تبدیل شرکت به هلدینگ

تبدیل شرکت به هلدینگ

تبدیل شرکت به هلدینگ بسته به نوع هلدینگ‌ها مزیت‌های بی‌شماری دارد، زمانی که قصد تبدیل شرکت خود به یک هلدینگ مادر را دارید، بهتر است با قوانین و مقررات مربوط به مدیریت این شرکت‌ها به طور کامل آشنایی داشته باشید. البته برای تبدیل یک شرکت به هلدینگ لازم است که حتماً فرم‌های مخصوص تکمیل شده و با گذراندن مراحل مشخص، می‌توانید از مزیت‌های آن استفاده کنید. برای اینکه بهترین خدمات تبدیل شرکت در کرج را به دست آورید، می‌توانید با مجموعه دنیز ثبت در ارتباط باشید، تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید مراحل تبدیل شرکت خود را انجام بدهید.

انواع شرکت هلدینگ چیست؟

شرکت هلدینگ در واقع یک شرکت مادر است که سهام اصلی شرکت‌های دیگر را دارد. در یک مفهوم ساده‌تر می‌توانیم بگوییم که سهام شرکت هلدینگ در سایر شرکت‌های دیگر بیشتر از ۵۰ درصد است و همین موضوع موجب شده تا نقش کنترل کنندگی داشته باشد.
یک شرکت هلدینگ را با نام‌های متعدد دیگری مانند شرکت مادر، شرکت اصلی، شرکت مالک، شرکت کنترل کننده و بسیاری از موارد دیگر می‌شناسند. انواع شرکت‌های هلدینگ از لحاظ نوع فعالیت به چهار دسته‌بندی تقسیم می‌شوند:
• هلدینگ‌های محصولی که به این معنا است که شرکت‌های آن یک نوع کالا یا محصول را تولید می‌کنند.
• هلدینگ‌هایی که به صورت زیر مجموعه شرکت‌های بزرگ دیگر فعالیت می‌کنند.
• هلدینگ‌های زنجیره تامین که همه زیر مجموعه‌ها برای رسیدن به یک هدف مشترک فعالیت می‌کنند.
• هلدینگ‌های مختلط که تعدادی شرکت با کاربری‌های مختلف در کنار هم فعالیت دارند.

در حال حاضر تبدیل شرکت به هلدینگ به دلیل تنوع بالای فعالیت هلدینگ‌ها افزایش پیدا کرده است. زیرا انجام کارهای اقتصادی به صورت گروهی می‌تواند بسیار سودمند باشد و به دلیل فعالیت مشترک ضرر و زیان کمتری در این شرکت‌ها ایجاد می‌شود.

انواع شرکت هلدینگ چیست؟

شرایط تبدیل شرکت به هلدینگ

تمام واحدهای تجاری در عرصه اقتصاد به دنبال گسترش و توسعه فعالیت‌های خود هستند، اغلب مدیران برای دست پیدا کردن به رشد و توسعه پایدار سعی می‌کنند فعالیت‌های تولیدی و تجاری را بیشتر کنند. یکی از راه حل‌هایی که برای بسیاری از شرکت‌ها کارگشا است، تبدیل شرکت به هلدینگ می‌باشد.
معمولا شرکت‌های هلدینگ تمام فعالیت‌های خود را از طریق واحدهای تجاری دیگر انجام می‌دهند. برای هر بخش از فعالیت‌ها می‌توانند یک گروه تخصصی تشکیل داده، تا کار به شکل بهتری انجام شود. به همین سبب لازم است که شرایط تبدیل شرکت به هلدینگ را به درستی بدانید.
زمانی که قصد تبدیل شرکت به هلدینگ را دارید باید چند مرحله را طی کنید:

گرفتن مجوز از سازمان ثبت اسناد
مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره شرکت باید درخواست خود را به سازمان ثبت اسناد ارائه دهند؛ در صورت تایید سازمان یک نامه به شرکت ارسال می‌شود، تا متقاضی تاسیس یا تبدیل شرکت به هلدینگ بتواند برای اخذ مجوز اقدام کند.

ارسال درخواست به مراکز لازم
ارسال یک نامه کتبی تقاضا برای تاسیس یا تبدیل به شرکت مادر به آدرس‌های سازمان بورس اوراق بهادار، امور نهادهای مالی و در نهایت منتظر ماندن برای گرفتن نتیجه است.
ثبت درخواست در سامانه تبادل اطلاعات نهادهای مالی (ستان)
سامانه ستان در سایت سازمان بورس اوراق بهادار موجود است و باید درخواست تاسیس یا تبدیل شرکت را در این سامانه نیز ثبت کنید.
تکمیل مدارک و شرایط مورد نیاز
در صورت موافقت اصولی سازمان با تبدیل شرکت باید تمام مدارک خواسته شده توسط سازمان را در ظرف مهلت مقرر تکمیل کرده و به سازمان تحویل بدهند. این مدارک می‌تواند شامل اساسنامه تطبیق داده شده با نمونه اساسنامه شرکت‌های هلدینگ، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین، تاییدیه بانک مبنی بر واریز وجوه سرمایه و اخذ صلاحیت مدیران و سایر مدارک دیگر است.
آماده کردن شرایط و مدارک اعطای مجوز پس از دریافت آن
پس از طی کردن مراحل قبلی در صورت گرفتن مجوز برای تغییرات در شرکت باید طبق زمان مشخص شده شرکت تمام مدارک را نزد سازمان ثبت و اسناد ارائه دهد. از مهمترین این مدارک شامل اساسنامه ثبت شرکت مطابق با نمونه اساسنامه مصوب سازمان، آگهی ثبت تغییرات در اساسنامه شرکت و آگهی ثبت اعضای منتخب هیئت مدیره تایید شده در کمیته تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران است.

مزایای تبدیل شرکت به هلدینگ چیست؟

از آنجایی که شرکت‌های هلدینگ از طریق مالکیت سهام می‌توانند فعالیت شرکت‌های زیر مجموعه را کنترل کنند و به صورت مستقیم فعالیت تجاری انجام نمی‌دهد؛ افراد زیادی ترجیح می‌دهند تا شرکت خود را به هلدینگ تبدیل کنند. به همین جهت لازم است که شرایط تبدیل شرکت به هلدینگ را به طور دقیق و کامل بدانند.
برای شما هم سوال است که مزایای تبدیل شرکت به هلدینگ چیست که افراد زیادی برای جلوگیری از ورشکست شدن یا افزایش سود و درآمد به دنبال این تبدیل هستند، در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت‌های تبدیل شرکت به هلدینگ می‌پردازیم:

دریافت وام بیشتر و راحت‌تر

یک شرکت هلدینگ می‌تواند از سرمایه دیگر شرکت‌های خود برای بازپرداخت اقساط وام‌ها استفاده کند، به همین دلیل می‌تواند در حجم بیشتر و بسیار آسان‌تر وام بگیرد.

دسترسی سریع‌تر به بازارهای بین المللی

برای اینکه به بازار جهانی دست پیدا کنید، کافیست پس از ثبت شرکت هلدینگ هزینه‌های مالی لازمه را تامین نمایید و سهام‌های لازم را خریداری کنید.

به دست آوردن اعتبار بین‌المللی

هلدینگ‌ها نسبت به سایر شرکت‌های دیگر از اعتبار بالاتری در بازارهای بین‌المللی و در سطوح مختلف برخوردار هستند. به همین جهت آسان‌تر می‌توانند در پروژه‌های سخت و پیچیده شرکت کنند.

تنوع بیشتر دارایی

شرکت‌های هلدینگ می‌توانند شرکت‌های فرعی بیشتری را خریداری کنند، تا از طریق آنها دارایی‌های خود را افزایش داده و تنوع بالاتری از دارایی را داشته باشند.

بهترین خدمات تبدیل شرکت در کرج

برای اینکه بتوانید تبدیل شرکت به هلدینگ را انجام بدهید، باید از برخی قوانین خاص پیروی کنید. به همین جهت انتخاب مراکز متخصص و حرفه‌ای برای طی کردن مراحل تبدیل یا ثبت شرکت‌ها بسیار کمک کننده است.


مجموعه دنیز ثبت و خدمات تبدیل شرکت ها

مجموعه دنیز ثبت یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه خدمات تبدیل شرکت در کرج است؛ به جهت دریافت موافقت برای ثبت شرکت هلدینگ یا تبدیل شرکت به هلدینگ کافیست با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. این افراد به دلیل داشتن تخصص کافی به تمام بندهای قانون می‌توانند بسیار سریع‌تر مجوز تاسیس و راه‌اندازی شرکت هلدینگ را برای شما دریافت کنند.
مجموعه دنیز ثبت شرایطی را برای مشتریان خود فراهم کرده، تا تمام مراحل ثبت و راه‌اندازی شرکت را تحت نظارت کارشناسان آن انجام بدهند. به همین سبب کار ثبت شرکت و اخذ مجوز بسیار آسان و سریع انجام می‌شود. البته در کنار این خدمات بی‌نظیر در زمینه ثبت و تبدیل شرکت قیمت مناسبی برای این خدمات در نظر گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *