذکر است در این صورت این هزینه‌ها می‌توانند افزایش یابند.

کلام آخر

در این مقاله از دنیز ثبت با دریافت کارت بازرگانی حقوقی، شرایط و مدارک مورد نیاز برای آن آشنا شدید. در صورتی که تمایل به تجارت در خارج از مرزهای کشور و گسترش برند تجاری خود را دارید توصیه ما این است که همین امروز نسبت به دریافت کارت بازرگانی خود اقدام کنید. کافیست برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *