استعلام برند از مالکیت معنوی

استعلام برند از مالکیت معنوی

استعلام برند از مالکیت معنوی یکی از مهمترین کارهایی است که قبل از انتخاب و ثبت برند باید انجام شود، تا مشخص شود که برند مد نظر سابقه ثبتی نداشته و بدون مشکل بتوانید این پروسه را طی کنید. سامانه مالکیت معنوی جزء معتبرترین مراجع استعلام لوگو ثبت شده در داخل ایران است که کافیست اطلاعات مد نظر را در قسمت جستجو وارد کرده تا در کوتاه‌ترین زمان از ثبت یا عدم ثبت آن مطمئن شوند. اگر در پروسه استعلام لوگو ثبت شده یا هر مرحله از کار نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید، می‌توانید از مجموعه دنیز ثبت خدمات ثبت لوگو را به شکل حرفه‌ای دریافت کنید.

روش‌های استعلام لوگو ثبت شده

ثبت برند و لوگو از مهمترین مسائلی است که در ابتدای شروع هر تجارت افراد با آن مواجه می‌شوند. چرا که با انتخاب یک برند مناسب می‌توانند محصولات و خدمات خود را به شکل بهتری در میان مردم معرفی کنند. از آنجایی که برند و لوگوی مناسب اعتبار رسمی به کسب و کار می‌دهد، لازم است که پیش از آغاز فرایند ثبت رسمی آن مطمئن شوید که لگو برای اولین بار توسط شما استفاده می‌شود.
با توجه به اهمیت استعلام لوگو ثبت شده در ادامه به بررسی روش‌های استعلام لوگو می پردازیم:

استعلام برند از مالکیت معنوی

سامانه مالکیت معنوی به عنوان معتبرترین مرجع استعلام برند شناخته می‌شود و تمام اشخاصی که متقاضی ثبت برند هستند، باید با مراجعه به این وب سایت از ثبت شدن یا عدم ثبت برند مد نظر مطمئن گردند. فقط کافیست در زمان وارد کردن اطلاعات استعلام برند از مالکیت معنوی فرم های مربوطه به درستی تکمیل شوند.

استعلام برند از سایت روزنامه رسمی

تمام برندهایی که ثبت شده در روزنامه رسمی آگهی می‌شوند، تا همه افراد مربوط به حوزه کسب و کار با آن آشنا شوند. به همین دلیل با داشتن یک اینترنت خوب و مراجعه به وب سایت روزنامه رسمی می‌توانید به برندها دسترسی پیدا کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید. فقط کافیست وارد سایت شده و اطلاعات مد نظر خود را در بخش استعلام برند وارد کنید، در صورت ثبت نبودن می‌توانید از برند و لوگوی انتخاب شده استفاده کنید.

روش‌های استعلام لوگو ثبت شده

نحوه استعلام برند از مالکیت معنوی

در حال حاضر که بسیاری از کارها و خدمات دولتی از جمله استعلام شرکت، استعلام کارت بازرگانی و موارد دیگر به صورت اینترنتی انجام می‌شود، استعلام برند از مالکیت معنوی هم به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. فقط کافیست که به سامانه مربوطه وارد شوید، تا مطمئن‌ترین روش برای استعلام برند را پیدا کنید.
برای آشنایی بیشتر با نحوه استعلام برند از مالکیت معنوی در ادامه به بررسی مراحل آن می‌پردازیم:

• در اولین مرحله وارد وب سایت مرکز مالکیت معنوی به آدرس iripo.ssaa.ir شوید.
• پس از ورود به وب سایت بر روی برگه خدمات الکترونیک کلیک کرده و از منو ثبت علائم قسمت جستجو در بانک اطلاعاتی را انتخاب کنید.
• در این قسمت کافیست کادرهای موجود مناسب را پر کرده و پس از وارد کردن کد امنیتی در گوشه سمت راست فرم دکمه جستجو را بفشارید.
• پس از پایان جستجو اگر برندی مشابه با اطلاعات وارد شده برندی قبلاً ثبت شده باشد، اطلاعات آن در قسمت انتهایی فرم به نمایش در می‌آید. اما اگر برندی به ثبت نرسیده پیغامی ارائه می‌گردد که جستجو شامل نتیجه نیست.

مراحل استعلام لوگو در وب سایت روزنامه رسمی

استعلام برند از مالکیت معنوی یکی از روش‌های استعلام برند بود که به آن پرداختیم. اما روش دیگری هم برای استعلام لوگو وجود داشت که انتخاب سایت روزنامه رسمی بود. تمام شرکت‌هایی که در سازمان ثبت اسناد املاک کشور ثبت شده، باید در روزنامه رسمی آگهی بدهند. به همین جهت یکی از راه‌های سریع برای جلوگیری از ثبت برندهای تکراری مراجعه به وب سایت این روزنامه است.
در این بخش به بررسی مراحل استعلام لوگو  ثبت شده در وب سایت روزنامه رسمی می‌پردازیم:

• در اولین مرحله وارد وب سایت روزنامه رسمی به آدرس rrk.ir می‌شویم.
• در صفحه اصلی سایت از منوی سمت راست گزینه آگهی‌های قانونی را انتخاب می‌کنیم.
• در صفحه جدیدی که باز شده در قسمت نام شرکت، نام برند مد نظر را وارد کنید و در ادامه گزینه ثبت علامت را انتخاب نمایید.
• در صفحه جدیدی که باز شده در قسمت نام شرکت، نام برند مد نظر را وارد کنید، در ادامه گزینه ثبت علامت را انتخاب نمایید. پس از فشردن دکمه جستجو منتظر بمانید تا نتایج مشخص شود. در صورتی که نتیجه پیدا نشد، برای مرحله دوم می‌توانید گزینه تقاضای ثبت علامت را انتخاب کنید. و مجدد دکمه جستجو را بفشارید، اگر نتیجه‌ای پیدا نشد با خیال راحت می‌توانید اقدام به ثبت برند خود کنید.

نکته مهم؛ دلیل اصلی جستجوی مجدد این است که شاید فرد دیگری تقاضای ثبت برند را داده باشد، اما هنوز در قسمت آگهی‌های ثبت مشخص نشده، برای اینکه از تکراری بودن برند خود مطلع شوید، حتماً دوبار درخواست جستجو بدهید. زیرا تکراری نبودن برند یکی از مهم‌ترین مجوزهای ثبت شرکت است.

هزینه استعلام ثبت برند چقدر است؟

هزینه استعلام ثبت برند چقدر است؟

زمانی که قصد استعلام برند از مالکیت معنوی را دارید ممکن است برای شما سوال به وجود بیاید که هزینه استعلام ثبت برند چقدر است؟ به طور کلی باید بگوییم فرایند استعلام ثبت برند از اداره مالکیت معنوی و همچنین وب سایت روزنامه رسمی کاملاً رایگان است.
برای اینکه مراحل استعلام را به درستی طی کنید، فقط کافیست کمی تجربه داشته باشید، تا به صورت آنلاین و کاملاً رایگان به شکل پیامکی و آنی انجام شود. اگر در هر مرحله از کار نیاز به دریافت مشاوره دارید، می‌توانید از کارشناسان مجموعه دنیز ثبت هم کمک بگیرید.

بهترین خدمات ثبت لوگو توسط دنیز ثبت

کاملاً واضح است که برای داشتن یک شرکت معتبر که بتواند فعالیت‌های داخلی و خارجی مناسبی انجام بدهید، داشتن یک لوگو مناسب و کاربردی ضروری است. به همین دلیل است که پیدا کردن یک نام تجاری مناسب و زیبا که قبلاً ثبت نشده، کار بسیار سختی می‌باشد. پس لازم است که حتماً از افراد متخصص خدمات ثبت لوگو را دریافت کنید.
مجموعه دنیز ثبت از مراکز متخصص و حرفه‌ای در حوزه ثبت شرکت و ثبت برند است، کارشناسان این مجموعه با بررسی کسب و کارهای مختلف سعی می‌کنند بهترین نوع برند و لوگو را به آنها پیشنهاد بدهند، تا پس از ثبت با خیال راحت بتوانند از آن استفاده کنند.
نکته مهم اینکه خدمات ثبت لوگو که توسط این مجموعه ارائه می‌گردد، کاملاً ابتکاری بوده، به همین جهت درصد بسیار پایینی برای مشابهت آن با برندهای دیگر وجود دارد. البته برای به دست آوردن اطمینان کافی از همین درصد پایین هم قبل از پیشنهاد به مشتری اقدام به استعلام برند از مالکیت معنوی می‌کنند، تا در حین ثبت بدون نیاز به تغییر بتوانید از آن استفاده نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *