ثبت شرکت گردشگری در کرج

ثبت شرکت گردشگری در کرج

ثبت شرکت گردشگری در کرج یکی از فعالیت‌هایی است که توسط شرکت‌های ثبتی به متقاضیان ارائه می‌گردد. همانند بسیاری از شرکت‌ها که برای ثبت خود نیاز به مدارک لازم و طی کردن مراحل مربوطه را دارند، ثبت چنین شرکت‌هایی نیز ملزم به رعایت قوانین مشخص و ارائه مدارک است. در صورتی که قصد ثبت یک شرکت گردشگری را دارید و تمایل دارید فرهنگ سفر، گردش به مناطق دنیا و بازدید از جاذبه‌های طبیعی را ترویج کنید، در ادامه این مقاله همراه دنیز ثبت باشید.

هرآنچه باید درباره ثبت شرکت گردشگری در کرج بدانید

همانطور که احتمالا می‌دانید، منظور از گردشگری مجموعه‌ای از فعالیت‌ها شامل برنامه‌ریزی کردن برای سفر، اقامت و بازگشت از مقصد است. شخصی که به عنوان یک گردشگر شناخته می‌شود، به طور مرتب در حال برنامه‌ریزی برای سفر و بازدید از نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری است. در صورتی که علاقمند به اجرای این امور هستید می‌بایست اقدام به ثبت شرکت گردشگری در کرج نمایید. این کار به شما امکان می‌دهد تا به عنوان یک شرکت، بتوانید راهنمایی‌های لازم را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهید.
نکته مهم آن است که برای ثبت چنین شرکتی، همانند سایر شرکت‌ها، نیاز دارید مراحل اداری مشخصی را طی کرده و با ارائه مدارک کامل، روند ثبت شرکت خود را طی نمایید. عموما شرکت‌هایی که به عنوان شرکت گردشگری ثبت می‌شوند فعالیت خود را در راستای ترویج فرهنگ مسافرت، گردش به نقاط مختلف دنیا، بازدید از جاذبه‌های توریستی و… انجام می‌دهند. در صورتی که قصد ثبت یک شرکت گردشگری را دارید توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

ثبت شرکت گردشگری

مدارک لازم برای ثبت شرکت گردشگری در کرج

شرکت‌های گردشگری بر اساس زمینه فعالیت در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • گردشگری ورزشی به منظور برگزاری مسابقات بین المللی و جهانی
  • گردشگری مذهبی و سفرهای زیارتی و دینی
  • گردشگری درمانی برای استفاده از امکانات درمانی
  • e_tourism یا گردشگری الکترونیک به منظور کسب دانش‌های جدید گردشگری
  • گردشگری همایشی به منظور شرکت در کنفرانس‌ها
  • اکوتوریسم و مشاهده جاذبه های گردشگری
  • گردشگری تفریحی یا جهانگردی
  • گردشگری بازاری به منظور بررسی بازارهای تجاری یا تبادل کالا

برای آنکه بتوانید شرکت خود را در یکی از زمینه‌های بالا به ثبت برسانید نیاز است تا مدارک زیر را ارائه نمایید:

  • اصل و کپی مدرک تحصیلی
  • کپی برابر اصل مدارک هویتی و شناسایی
  • کارت معافیت یا پایان خدمت
  • عکس 3*4
  • اظهار نامه رسمی ثبت شرکت (اشخاص حقوقی)
  • سابقه کار و مدارک پرداخت بیمه

چرا ثبت شرکت گردشگری ضرورت دارد؟

در بخش قبل، تمامی مدارکی که برای ثبت شرکت نیاز دارید عنوان کردیم. این مدارک ممکن است دچار تغییراتی شوند از این رو برای اطلاع از مدارک دقیق‌تر، با دنیز ثبت تماس بگیرید.
پس از آنکه کمیته فنی با مدارک ارائه شده موافقت نمود، شخص متقاضی می‌بایست اقدام به معرفی ضمانت بانکی و محل فعالیت شرکت نمایند. لازم به ذکر است شخصی که به عنوان مدیر فنی معرفی می‌گردد می‌بایست به زبان‌های خارجی مسلط بوده و گواهی فارغ التحصیلی مرتبط را ارائه نماید. برای تائید محل فعالیت نیاز به مدارکی نظیر سند مالکیت یا اجاره نامه خواهید داشت و باید تمامی امکانات مورد نیاز برای فعالیت شرکت را فراهم کنید. در نهایت ضمانت‌نامه می‌بایست در وجه سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری صادر شود.
در پاسخ به این سوال که چرا ثبت شرکت گردشگری ضرورت دارد؟ باید گفت دفاتری که فاقد مجوز هستند و فعالیت خود را قانونی ارائه نمی‌کنند، در صورت عدم ثبت شرکت، متحمل جریمه‌های سنگین و تعطیلی دفتر کار خواهند شد. از این رو در صورتی که قصد دارید یک شرکت گردشگری ثبت کنید و فعالیت خود را به صورت قانونی انجام دهید، می‌بایست در اولین فرصت، اقدام به ثبت شرکت خود نمایید.

تأسیس شرکت گردشگری

شرایط و مدارک لازم برای مجوز گردشگری

برای آنکه بتوانید مجوز گردشگری را دریافت کنید لازم است تا با شرایط صدور آن آشنا شوید. باید در نظر داشته باشید که اعطای مجوز و ثبت با عملیات طبقه بندی تفاوت دارد. حال با در نظر داشتن این امر، نگاهی به ضوابط کلی و شرایط اخصاص حقوقی برای دریافت مجوز خواهیم انداخت:

  • باید برای دفتر کار، محل مناسبی را ارائه کنید.
  • مدیر فنی را معرفی کنید.
  • نام و آدرس دقیق دفتر را ارائه نمایید.
  • ضمانت‌نامه را بسپارید.

اشخاص حقوقی می‌بایست:

  1. دارای تابعیت ایران باشند.
  2. موضوع فعالیت شخص حقوقی می‌بایست با با فعالیت‌های موضوع آیین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی ارتباط داشته باشد.

لازم به ذکر است، شرایط صدور این مجوز برای تمامی شهروندان کاملا برابر بوده اما افرادی که از رشته‌هاي مرتبط با جهانگردی فارغ‌التحصیل می‌شوند، ایثارگران و داوطلبان بومی، در اولویت دریافت این مجوز قرار دارند. در صورتی که کلیه شرایط برقرار بوده و مدارک کامل باشند، فرایند صدور این مجوز چیزی در حدود 3 ماه خواهد بود.
تا به این بخش مقاله از دنیز ثبت، شما را با مدارک لازم و شرایطی که برای ثبت شرکت گردشگری مورد نیاز است آشنا کردیم. به منظور آشنایی بیشتر با روند ثبت شرکت و اطلاع دقیق از فرایند کار، توصیه می‌کنیم با کارشناسان مجرب ما در این مجموعه تماس حاصل نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

کلام آخر

بدون شک، گردشگری را باید یکی از صنایع سودآور و با اهمیت در تمام جهان دانست. منظور از گردشگری، کلیه فعالیت‎‌هایی است که از ابتدا تا انتهای سفر و با اهدافی نظیر تفریح، سیاحت، آشنایی با نقاط مختلف دنیا و تماشای جاذبه‌های توریستی انجام می‌گیرد. علاقه مردم به سفر و تمایل به آشنایی با ملل و فرهنگ مختلف، سبب شده تا این صنعت، به ویژه در سال‌های اخیر، با رشد قابل توجهی همراه شود. همین امر سبب ظهور شرکت‌هایی شده که با هدف ترویج فرهنگ سفر و گردشگری فعالیت می‌کنند. در صورتی که علاقمند هستید در شهر کرج، اقدام به ثبت شرکت گردشگری در کرج نمایید، توصیه می‌کنیم با مراجعه به سامانه ثبت شرکت گردشگری دنیز ثبت و ارائه مدارک لازم، اقدام به ثبت شرکت کنید. کارشناسان ما در این مجموعه، با ارائه مشاوره‌های لازم به شما، از صفر تا صد این فرایند، شما را همراهی خواهند کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *