مراحل ثبت اینترنتی شرکت

مراحل اینترنتی ثبت شرکت

مراحل اینترنتی ثبت شرکت


مراحل ثبت اینترنتی شرکت به طور کامل در سامانه ثبت شرکت ‌ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir صورت می ‌گیرد و خدمات مختلفی را به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می ‌دهد. افراد می ‌توانند تمام مراحل ثبت شرکت در سایت را تا قبل از انتشار آگهی در روزنامه رسمی انجام بدهند. این موضوع موجب شده تا مراجعات وقتگیر و هزینه بر به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و روند امور ثبت شرکت‌ها سرعت بیشتری بگیرد. برای اینکه گام به گام ثبت شرکت را به شکل صحیح طی کنید، می‌ توانید با کارشناسان مجموعه دنیز ثبت برای دریافت مشاوره‌ های تخصصی ارتباط بگیرید.

سامانه ثبت شرکت اینترنتی

در گذشته تمام افرادی که متقاضی ثبت شرکت و موسسه غیرتجاری بودند، باید به شکل حضوری به اداره ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر با وجود سامانه ثبت شرکت اینترنتی دیگر نیازی به طی کردن مسیرهای طولانی برای پیگیری ثبت شرکت‌ها وجود ندارد و به راحتی می ‌توانید از طریق وب سایت این کار را انجام بدهید.
سامانه ثبت شرکت اینترنتی که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس irsherkat.ssaa.ir راه‌اندازی شده، امکانات متعددی را به افراد ارائه می ‌دهد. از مهم‌ترین امکانات این سامانه می ‌توان به تأسیس و ثبت شرکت به صورت حقیقی، ثبت تغییرات شرکت، پذیرش اظهارنامه، پلمپ دفاتر قانونی، درخواست کد فراگیر برای کاربران و موارد دیگر اشاره کرد.
برای اینکه به درستی از امکانات این پلتفرم بهره ببرید، نیاز است که مراحل ثبت اینترنتی شرکت را به طور دقیق بدانید، تا پیش از ورود به این سامانه جامع تمام مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید.

 

ثبت شرکت اینترنتی
ثبت شرکت اینترنتی

مراحل ثبت شرکت بعد از تأیید نام

معمولاً برای ثبت شرکت نیاز است که چندین مرحله طی شود که اولین مرحله آن تعیین نوع شرکت و انتخاب شرکا است. سپس باید با همفکری شرکا میزان سهام و آورده هر کدام از آنها مشخص شود. همچنین تعیین موضوع فعالیت شرکت هم بخش بسیار مهمی است؛ اما یک مرحله بسیار مهم که برای تمام شرکت ‌ها باید مد نظر قرار گرفته شود، تعیین نام شرکت است.
مراحل ثبت شرکت بعد از تأیید نام باید به صورت تخصصی و گام به گام طی شود؛ زیرا این مراحل از حساسیت بالاتری برخورد دارند و کوچک‌ترین اشتباه ممکن است هزینه زیادی به وجود بیاورد.
در ادامه به بررسی مراحل ثبت شرکت بعد از تأیید نام می‌ پردازیم:

تنظیم مدارک شرکت

مهمترین مبحث پس از تأیید نام، تنظیم مدارک شرکت است که باید با حساسیت بالایی صورت بگیرد و باید توسط کارشناسان معتبر این مدارک تنظیم شود که مجموعه دنیز ثبت می ‌تواند در این مرحله به شما کمک کند.

امضای مدارک ثبتی

تمام مدارک باید توسط مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره تأیید و امضا شوند.

ارسال مدارک به اداره ثبت

مدارک آماده شده باید به اداره ثبت ارسال شوند و هر روز تأیید یا عدم تایید آن را پیگیری کنید.

درج آگهی در روزنامه

بعد از تأیید نهایی اداره ثبت شرکت‌ها، نیاز به ثبت آگهی در روزنامه رسمی می ‌باشد.

مراحل ثبت اینترنتی شرکت

در حال حاضر استفاده کردن از اینترنت در تمام کسب و کارها موجب آسان‌تر شدن شرایط کار شده است. به همین جهت در اداره ثبت شرکت ها هم تا حد زیادی از اینترنت استفاده می شود. دیگر نیاز نیست که ارباب رجوع مستقیم به اداره ثبت رفته و از طریق پر کردن فرم‌های مربوطه، تقاضای ثبت شرکت کند. زیرا با مراجعه به وب سایت شرکت‌ ها به راحتی کارهای مربوط به ثبت نام را انجام می ‌دهد.
در حال حاضر بدون مراجعه حضوری امکان گام به گام ثبت شرکت فراهم آمده تا به راحتی بتوانید تمام مدارک خود را آماده کنید و اولین مرحله ثبت شرکت با مراجعه به سامانه ثبت شرکت‌ ها شروع می ‌شود.
در این بخش به بررسی مراحل ثبت اینترنتی شرکت که برای ثبت تمام شرکت ‌های تجاری کاربرد دارد، می ‌پردازیم:

  • وارد شدن به سامانه ثبت شرکت‌ها irsherkat.ssaa.ir
  • تکمیل کردن اطلاعات و مشخصات مانند نام و نام خانوادگی و موارد دیگر
  • انتخاب نام شرکت، نوع شرکت و تکمیل فرم‌های مربوط به آن
  • مشخص کردن 5 نام منحصر به فرد و غیر تکراری برای شرکت
  • دریافت کد رهگیری
  • مشخص کردن مدت زمان و نوع فعالیت شرکت به صورت محدود یا نامحدود، آموزشی یا پژوهشی و موارد دیگر
  • مشخص کردن یک آدرس و نشانی
  • تعیین میزان سرمایه اولیه شرکت و اعضا
  • مشخص کردن نام اعضا و شرکا در قسمت ‌های مربوطه
  • وارد کردن اطلاعات هویتی تمام اعضا
  • تعیین میزان سهام هر کدام از اعضا به صورت نقدی
  • تعیین سمت مدیریتی و فعالیتی اعضا
  • مشخص کردن تعداد شعب و مکان‌های آنها
  • تعیین سال مالی شرکت و تکمیل صورت جلسه‌ها
  • بارگذاری اساسنامه و شرکتنامه در سایت
  • بارگذاری تصاویر برابر با اصل شده از اساسنامه در سایت و منتظر ماندن برای تایید اداره ثبت

پس از اینکه تمام مراحل ثبت اینترنتی شرکت را طی کردید، باید منتظر تأیید مدارک بارگذاری شده توسط اداره ثبت شرکت‌ ها باشید. پس از تأیید مدارک باید برای چاپ روزنامه رسمی به صورت حضوری اقدام کنید و در این آگهی اطلاعات لازم مربوط به شرکت از جمله نام آن را درج کنید.

 

ثبت شرکت اینترنتی

طی کردن مراحل ثبت شرکت در سایت با دنیز ثبت

سامانه جامع ثبت شرکت‌ها که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه‌اندازی شده، خدمات زیادی در زمینه ثبت و راه اندازی شرکت‌ها بدون طی کردن مسیرهای طولانی و منتظر ماندن در صف‌ های بلند ارائه می‌ کند.
اما اگر بخواهید برای هر مرحله از ثبت شرکت زمان کافی بگذارید، به دلیل نداشتن تخصص ممکن است بسیار زمانبر باشد، در نهایت هم نتیجه مناسبی به دست نمی‌آورید. به همین سبب برای اینکه مراحل ثبت شرکت در سایت را به درستی طی کنید، کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناس در این حوزه ضرورت دارد. زیرا موجب می ‌شود با کمترین چالش ‌ها مواجه شده و در مدت زمان کوتاه ‌تری به نتیجه دلخواه برسید.
مجموعه دنیز ثبت یکی از شرکت‌ های تخصصی در زمینه ثبت شرکت‌ های مختلف است که در صورت درخواست مشاوره از آنها می توانید رفت و آمدهای غیر ضروری را کاهش دهید.
در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مراحل ثبت اینترنتی شرکت دارید، کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید، تا به صورت آنلاین به شما مشاوره‌های تخصصی بدهند. این کار موجب می ‌شود تا در روند ثبت اینترنتی شرکت خود با مشکل خاصی مواجه نشوید و تمام کارها را در کمترین زمان ممکن انجام بدهید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *