تغییر نام شرکت ثبت شده

تغییر نام شرکت ثبت شده

تغییر نام شرکت ثبت شده باید با رعایت برخی از شرایط خاص صورت بگیرد و به هیچ عنوان نام تکراری انتخاب نکنید، بلکه سعی کنید از نام‌های خاص و چند بخشی استفاده کنید، تا احتمال تکرار را به حداقل برسانید. البته قوانین بسیار زیادی در هنگام تغییر نام یا انتخاب آن وجود دارد که شناخت همه آنها منجر به انتخاب یک نام منحصر به فرد می ‌شود. اگر برای تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود نیاز به دریافت مشاوره‌های تخصصی دارید، می ‌توانید از مجموعه دنیز ثبت مشاوره دریافت کنید، تا با کمک این مجموعه ثبت تغییرات شرکت در کرج را در سریع‌ترین زمان انجام بدهید.

 

دلایل نیاز به تغییر نام شرکت ثبت شده

تمام شرکت‌های تجاری دارای یک نام کامل حقوقی هستند، تا با این اسم در میان سایر شرکت‌های تجاری و غیرتجاری متمایز باشند. پس از ثبت نام و مدتی فعالیت، گاهی اوقات احساس می‌کنید که لازم است تغییراتی در کسب و کار خود به وجود بیاورید و یک بخش بسیار مهم کسب و کار، انتخاب نام مناسب است.
باید در هنگام انتخاب نام به قوانین بسیار مهمی توجه شود، تا در نهایت یک اسم مناسب با موضوع کاربری شرکت بدون تکرار انتخاب گردد. اما گاهی اوقات دلایل خاصی به وجود می‌آید که نیاز به تغییر نام شرکت ثبت شده است. برخی از مهمترین دلایلی که موجب می‌ شود تا صاحبین شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت ثبت شده شوند:

• تغییر نام شرکت به دلیل تغییر کاربری یا موضوع فعالیت
• تغییر نام شرکت به دلیل تبدیل شرکت به نوع دیگر
• تغییر نام شرکت به دلیل تغییر در سیاست‌های کاری
• تغییر نام برای تبلیغات بهتر و پیشرفت مسائل تجاری
• تغییر نام شرکت به دلیل تغییر شرکا و اعضای اصلی

 

دلایل نیاز به تغییر نام شرکت ثبت شده

نحوه تغییر نام شرکت ثبت شده چگونه است؟

در شرکت‌های تجاری ممکن است مسائل مختلفی در طی زمان تغییر پیدا کنند که تغییر نام شرکت ثبت شده هم یکی از مواردی است که ممکن است بیشتر با آن مواجه شوید. زمانی که قصد تغییر در نام شرکت را دارید، باید به مسئله انتخاب نام توجه بیشتری داشته باشید. چرا که پس از ثبت شرکت و انجام فعالیت متوجه می ‌شوید که انتخاب نام مسئله بسیار مهمی در روند فعالیت شرکت است.
برخی از تغییرات شرکت‌ها باید در قالب صورت جلسه به اداره ثبت منتقل شود که نحوه تغییر نام شرکت ثبت شده هم بدین صورت می‌باشد و باید طی فرایند و تشریفات خاص انجام شود که در ادامه به چند مرحله خاص از نحوه تغییر نام شرکت می‌پردازیم:
تشکیل مجمع عمومی فوق العاده
برای تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت‌های سهامی خاص لازم به تشکیل مجمع عمومی فوق العاده است که همه اعضا در آن حضور داشته باشند.

بررسی نام پیشنهادی

لازم است که حتماً نام پیشنهادی در جلسه مورد بررسی قرار بگیرد، تا مطمئن شوید که در دسترس بوده و مورد تأیید همه اعضا است.

تنظیم صورت جلسه تغییر نام

با موافقت دو سوم اعضای حاضر در جلسه مجمع عمومی فوق العاده باید یک صورت جلسه با همین عنوان تنظیم شود.

ثبت صورت جلسه تغییر نام در اداره

پس از تصویب صورت جلسه لازم است که تمام اطلاعات مندرجه در آن در اداره ثبت شرکت‌ها وارد شود. این مرحله را بهتر است یک وکیل مطلع از موضوع انجام بدهد که می ‌توانید از کارشناسان مجموعه دنیز ثبت کمک بگیرید.

صدور آگهی تغییر نام در روزنامه رسمی وکثیرالانتشار

در آخرین مرحله لازم است که آگهی تغییر نام شرکت ثبت شده را پس از پرداخت هزینه‌های روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به صورت آنلاین منتشر کنید.

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

یک شرکت با مسئولیت محدود معمولا بین دو یا چند شخص برای انجام فعالیت‌های تجاری ‌راه اندازی می ‌شود. در این نوع شرکت شرکا به میزان سرمایه‌ای که آورده‌اند در قبال مشکلات شرکت مسئولیت دارند. برای انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود به این نکته دقت کنید که لازم است حتماً عبارت مسئولیت محدود در انتهای نام قرار بگیرد.
در صورتی که قصد تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود را دارید، بهتر است برخی از نکات مهم را مدنظر قرار بدهید:

• برای تغییر نام لازم است که نام جدید به هیچ عنوان شبیه نام شرکت دیگر نباشد، به خصوص برای شرکت‌هایی که فعالیت یکسان دارند، این مسئله بسیار مهمتر است.
• در حال حاضر ثبت نام‌های تک سیلابی امکان ندارد و نام‌های دو سیلابی هم باید به شدت خاص باشند، به همین جهت لازم است که نام سه سیلابی مناسب در نظر بگیرید.
• فارسی بودن نام انتخابی مسئله بسیار مهمی است که باید مد نظر قرار بدهید، بهتر است از فرهنگ دهخدا، فرهنگ عمید یا فرهنگ معین این نام‌ها را انتخاب کنید.
• اگر نام انتخابی شما اسم یک منطقه خاص در ایران باشد، باید به همراه نام، نقشه مکان را هم در درخواست خود پیوست کنید.
• در حال حاضر استفاده از کلمات دولتی و ملی مانند ایران، تهران و مواردی از این قبیل تأیید نمی‌شود و در صورت استفاده از نام شهرها و اماکن مختلف باید از فرمانداری مجوز دریافت کنید.
• به هیچ عنوان کلمات خلاف موازین شرع، عرف و اخلاق را در نظر نگیرید و حتماً نام‌هایی متناسب با جامعه مسلمان انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز برای تغییر نام شرکت تجاری

زمانی که یک شرکت تجاری تصمیم به تغییر نام شرکت ثبت شده می ‌گیرد، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد، تا در نهایت نام انتخاب شده مجدد ثبت شود. اما اولین مرحله پشت سر گذاشتن مجمع عمومی اعضای شرکت است که باید موافقت همه آنها را گرفته و به مراجع ذی صلاح تحویل بدهد.
اما به طور کلی در این بخش به بررسی مدارک مورد نیاز برای تغییر نام شرکت تجاری می ‌پردازیم:

• ارائه لیست حاضرین در مجمع
• یک نسخه صورتجلسه مجمع عمومی
• کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت
• برگه عدم سوء پیشینه در صورت نیاز
• آگهی دعوت روزنامه کثیرالانتشار پس از چاپ آگهی
• ارائه گواهی نمایندگی اشخاص حقوقی جهت حضور در مجامع
• ارائه اصل مجوز در هنگام انتخاب نام‌های خاص

 

مدارک مورد نیاز برای تغییر نام شرکت تجاری
ثبت تغییرات شرکت در کرج با دنیز ثبت

اگر به هر دلیلی پس از ثبت شرکت و انجام فعالیت تصمیم به تغییر نام شرکت ثبت شده گرفتید، باید برخی از روال اداری و مراحل را پشت سر بگذارید، تا بتوانید در اداره ثبت شرکت‌ها این روند را ثبت کنید. اگر برای انجام برخی از روال اداری از افراد متخصص و حرفه‌ای مانند کارشناسان دنیز ثبت کمک بگیرید، با مشکلات کمتری در طی انجام کار مواجه می ‌شوید.
ثبت تغییرات شرکت در کرج با مجموعه دنیز ثبت در سریع‌ترین زمان ممکن و به دور از هرگونه مشکل خاصی در انتخاب نام یا ثبت آن در اداره انجام می ‌شود. چرا که این مجموعه یکی از مراکز تخصصی در زمینه ثبت شرکت و تغییرات آن است.
زیرا کارشناسان این مجموعه به تمام قوانین برای تغییر نام تسلط کافی دارند و به شما کمک می ‌کنند تا در همان مرحله اول نام انتخابی مناسب‌تری را در نظر بگیرید. از آنجایی که این مجموعه با دریافت کمترین هزینه خدمات فوق حرفه‌ای ارائه می‌کند، برای برطرف کردن مشکلات متعدد در طی روال اداری می ‌توانید با آنها در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *