ثبت تغییرات شرکت در کرج | ارزان و فوری

مواردی که در زمان ثبت شرکت به توافق اعضاء می‌رسد و تصمیم گیری در خصوص آنها در مجمع عمومی موسس بررسی می‌شود. بعد از ثبت در مجامع عمومی می‌توان تغییراتی را در خصوص آنها اعمال کنند. هر شرکتی که در هر حوزه ثبتی تأسیس می‌شود باید در همان حوزه ثبتی نیز تغییرات مربوط به شرکت را به ثبت برساند. برای ثبت تغییرات شرکت در کرج که در این مقاله بدان می‌پردازیم لازم است ابتدا از مجمع عمومی مورد نظر دعوت به عمل آید. در شرکت‌های کوچک که اصولاً اعضاء شرکت دوست یا فامیل هستند می‌توانید دعوت را به صورت شفاهی انجام دهید. اگر برخی از اعضاء شرکت در دسترس نباشند لازم است دعوت آگهی از روزنامه رسمی انجام شود. ثبت تغییرات در کرج باید بر اساس قواعد خاصی طی شود تا در نهایت ادارۀ ثبت شرکت‌های کرج تصدیق نامه مربوط به تغییرات را صادر نماید.

چگونگی ثبت تغییرات شرکت در کرج

همان طور که در مقدمه اشاره کوتاه داشتیم ثبت تغییرات شرکت در کرج یعنی تصمیماتی که اعضاء بر حسب آنچه که در قانونی آمده باید در مجامع عمومی شرکت انجام دهند. دو مجمع و یک جلسه در هیئت مدیره بر حسب موضوعات مورد نظر می‌توانند این تغییرات را در شرکت اعمال نمایند. با تشکیل مجمع اعضاء موظف هستند. هر آنچه که در مجامع عمومی تصمیم گیری شده را به اطلاع ادارۀ ثبت شرکت‌ها بسپارند تا نسبت به تغییرات مربوطه ثبت آن صورت گیرد. بنابراین صورت جلسه‌ای مبنی بر تصمیمات مربوطه تنظیم خواهد شد. این تغییرات گاهی به اجبار باید انجام شود مانند تصویب ترازنامه سالانه که در قانون هر سال شرکت‌ها موظف به اعمال آن هستند و گاهی نیز بر اساس مصلحت و آنچه که اعضاء در برنامه شرکت در نظر دارند گرفته خواهد شد.

 

 ثبت تغییرت شرکت کرج

نحوه ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت در کرج

در جلسه مجمع منشی جلسه یا رئیس جلسه وظیفه تنظیم صورت جلسه مورد نظر را دارد. صورت جلسه ثبت تغییرات شرکت کرج باید طی فرمت خاصی ارائه شود. اگر فرمت مورد نظر در تنظیم صورت جلسه اعمال نشود موجب رد صورت جلسه خواهد شد. از این رو در ابتدای این صورت جلسه لازم است نوع مجمع مشخص شود. نوع شرکت اسم و شماره ثبت و شناسه ملی شرکت نیز در صورت جلسه باید آورده شود. جلسه مورد نظر در روز مشخص و ساعت و آدرس مشخص تشکیل می‌شود. که ساعت و تاریخ و آدرس جلسه نیز لازم است در صورت جلسه قید شود.

حضور اکثریت عددی و سهامی اعضاء در مجمع الزامی است از این رو لیست اعضاء حاضر در جلسه با سمت و میزان سهام در صورت جلسه باید عنوان شود. مجمع مورد نظر در خصوص تصمیم گیری برخی موضوعات تشکیل شده است از این رو این موضوعات در متن صورت جلسه عنوان خواهد شد و تغییرات صورت گرفته در آن نیز باید مشخص شود. در نهایت اعضاء حاضر در جلسه لازم است زیر برگه صورت جلسه را امضاء کنند. از این صورت جلسه دو نسخه باید تهیه شود و به ادارۀ ثبت شرکت‌ها در کرج پست شود. رعایت تمام نکات در تنظیم صورت جلسه تغییرات لازم و اجباری است.

  • تغییر نام شرکت در کرج

تغییر نام شرکت از اموری است که در مجمع عمومی فوق العاده نسبت به آن تصمیم گیری می‌شود. برای نام شرکت 5 حق اولویت وجود دارد. بر اساس حق اولویت می‌توانید هر یک از موارد را انتخاب نمایید. در تغییر نام شرکت لازم به ذکر است بعد از اعمال تغییرات اسم قبلی قابل استفاده نخواهد بود و دیگر شرکت نمی‌تواند اسم جدید را حذف و اسم قبلی را انتخاب نماید. از این رو در تغییر نام شرکت لازم است دقت زیادی به خرج دهید. ثبت تغییرات شرکت استان البرز و کرج برای اسم جدید توسط کارشناسان ادارۀ ثبت شرکت‌های کرج بررسی خواهد شد. در صورت تشابه مجدداً مجمع مورد نظر موظف است اسامی جدیدی را به ادارۀ ثبت شرکت‌ها ابلاغ نماید.

  • تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت به دو صورت ممکن است باشد. یا تغییر آدرس در داخل استان البرز است یا خارج از آن، تغییر آدرس نیز از موارد مربوط در اساسنامه شرکت است که در مجمع عمومی فوق العاده نسبت به آن رسیدگی خواهد شد. ممکن است در برخی از شرکت‌های بزرگ این تصمیم گیری بر عهده هیئت مدیره نیز گذاشته شود. در هر حال چه تغییر آدرس در مجمع عمومی فوق العاده باشد یا در جلسه هیئت مدیره باید به ثبت ادارۀ ثبت شرکت‌ها برسد.

اگر تغییر آدرس در داخل استان البرز انجام شود. صورت جلسه ای مبنی بر آن تنظیم و به ادارۀ ثبت شرکت‌های کرج ارسال می‌شود. اما در تغییر آدرس خارج از استان بعد از ثبت تغییرات در ادارۀ ثبت شرکت‌های کرج شمارۀ ثبت شرکت نیز تغییر خواهد یافت. پس از این هر نوع تغییرات شرکت باید در ادارۀ ثبت شرکت‌های استان مورد نظر انجام شود. بنابراین توجه داشته باشید. تغییر آدرس از کدام یک از موارد فوق است.

  • تغییر موضوع فعالیت شرکت

موضوع شرکت در صورت تغییر نیز باید جزء موارد تجاری باشد. بنابراین موارد غیر تجاری را نمی‌توانید در موضوع شرکت قرار دهید. برای ثبت تغییر موضوع شرکت لازم است مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود. در صورت جلسه اگر موضوع جدیدی به شرکت اضافه می‌شود باید عنوان الحاق به موضوع ذکر شود و در غیر این صورت باید عنوان تغییر موضوع آورده شود.

  • ورود و خروج اعضاء شرکت

ورود و خروج از دسته تغییراتی است که شرکت‌های دارای سهم الشرکه می‌توانند آن را انجام دهند از این رو شرکت‌های سهامی به دلیل اینکه سهام نمی‌تواند از شرکت خارج شود و سهام جدیدی جایگزین شود ورود و خروج اعضاء را ندارند. در ورود و خروج اعضاء شریک دارنده سهم الشرکه می‌تواند میزان سهم الشرکه خود را دریافت کند و از شرکت خارج شود و همین طور شریک جدید با افزایش سرمایه می‌تواند وارد شرکت شود. دو نکته در این خصوص لازم به ذکر است.

خروج شریک اگر منجر به این شود که تعداد اعضاء شرکت از حداقل قانونی کمتر شود نمی‌توان این تغییر را اعمال کرد مگر ابتدا شخصی با افزایش سرمایه وارد شرکت شود. نکته دوم در خصوص میزان سهم الشرکه‌ای است که شخص مورد نظر دارد. بر این اساس اگر میزان سهم الشرکه نیز از حداقل قانونی کمتر شود امکان خروج شریک نیز در این صورت امکان پذیر نیست مگر اینکه افزایش سرمایه به مبلغ حداقل دارندۀ سهم الشرکه انجام شود.

نقل و انتقال سهام شرکت

این موضع نیز از دسته بندی مورد نظر در اساسنامه است به همین منظور نیز باید در مجمع عمومی عادی نسبت به آن تصمیم گیری شود. در نقل و انتقال سهام شرکت دارندۀ سهام ابتدا باید به دارایی جهت دریافت مفاصا حساب مراجعه کند و سهام خود را به شخص دیگری طی ارائه صورت جلسه تغییرات شرکت کرج با موضوع نقل و انتقال سهام واگذار نماید. صورت جلسه نقل و انتقال باید پیش از مراجعه به دارایی تنظیم شده باشد. بنابراین برای ثبت تغییرات مربوط به نقل و انتقال سهام حتماً لازم است شرکت کد اقتصادی خود را دریافت کرده باشد.

اما نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت‌های دارای سهم الشرکه به صورت دیگری است. ابتدا باید صورت جلسه نقل و انتقال سهم الشرکه تنظیم شود و سپس به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه شود. دفتر اسناد رسمی از ادارۀ دارایی استعلام صورت وضعیت دارایی شرکت را انجام می‌دهد. جواب نامه استعلام به انتقال دهنده و انتقال گیرنده داده می‌شود تا به ادارۀ دارایی جهت دریافت مفاصا حساب مراجعه کنند با دریافت نامه مفاصا حساب مجدد باید به دفتر خانه جهت تنظیم سند صلح مراجعه کنند. مدارک مورد نظر به همراه صورت جلسه مربوطه به ثبت ادارۀ ثبت شرکت‌های کرج برسد. از این رو روند ثبت تغییرات شرکت فردیس و کرج با موضوع نقل و انتقال سهم الشرکه شرکت انجام خواهد شد.

افزایش و کاهش سرمایه در شرکت

در خصوص ثبت تغییرات شرکت کرج با موضوع افزایش یا کاهش سرمایه باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در صورت کاهش میزان سرمایه نباید از حداقل قانونی کاهش یابد. در شرایط افزایش در شرکت‌های سهامی باید تعیین کنید افزایش در میزان مبلغ هر سهم خواهد بود یا به نسبت میزان سرمایه سهام جدیدی صادر خواهد شد. رعایت این نکته باز به نوع شرکت بستگی دارد. اگر با قوانین مربوط به افزایش یا کاهش سرمایه در شرکت آشنایی ندارید حتماً با کارشناسان ما در ثبت دنیز تماس حاصل کنید. تصمیم گیری در این موضوع به عهده مجمع عمومی فوق العاده است.

چگونگی تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه

برخی از موضوعات در صلاحیت مجمع عمومی عادی هستند که در ثبت تغییرات شرکت کرج این موضوعات شامل تصویب ترازنامه سالانه، انتخاب اعضاء هیئت مدیره، تعیین سمت، تعیین دارنده حق امضاء است. مجمع عمومی عادی سالانه از اول فروردین تا پایان تیر ماه می‌تواند تشکیل شود. بعد از این مدت زمان با عنوان مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده خواهد بود. چگونگی تشکیل این مجمع و حد نصاب مربوط به آن همانند مجمع عمومی فوق العاده است. این مجمع نیز باید در ادارۀ ثبت شرکت‌های کرج به ثبت برسد.

 

مراحل ثبت تغییرت شرکت کرج

مراحل ثبت تغییرت شرکت کرج

  1.  تنظیم صورت جلسه در مجامع عمومی
  2.  ثبت صورت جلسه در سامانۀ ثبت شرکت‌ها
  3.  تکیمل مدارک و پست مدارک به ادارۀ ثبت شرکت‌های کرج
  4. دریافت پیش نویس ثبت تغییرات شرکت

سوالات متداول شما

هزینه و تعرفه ثبت تغییرات شرکت در کرج چقدر است؟

هزینه و تعرفه ثبت تغییرات و صورتجلسه تغییرات شرکت پس از بررسی نهایی هزینه های مربوط به حق الثبت، ابطال تمبر سرمایه، حق الوکاله وکیل، هزینه های پستی و غیره تعیین می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین دنیز ثبت در ارتباط باشید.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت در کرج کدام است؟

برای شرکت های محدود در کرج و شرکت های سهام خاص، عام و تعاونی، مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت، متفاوت است.

بررسی نهایی

آنچه که در این مطلب خواندید در خصوص ثبت تغییرات شرکت در کرج برای تمامی شرکت‌ها قواعدی تقریباً مشابه دارد. سیستم ثبت، یک سیستم جامع و کامل است که بخشی از عملیات ثبت تغییرات شرکت کرج باید در سامانه آن تکمیل شود. اطلاعات در سامانه با توجه به هر موضوع از تغییرات مراحل خود را دارد. برای اینکه درخواست شما مورد ثبت قرار بگیرد نیاز است به این سامانه ورود پیدا کنید. وارد کردن اطلاعات مربوط به تغییرات در این سامانه نیازمند داشتن حداقل آشنایی با سیستم ثبت است. موسسه ثبت دنیز ارائه دهنده انواع خدمات و امور ثبتی شرکت‌های تجاری و موسسات غیرتجاری است. مشاوره رایگان ما را از دست ندهید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *