قوانین جدید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها

قوانین جدید رتبه‌بندی شرکت‌ها

قوانین جدید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها به گونه‌ای است که قانونگذار مطمئن می‌ شود شرکت برای دریافت رتبه از روش‌های غیر معتبر استفاده نکرده و تمام ضوابط موجود را رعایت کرده است. از آنجایی که فواید رتبه‌بندی شرکت‌ها زیاد است، باید تمام شرکت‌ها تلاش کنند تا تمام اعتبارات و مدارک مورد نیاز را جمع آوری نمایند. مجموعه دنیز ثبت با تسلط کافی بر شاخه‌های رتبه‌بندی شرکت‌ها کمک می ‌کند تا گرید شرکت سریع‌تر افزایش پیدا کند. در صورت نیاز به دریافت مشاوره می‌ توانید از طریق راه‌های ارتباطی مختلف مانند تلفن‌های تماس با این مجموعه ارتباط بگیرید.

 

گرید شرکت چیست؟

از مهم‌ترین اقداماتی که هر شرکت پس از ثبت انجام می ‌دهد، دریافت گرید است. معمولاً رتبه‌بندی شرکت توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام می ‌شود. هر چقدر که گرید شرکت بیشتر باشد، مزایای بالاتری برای آینده کاری شرکت به دنبال دارد.
به زبان ساده گرید شرکت یا همان رتبه‌بندی به معنای داشتن مهارت تجربه و اعتبار است که در چندین دسته‌بندی مختلف وجود دارد. به این مفهوم است که شرکت از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و توانایی انجام پروژه‌های بزرگ را دارد.
با بررسی قوانین جدید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها در می یابیم که برای گرفتن گرید بالا باید یک فرایند طولانی مدت طی شود که نیاز به صبر و تلاش و کوشش دارد. هر چقدر که مهارت‌های خود را بهبود بدهید و اعتبار شما نزد کارفرما بیشتر باشد، امکان گرفتن گرید آسان‌تر می‌گردد.

گرید شرکت چیست؟

قوانین جدید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها

معمولا شرکت‌هایی که قصد دریافت گرید یا رتبه‌بندی را دارند، لازم است که با قوانین آیین نامه‌های دریافت گرید آشنایی کامل داشته باشند. مسئله مهم این است که هر ساله قوانین جدیدی برای دریافت گرید ارائه می ‌گردد که در حال حاضر آشنایی با قوانین جدید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها موجب می ‌شود تا با کمترین میزان تداخل در روند کار روال اداری را طی کنید.
در واقع افراد با تسلط کامل بر قوانین و مقررات می ‌توانند تمام اسناد مورد نیاز برای دریافت گرید شرکت را به طور کامل تهیه کرده تا از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری نمایند. مجموعه دنیز ثبت می ‌تواند تمام مراحل انجام گرید شرکت را برای شما به صورت فوری انجام ‌دهد، کافیست که با کارشناسان آنها در ارتباط باشید.
ممکن است در ابتدا تصور کنید که قوانین جدید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها بسیار سخت و بغرنج است؛ اما در واقعیت این قوانین سخت، قانونگذار را مطمئن می ‌کند که هر شرکت برای دریافت رتبه از اعتبار کافی برخوردار است. از مهمترین قوانین جدید حال حاضر برای دریافت رتبه‌بندی شرکت می ‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

داشتن گردش مالی بالا
داشتن گردش مالی بالا نشان دهنده توانایی شرکت برای گرفتن پروژه‌های بزرگ است که گردش مالی چند سال اخیر مد نظر قرار می ‌گیرد.
فعال بودن شرکت
تمام مهندسینی که در شرکت فعالیت دارند باید حداقل سه ماه بیمه آنها در شرکت واریز شود تا برای گرفتن رتبه و گرید مجاز باشند.
پذیرفته شدگان آزمون
صاحبان شرکت و دارندگان حق امضا باید در یک دوره آموزشی شرکت کرده و در آزمونی که برگزار می‌شود پذیرفته شود.
محدود شدن مهندسین بازنشسته
تمام مهندسین بازنشسته برای گرفتن امتیاز دچار محدودیت هستند و این از مهم‌ترین قوانین در رتبه‌بندی شرکت‌ها است.

شاخه‌های رتبه‌بندی شرکت

شاخه‌های رتبه‌بندی شرکت

تا این بخش متوجه شدیم که رتبه‌بندی در واقع یک معیار برای تعیین صلاحیت شرکت‌ها است که با رتبه‌های بالا می‌توانند در مزایده‌ها و مناقصه‌ها به راحتی شرکت کنند شاخه‌های رتبه‌بندی شرکت‌ها در تنوع بالایی وجود دارد تا هر شرکت متناسب با توانمندی‌های خود بتواند فعالیت کند
انواع شاخه‌های رتبه‌بندی شرکت در ۵ بخش قرار می‌گیرند که عبارتند از:

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری
به طور معمول رتبه‌بندی شرکت‌های پیمانکاری بر اساس تعداد نفرات سوابق آنها تجربه کاری و توان مالی شرکت انجام می‌شود بسته به نوع فعالیت شرکت در زمینه ساختمانی حمل و نقل تاسیسات کاوش‌های زمینی و بسیاری از مشاغل دیگر رتبه‌بندی متفاوت است.
رتبه بندی شرکت های مشاور
رتبه‌بندی شرکت‌های مشاور برای اخذ پایه ۱ تا ۳ انجام می ‌شود و علاوه بر مهندسین با تجربه امکانات مدیریتی هم تأثیر مستقیم بر روند رتبه‌بندی دارد. از مهمترین گروه‌ها و تخصص‌های شرکت مشاور می ‌توان به شرکت‌های مهندسی شهرسازی و معماری، شرکتهای راه و ترابری، شرکت‌های حوزه کشاورزی، شرکت‌های مخابرات، شرکت‌های شاخه نفت و گاز و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.
رتبه بندی صنعتی و غیر صنعتی EPC
رتبه بندی صنعتی و غیر صنعتی EPC که در زمینه مهندسی تدارکات و ساخت و اجرا کار می ‌کنند به نوع فعالیت‌ها و توانمندی‌ها رتبه‌بندی می ‌شوند.
رتبه بندی شرکت های انفورماتیک
رتبه‌بندی شرکت‌های انفورماتیک برای تمام شرکت‌هایی که در زمینه علم اطلاعات فعالیت می ‌کنند، صورت می ‌گیرد. در حال حاضر حداقل ۱۵ شرکت و رشته در این حوزه قرار دارند رتبه‌بندی این شرکت‌ها از گرید ۷ شروع می ‌شود و راه طولانی‌تری برای به دست آوردن رتبه اول دارند.
رتبه بندی شرکت های فنی و مهندسی
رتبه‌بندی شرکت‌های فنی و مهندسی با توجه به توانمندی مدیریت، مسئولیت‌های خاصی که انجام می ‌دهد صورت می‌گیرد. می ‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این حوزه از کارشناسان دنیز ثبت راهنمایی بگیرید.

فواید رتبه بندی شرکت ها

پس از اینکه با تمام شاخه های گرید و انواع آن آشنایی پیدا کردید، ممکن است برای شما سوال به وجود بیاید که فواید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها در چیست؟ و به چه دلیل شرکت‌ها برای دریافت گرید شرکت اقدام می‌کنند؟ همچنین قوانین جدید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها چه تأثیری بر روند فعالیت آنها می ‌گذارد.
برای اینکه پاسخ صحیحی به این سوالات بدهیم، در این بخش به بررسی فواید رتبه ‌بندی شرکت‌ها می ‌پردازیم:

شرکت در مناقصات دولتی
شرکت های دارای رتبه پیمانکاری می ‌توانند در مناقصات دولتی شرکت کنند، معمولا پروژه‌های دولتی بسیار بزرگ و سودآور هستند.
ایجاد اطمینان کارفرمایان
به طور معمول شرکت‌ها و کارفرمایانی که قرار است با شما فعالیت کنند، از توانمندی‌هایتان اطمینان خاطر به دست می ‌آورند.
مشارکت با سازمان‌های دولتی
فراهم آمدن شرایط مشارکت با سازمان‌های دولتی موجب می ‌شود، تا دسترسی به بازارهای بزرگتر و بیشتر فراهم گردد.
اثبات صلاحیت و توانایی شرکت
رتبه بندی شرکت‌ها مشخص می‌ کند که صلاحیت و توانمندی آنها تا چه میزان است و به راحتی می ‌توانند قراردادهای بزرگ و کوچک را جذب کنند.

فواید رتبه بندی شرکت ها
بهترین خدمات رتبه بندی شرکت توسط دنیز ثبت

ارائه بهترین خدمات رتبه‌بندی شرکت موجب می‌ شود تا بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری مشاوره انفورماتیک و موارد دیگر قدم‌های مستحکم‌تری برای دریافت گرید و رتبه‌بندی بردارند. در حال حاضر مجموعه دنیز ثبت با ارائه خدمات تخصصی در حوزه ثبت برند یا دریافت رتبه‌بندی و گرید توانسته است به شرکت‌های متعددی کمک کند.
تمامی کارشناسان مجموعه دنیز ثبت با قوانین و مقررات مربوط به دریافت رتبه آشنایی کامل دارند و هر ساله سعی می‌ کنند، تا قوانین جدید رتبه‌ بندی شرکت‌ ها را به طور کامل و دقیق بررسی کرده، تا از نکات مثبت آن برای شرکت‌ها استفاده کنند.
در صورت نیاز به دریافت خدمات رتبه‌بندی شرکت به شکل حرفه‌ای، کافیست با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. جهت دریافت مشاوره یا سپردن تمام روند کار به این مجموعه می ‌توانید از شماره‌های تماس یا پشتیبانی وب سایت استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *