درج آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

درج آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

درج آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی


آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی، یکی از مراحلی است که در هنگام رخداد تغییرات شرکت‌ها می‌بایست آن را انجام دهید. از نظر بسیاری از افراد، این فرایند کمی پیچیده و دشوار به نظر می‌رسد اما در صورتی که اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید می‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید. در ادامه این مطلب همراه دنیز ثبت باشید.

راهنمای آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

بسیاری از افرادی که قصد ثبت تغییرات شرکت را دارند و به مرحله ثبت آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی می‌رسند تصور می‌کنند تا باید آگهی را در روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور ثبت کنند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. منظور از روزنامه رسمی، یک سازمان قانونی و معتبر است که مدیریت آن تحت نظر قوه قضائیه کشور انجام می‌گیرد. این سازمان، عهده‌دار وظایف و مسئولیت‌های بسیار زیادی است که از میان آنها می‌توان به انتشار و چاپ آگهی رسمی ثبت شرکت، قوانین و مقررات کشور و… اشاره نمود. از جمله دیگر وظایف روزنامه رسمی باید به ثبت آگهی تغییرات شرکت اشاره نمود. افرادی که صاحبین مشاغل اقتصادی هستند می‌بایست پس از ایجاد تغییر در ساختار شرکت خود نسبت به ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی اقدام نمایند. برای این کار، افراد می‌بایست صورتجلسه مربوطه را تنظیم نموده و آگهی مربوط به تغییرات شرکت خود را در روزنامه رسمی ثبت کنند.

درج آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

منظور از آگهی تغییرات روزنامه رسمی چیست؟

اگر بخواهیم این مفهوم را به بیان ساده توضیح دهیم باید گفت شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، با درج آگهی تغییرات شرکت خود در روزنامه رسمی، مراجع ذی‌ربط و عموم را در جریان تغییرات و تحولاتی که در ساختار شرکت شما ایجاد شده، قرار می‌دهید. روزنامه رسمی، سازمانی است که مدیریت آن بر عهده قوه قضائیه قرار دارد و از جمله وظایف آن می‌توان به درج آگهی ثبت شرکت، ثبت برند و اختراعات و ثبت تغییرات شرکت اشاره نمود.
همانطور که گفته شد، روزنامه رسمی با قوه قضائیه وابستگی دارد بنابراین سازمان قوه قضائیه کشور، علاوه بر اینکه انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به مجلس و قوه قضائیه را بر عهده دارد، موظف به انتشار آگهی‌های ثبت رسمی شرکت‌ها، ثبت آگهی تغییرات شرکت‌ها، ثبت برند و… را نیز می‌باشد. نکته قابل توجه آن است که روزنامه رسمی با روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور تفاوت دارد بنابراین پس از آنکه آگهی ثبت یا تغییرات شرکت در روزنامه رسمی به ثبت رسید نیاز است تا آن را در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز درج نمود.

ثبت آگهی تغییرات روزنامه رسمی چگونه انجام می‌گیرد؟

حال که با روزنامه رسمی آشنا شدید بهتر است نگاهی به فرایند ثبت آگهی تغییرات شرکت در این سازمان بیندازیم. به طور کلی می‌توان این فرایند را اینگونه بیان کرد. هر زمانی که شرکت‌ها یا موسسات، تغییراتی را در ساختار خود از جمله میزان سهام، میزان سرمایه، تعداد اعضای شرکت، جابجایی و … تجربه کنند می‌بایست اقدام به انتشار آگهی ثبت تغییرات در روزنامه رسمی نمایند. با این کار، تغییر در مجموعه و موسسه از طریق یک سازمان رسمی در اختیار عموم و مراجع ذی‌ربط قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است از آنجایی که عده زیادی این آگهی را مشاهده می‌کنند بنابراین اطلاعات درج شده در آن باید جامع، دقیق و کاملا سلیس باشد.
به طور کلی باید گفت افراد حقیقی یا حقوقی که صاحب یک فعالیت اقتصادی هستند و یا در امر تجارت و بازرگانی مشغول به کار هستند می‌بایست در صورت نیاز نسبت به درج آگهی تغییرات مجموعه خود اقدام نمایند.

هزینه آگهی تغییرات روزنامه رسمی شرکتها چقدر است؟

یکی از مواردی که می‌بایست در هنگام ثبت آگهی تغییرات شرکت خود در روزنامه رسمی انجام دهید پرداخت هزینه ثبت آگهی است. هزینه‌ای که می‌بایست برای این کار بپردازید ثابت نیست و به چندین فاکتور مهم از جمله زمینه فعالیت شرکت، تعداد اعضای آن و… بستگی دارد. به عنوان مثال هرچه تعداد اعضای یک شرکت بیشتر باشند و یا توضیحاتی که مرتبط با تغییرات شرکت طولانی‌تر باشد طبیعتا هزینه ثبت آگهی برای شما بیشتر خواهد بود. بنابراین نمی‌توان این هزینه را به طور دقیق اعلام نمود.
مورد بعدی آن است که هزینه‌ چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور با روزنامه کثیرالانتشار تفاوت دارد.

درج آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

برای ثبت آگهی تغییرات شرکتها چه مدارکی مورد نیاز است؟

شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی می‌توانید آگهی ثبت مربوط به تغییرات شرکت خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. برای این کار به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • نام، نوع و زمینه فعالیت شرکت
  • آدرس و نشانی پستی محل شرکت
  • شماره ثبتی شرکت
  • تاریخ ثبت شرکت
  • میزان دارایی شرکت
  • معرفی و ذکر سمت اعضای هیئت مدیره
  • معرفی شرکا
  • تاریخ آغاز و پایان فعالیت شرکت

پس از طی نمودن مراحل ثبت تغییرات، در انتها یک کد پیگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که از طریق آن می‌توانید بر روی روند فعالیت خود نظارت داشته باشید. به این شکل دیگر نیازی نیست تا به صورت حضوری به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنید. در صورتی که کلیه مراحل را بدون کوچکترین مشکلی طی کنید، آگهی تغییرات پس از مدت 5 روز در روزنامه رسمی چاپ و منتشر می‌گردد. برای حصول اطمینان از درستی فرایند ثبت تغییرات خود، پس از ثبت آگهی با در اختیار داشتن کد پیگیری، به سامانه مربوطه مراجعه کنید. در صورتی که عبارت «آماده ارسال به چاپ» را مشاهده کردید، عملیات با موفقیت انجام گرفته است. در غیر اینصورت نیاز است تا اطلاعات تکمیلی از جمله شماره کارت، شماره عضویت، شماره تماس، فیش پرداخت هزینه‌ها و… را به آدرس ایمیل سازمان ارسال نمایید.

کلام آخر

در این مقاله از دنیز ثبت در مورد آگهی تغییرات شرکت در رزونامه رسمی روند آن و همچنین مدارکی که برای این کار نیاز دارید صحبت کردیم. هریک از افراد حقیقی یا حقوقی که به عنوان صاحبین مشاغل شناخته می‌شوند می‌بایست تغییرات رخ داده در شرکت خود را از جمله تغییر در آدرس، تعداد اعضا، سرمایه و غیره را در روزنامه رسمی به ثبت برسانند. با این کار، این اطلاعات به طور دقیق و جماع در اختیار عموم و مراجع ذی‌ربط قرار خواهد گرفت. چنانچه در این زمینه، نیاز به اطلاعات تکمیلی یا مشاوره دارید کافیست تا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *